کد خبر: ۴۲۵۲۴۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹
پاسخ ایران به نقض برجام؛ غنی‌سازی یکصد هزار سو ظرف یک سال و نیم

واقعا برجام دستاوردی نداشته است؟/اظهارات صریح صالحی درباره دروغ‌های دلواپسان، خرید کیک‌زرد، آینده برجام و ...

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: پاسخ نقض برجام غنی‌سازی یکصد هزار سو ظرف یک سال و نیم خواهد بود./سال آینده شاهد بهبود اقتصادی خواهیم بود/درآمد کشور بیشتر می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :
علی‌اکبر صالحی در نشست خبری با خبرنگاران در قم گفت: در صورت نقص برجام، غنی‌سازی یکصد هزار سو را ظرف مدت یک سال و نیم انجام می‌دهیم در حالی که قبل از برجام این میزان فقط 9 هزار سو بود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی با اشاره به تحویل سه محموله کیک زرد به میزان 149 تن گفت: محموله نهایی فردا (امروز) تحویل ایران می‌شود تا 350 تن کیک زرد به ذخیره 210 تنی موجود اضافه شود.

وی گفت: عده‌ای می گویند چرا کیک زرد می‌خریم، در حالی که در 12 سال گذشته 70 تن کیک زرد در ایران تولید شده است و برای تامین سوخت تنها نیروگاه اتمی بوشهر 200 تن کیک زرد لازم است.

صالحی ادامه داد: توان ما برای تامین سوخت تنها سالی ده تن است که برای افزایش این توان سعی می‌کنیم در سال‌های آینده به ظرفیت مناسب برسیم تا بتوان حداقل سوخت یک نیروگاه را خودمان تامین کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار نقد منصفانه در مورد برجام شد و گفت: مگر برجام دستاوردی نداشته است؟ این در حالی است که یک نمونه این دستاوردها حل 70 درصد موانع است.

رئیس سازمان انرژی اتمی صادرات نفت و فرآوردهای نفتی را یکی دیگر از دستاوردهای برجام دانست و افزود: فروش سه و نیم میلیون بشکه نفت دستاورد نیست؟ وقتی به راحتی پول آن، جا به جا می‌شود این دستاورد نیست؟ ال سی هایی که باز شده و بانک‌هایی که دارند کار می‌کنند این دستاورد نیست؟

صالحی گفت: ما در سال آینده شاهد آغاز بهبود شرایط اقتصادی خواهیم بود که گام به گام صورت می‌گیرد و درآمد کشور بیشتر می‌شود چرا که پول‌های بلوک شده ایران آزاد شده است.

وی با بیان اینکه دو قرار داد مهم به ارزش 40 میلیارد دلار بعد از برجام صورت گرفته است، افزود: قرارداد با بوئینگ و ایرباس دو قرار داد مهم هستند که از طریق بنگاه‌های بین‌المللی منابع آن تامین می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ترامپ برجام را بدترین قرار داد طول تاریخ آمریکا دانسته است اما چطور است که عده‌ای می‌گویند فعالیت‌های ما متوقف شده است در حالی که دو قرارداد با روس‌ها برای ساخت دو نیروگاه جدید بسته‌ایم.

صالحی بار دیگر به نقد منصفانه اشاره کرد و گفت: به فضای انتخابات نزدیک می‌شویم روز به روز نقدها بیشتر می‌شود، من خواهش می‌کنم که واقعیت را بگوییم امروز من برادرانی را دیدیم که برخلاف واقع به آن‌ها خبر رسیده بود و اگر با این تحلیل‌های غلط کسی منحرف شود آنهایی که خلاف واقع را گفته‌اند مسئولند.

براساس گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی در خصوص سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر وضعیت نامناسب دانشمندان هسته‌ای تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی 14 الی 15 هزار نیرو دارد که 10 هزار مهندس آن شرکتی هستند یعنی مهندسانی می‌آیند و مهندسانی می‌رودند، 3 الی 4 هزار نفر آنها هم استخدام رسمی هستند، اما آنچه در مورد دانشمندان هسته‌ای بیان می‌شود قطعا خلاف واقع است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
2
10
دلواپس ، نفوذی و مزدور بیگانه است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
2
9
دلواپس ، نفوذی و مزدور بیگانه است .
شکم دلواپس از حرام پرشده است .
دروغ و تهمت و تزویر و ریا ، در ذات دلواپس است .
هدف دلواپس ، مایوس کردن مردم از انقلاب و نظام است .
دلواپس ، دشمن قسم خورده اسلام و مسلمین است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
آیا نباید .......
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
3
2
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
1
10
صدا و سیما این صحبت ها رو هم پخش میکنه یا فقط موارد منفی برجام رو پوشش میده؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
یک ماه ونیم هم به ما مهلت نمی دهند !
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین