کد خبر: ۴۲۵۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶

اصرار کسبه کویتی‌ها به بازگشایی پاساژ/چه کسی جان مردم را تضمین می‌کند؟

مدتی است کسبه کویتی‌ها که بعد از تخریب پاساژ پلاسکو محل کسب آنها نیز پلمب شده است برای از سرگیری مجدد فعالیت اقتصادی‌شان به شهرداری منطقه 12 مراجعه و خواهان رفع پلمب و از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی‌شان شده‌اند و این در حالیست که هنوز ایمنی ساختمان از سوی سازمان نظام فنی و مهندسی تایید نشده است. با این حال نائب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران می‌گوید که اگر کسبه اصرار دارند که پاساژ کویتی‌ها باز و به فعالیت اقتصادی‌شان بپردازند باید مسئولیت تمامی اتفاقات احتمالی را بپذیرند.
آفتاب‌‌نیوز : محمد مهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اگر کسبه پاساژ کویتی‌ها اصرار داشته باشند که این پاساژ  بازگشایی و به فعالیت اقتصادی‌شان بپردازند چاره‌ای نیست الا اخذ تعهدنامه برای ورود و فعالیت این افراد به پاساژ.

وی با بیان اینکه باید صبر کرد تا سازمان نظام فنی و مهندسی تاییدیه ایمن بودن ساختمان را صادر کند، در پاسخ به این سوال که آیا زمان برای تاییدیه سازمان نظام فنی و مهندسی طولانی شده یا خیر؟ گفت: به نظر می‌رسید سازمان نظام فنی و مهندسی باید ظرف 10 روز پس از پایان عملیات آواربرداری پلاسکو نظر نهایی خود را اعلام می‌کرد و با گذشت زمان بیشتر باید گفت که بررسی‌ها طولانی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که مسئولیت جان افرادی که در این پاساژ تردد می‌کنند با کیست؟ گفت: اگر مالک با اصرار بخواهد که در این پاساژ فعالیت کند متعهد می‌شوند که مسئولیت هر گونه حادثه احتمالی را می‌پذیرند و در صورت بروز حادثه، مقصر کسبه هستند.

تندگویان با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود که کسبه مدتی دیگر نیز صبر کنند تا نظر نهایی سازمان فنی اعلام شود، ادامه داد: البته شهرداری منطقه پلاکارد ناایمن بودن پاساژ کویتی‌ها را بر نداشته و این مسئله به افرادی که می‌خواهند وارد این پاساژ شوند هشدار می‌دهد که این مکان ناامن است و آنها با علم ناامن بودن این سازه وارد ساختمان می‌شوند.

وی افزود: در صورت بازگشایی بازار کویتی‌ها بدون نظر سازمان فنی و مهندسی قطعا از شهرداری منطقه خواهیم خواست که علائم هشداری مبنی بر ناامن بودن این سازه را در اقصی نقاط ساختمان نصب کند؛ اما در حال حاضر پلیس به دستور دادستانی اجازه ورود کسبه را به داخل پاساژ نمی‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین