کد خبر: ۴۲۶۵۹۰
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
ثروت و قدرت فراوان، رقیب داخلی اصولگرایان در انتخابات شده است

کمتر از صد روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری/اصولگرایان به‌دنبال جانشین برای قالیباف در شهرداری/ احمدی‌نژاد ۹۶ کیست؟

در حالی که به نظر می‌رسید سیستم جمنا بتواند اصولگرایان را زیر یک چتر جمع کند اما شواهد نشان می‌دهد اختلافات همچنان ادامه دارد. هیچکدام از اعضای جبهه پایداری (حامیان سعید جلیلی در انتخابات ۹۲) در جمنا حضور ندارند و حامیان قالیباف نیز هنوز رسما از جمنا حمایت نکرده‌اند گرچه انتقاد تندی هم از آن ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :
در آستانه انتخابات یک کانال تلگرامی نزدیک به احمدی‌نژاد تصویری از بذرپاش، جلیلی، ضرغامی و .... را منتشر کرده بود که بدون استقبال اصولگرایان به‌دنبال جانشین برای قالیباف در شهرداری/ احمدی‌نژاد ۹۶ کیست؟مردم در مراسم راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب حضور یافته بودند و با نوشتن " خوش به حال روحانی" این پیام را داده بود که هیچکدام از این لشکر توانایی رقابت با حسن روحانی را ندارند.

بعد از آنکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب با سر و صدای فراوان افتتاح شد و رسانه‌های اصولگرا هر روز لیست بلندی از حامیان این جریان منتشر می‌کردند، حالا به نظر می‌رسد آن شور و شوق اولیه کاهش یافته است و اختلافات درونی این جریان از هر زمانی بیشتر شده است.

یکی از کانال‌های تلگرامی اصولگرایان که اخبار موثقی از برنامه‌های سیاسی محمود احمدی‌نژاد منتشر می‌کند در خبری مدعی شد «شاخه‌های استانی جبهه اصولگرایان موسوم به نیروهای انقلاب اسلامی(جمنا) طی روزهای اخیر به دلیل اختلافات درونی از هم پاشیده است. از آنجا که وزن سیاسی حامیان محسن رضایی و علی لاریجانی در هیئت موسس اصولگرایان جمنا بیش از سایر گروههاست‌، حضور گسترده عوامل علیرضا زاکانی در سطح استانها بعنوان مرکزیت استانی اصولگرایان جمنا مورد اعتراض برخی اعضای هیئت موسس این گروه سیاسی قرار گرفته و بر همین مبنا ضمن انحلال تشکیلات اولیه استانی جمنا قرار است این شوراها با محوریت وابستگان محسن رضایی و علی لاریجانی مجددا تشکیل شوند. بر همین اساس همایش اعضای شوراهای مرکزی اصولگرایان جمنا در استانها که قرار بود در هفته اول بهمن ۹۵ برگزار شود به تعویق افتاد. همین اختلافات درونی جمنا موجب شده که همایش‌های مربوط به کمیته‌های دانش‌آموزی و مهندسی اصولگرایان جمنا در مسجد الرحمن خیابان سپهبد قرنی تهران نیز تعطیل شوند.

از طرفی هیچکدام از اعضای جبهه پایداری (حامیان سعید جلیلی در انتخابات ۹۲) در جمنا حضور ندارند. به این ترتیب اگر بخواهیم جریان سیاسی جمنا را در انتخابات بررسی کنیم این گروه از حامیان لاریجانی و حداد عادل و رضایی در انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شده است. حامیان قالیباف نیز هنوز رسما از جمنا حمایت نمی‌کنند گرچه انتقاد تندی هم از آن ندارند.

گرچه یکی از بزرگان اصولگرا گفته بود بذرپاش برای شهرداری تهران مناسب است و زاکانی برای ریاست‌جمهوری و این ادعا می‌تواند اختلاف شهردار فعلی تهران را با اصولگرایانی که به دنبال جانشین برای او هستند بیشتر کند.

در این میان بعضی اصولگرایان به دنبال ظرفیت رای محمود احمدی‌نژاد می‌گردند. ظرفیتی که نه از میان نیروهای انقلابی و تندرو، که از میان حاشیه‌نشینان ناامید از سیاستمداران آمده است و در سبد هیچکدام از نامزدهای شاخص جریان اصولگرایی قرار نخواهد گرفت. مهرداد بذرپاش از جمله این افراد است که بر اساس گزارش‌های خبرگزاری فارس که به صورت ویژه سفرهای سیاسی او را پوشش می‌دهد در روزهای گذشته به ده استان ایران سفر کرده است و در این سفرها نیز همواره از سیاستمدارانی انتقاد کرده است که در املاک مصادره‌ای زندگی می‌کنند و زندگی مردم عادی را فراموش کرده‌اند.

فعالیت‌های جدید بذرپاش در روزهایی انجام می‌شود که عزت‌الله ضرغامی فعالیت خود را به شکل معناداری کاهش داده است. ضرغامی در کنار محسن رضایی سعی کرده بودند با حضور در شبکه‌های اجتماعی وجهه سیاسی خود را به صورتی متفاوت ارائه کنند که با برخورد سرد مخاطبان مواجه شدند.

کمتر از صد روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است و شصت روز تا زمان ثبت نام انتخابات.  با این حال هر روز که می‌گذرد نه تنها نامزدهای اصولگرا کاهش نمی‌یابند بلکه به تعداد آنان افزوده می‌شود. در میان اصولگرایان هم نامزدهایی که اطمینان به تایید صلاحیت داشته باشند فراوان هستند و هم افرادی که ثروت کافی برای تبلیغات در هزار شهر ایران را داشته باشند و همین، کار رسیدن به اجماع را دشوار می‌کند. مشکلات مالی ستاد قالیباف همانقدر باور‌کردنی نیست که مشکلات مالی ستاد بذرپاش. یکی از مدیران ارشد دولت احمدی‌نژاد نوشته بود که حامی مالی صد و هفتاد نامزد انتخابات مجلس بوده است و یکی از اعضای شورای شهر از هدیه صد و هفتاد میلیون تومانی و پرداخت ماهانه بیست و پنج میلیون تومان قسط صحبت کرده بود که گویی در این کشور زندگی نمی‌کند و اطلاعی از دستمزدهای 800 هزار تومانی کارگران ندارد. ثروت و قدرت فراوان، رقیب داخلی اصولگرایان در انتخابات شده است.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
13
25
جبهه مردمی نیروهای انقلاب ، عنوانی غلط است ، چون این گروه تازه وارد ، هیچگونه وجه مردمی ندارد . اصولا مردم هیچ ارزشی برای این به اصطلاح جبهه قائل نبستند . از هر هزار نفر ، حتی یک نفر هم اینها را نمی شناسد . دل خوش کردند به چند روزنامه و خبرگزاری خاص که هیچ جایگاه مردمی ندارند . حتی گروههای سیاسی ، علیرغم صدور اعلامیه های ساختگی و فرمایشی ، هیچ اعتقادی به این جبهه ندارند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
13
28
اصول گرایان خواب شهرداری تهران وریس جمهوری را ببینند
nashenas
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
5
6
پولهای حاصل از اختلاسها در دولت بسیار پاکدست آقای احمدی نژاد میبایست در جهت خرید رای مردم صرف شود .
چه کسی از این افراد حمایت میکند که کسی پیگیر این اختلاسها نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
10
11
مشکل اصلی اصولگرایان نداشتن پایگاه مردمی است . هرچند این واقعیت روشن را نمی پذیرند .
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
چون قدرت وثروت مملکت رو در اختیار دارند فکر می کنند بی نیاز از حمایت مردمند.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
5
4
بدور از غوغا سالاری بپذیریم که در محدودیت زمانی برای برخی مشاغل منطقی نهفته است .
باید برای مشاغلی چون شهر دار محدودیت مثلا دو دوره چهار ساله قائل شد اگر به نخلفات مطرح فعلی نگاه کنیم متوجه میشویم که تماما در این اواخر صورت گرفته بعد از چندین سال مدیریت این قبیل جسارت ها در مدیر بوجود میاید نوعی احساس تملک بر کل سازمان .
اگر این اتهامات صحت داشته باشد این حجم بخشش از اموال متعلق به شهر به افراد خاص از سوی مدیری که با الف بای اختیارات قانونی خود آشناست تنها توجیهی که میتواند داشته باشد همین احساس حقی مالکانه بر کل سازمان مبتواند باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
16
7
آقاي جليلي جانباز است خيلي خوب است
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
7
14
آقای جلیلی هزینه نکن که رای نمیاوری.چون مردم عملکرد تو را نمی پسندند.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
8
17
آقایان قالیباف در پلاسکو .ضرغامی در سانسور .جلیلی در مذاکرات هسته ای خوب عمل نکردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
5
8
تهران فعلاً بزرگترین معضل ایران شده. موسم کوچ است و وقت طرح نو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
6
11
قالیباف پر / جلیلی پر/ رضایی پر / حداد پر/ ضر غامی پر/

دورو بر روحانی
kiya
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
6
7
اصول گرا خوشبختانه هیچ جایگاه مردمی ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
1
5
این نظر شماست و معقول نیست تعمیم بدید به نظر میرسه وقت عبور از احساسات و نگاه ملی به سیاست باشه
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
3
3
فقط وحدت وهمدلی با یکدیگر داشته باشیم .وبه فکر مردم و ملت بزرگ و ولایتمدار ایران باشید؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین