به گزارش عصر ایران به نقل از "تاپگیر"، شاید ناامیدکننده باشد، اما آیا قرن بیستو یکم به نسخههای لیمیتد با موتورهای V12 کلاس G نیاز دارد؟ احتمالا جواب این است: چرا که نه!؟
مرسدس در پاسخ به این پرسش میافزاید: نماد آفرود نشان میدهد که تعریف از یک لوکس منحصربهفرد میتواند به سطوح بالاتر ارتقاء یابد و این موضوع همیشگی است.
این خودرو
با طول 5.3 متر و با ارتفاعی به اندازه 2.2 متر فضایی راحت را در اختیار سرنشینان
قرار میدهد. این فضا و ابعاد را مدیون فاصله محورهای اصلی آن هستیم. سرنشینان
ردیف جلو در این خودرو از یک سقف مناسب بهره میبرند و این در حالیست که سرنشینان
ردیف عقب با یک سقف پارچهای تاشو سروکار دارند که در عرض چند ثانیه حذف شده و می توانید آسمان را ببینید.
فشار یک دکمه نیز باعث شکلگیر یک حفاظ شیشهای بین سرنشینان عقب و جلو خواهد شد. با فشار یک دکمه دیگر دیوار شیشهای از حالت شفاف به صورت مات درمیآید.
صندلیهای منحصر به فرد عقب از کلاس S گرفته شده و به راحتی میتوان با تغییر وضعیت به استراحت روی آنها پرداخت. این صندلیها قادر به ارائه برنامه ماساژ هستند. سرنشینان عقب از یک کنسول ویژه برای نگهداری فنجان یا لیوان و تکیهگاه دستانشان بهره میبرند. آنها همچنین میتوانند صندلیهایشان را با توجه به شرایط آب و هوایی گرم یا سرد کنند. میزهای کوچکی در برابر صندلیهای عقب قرار گرفته که دارای سطح چرمی هستند. سطح چرمی این میزها باعث روانی و آسانی نگارش میشود.
با وجود تمامی این امکانات لوکس و رفاهی، میزان راحتی سرنشین به مهارت راننده بستگی دارد. مرسدس AMG یک موتور غول پیکر بیوتوربو 6 لیتری V12 را برای این خودرو ارائه میدهد. موتوری که میتواند با گشتاور 1000 نیوتنمتر، قدرتی معادل 621 اسب بخار تولید کند. میباخ هنوز آمار عملکردی لندآولت کلاس G را فاش نکرده است. تصور میشود شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو حدود 5 ثانیه به طول انجامد.
چرم بسیار زیاد با دوختهای درشت الماس شکل، در فضای داخلی این خودرو به کار رفته است. بنز در استفاده از نوارهای کرومی نیز دست و دلباز نشان میدهد. همچنین روی بدنه شاهد گلگیرهای فیبرکربنی و پلکان کمکی برای ورود راحتتر به کابین هستیم. دو صفحه نمایش لمسی مجزا در عقب خودرو دسترسی سرنشینان عقب به سامانه اطلاعات و سرگرمی را مهیا میسازد. بسیاری از قابلیت صندلیها نیز با همین صفحههای لمسی مدیریت میشوند.
تنها 99 نسخه از این مرسدس میباخ G650 لندآولت ساخته خواهد شد و قیمت آن هنوز نامشخص است که مطمئنا چندان هم ارزان نیست. اما بدون شک این خودرو منحصربهفردترین نمونه روباز در کلاس خود است. نسخه واقعی این خودرو را برای اولین بار در نمایشگاه خودرویی ژنو خواهید دید.