کد خبر: ۴۲۷۱۲۸
تعداد نظرات: ۴۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳

احمد توکلی: حصر برای موسوی و کروبی بهتر است/اسلام افراد را از قیام در برابر حکومت حق منع کرده/خاتمی باید عذرخواهی کند/حرف‌هایی که من می‌زنم دلیلی بر وجود آزادی در کشور است

نماینده مجلس نهم گفت: اگر سران فتنه دادگاهی شوند حکم آنان اعدام است، برای همین حصر برای آنان بهتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد توکلی امروز در همایش «انقلاب اسلامی، خواسته ها و دستاوردها» که توسط انجمن اسلامی دانشجویان در آمفی تئاتر دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد با بیان اینکه در زمان جنگ ترحم، گذشت و فداکاری وجود داشت، گفت: متاسفانه شاهدیم که از اواخر جنگ به بعد امتیاز طلبی، رفاه طلبی و اشرافیت، سفرهای خارجی مسئولان به همراه خانواده و نزدیکانشان و خوی کاخ نشینی شروع شد.
 
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص اشرافیت به مسئولان هشدار می‌دادند، تصریح کرد: اقلیت مسئولان این کارها را انجام می‌دادند و اکثریت نیز سکوت کرده بودند و فقط تعداد کمی اعتراض می‌کردند در نتیجه خوی کاخ نشینی در مسئولان پیدا شد.

 کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: مردم هم آرام آرام دوست داشتند مانند مدیران شوند، این خوب است اما به شرطی که متناسب با تولید و توزیع منابع ملی سالم باشد.

 نماینده مجلس نهم بیان کرد: زمانی که سران کشوری به رفاه طلبی بیفتند مردم هم این گونه خواهند شد و چون قدرت رسیدن به آن را ندارند از راه‌های نادرست اقدام می‌کنند. امتیاز طلبی ریشه پلیدی دارد و میوه‌های بسیار تلخی می‌دهد، اما برخی اینها را نمی‌پذیرند و می‌گویند مدیر باید سیر باشد!

 توکلی خاطرنشان کرد: چنانچه حکومتی رفاه طلب باشد بودجه تخصیصی به صورت نامناسب تقسیم می‌شود مثلا بودجه یک میلیون و 80 هزار تومانی نامناسب توزیع می‌شود.

 این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: انقلاب ما گرفتار اشرافیت مسئولان شده که این امر یک آسیب است. باید توجه داشت که مبارزه با فساد ضروری و از نان شب واجب‌تر است. جمهوری اسلامی را نه کودتا، نه تجاوز نظامی و انقلاب مخملی از بین نمی‌برد بلکه فساد اقتصادی این کار را می‌کند.

 رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در ادامه سخنان خود به اتفاقات سال 88 و مسئله حصر اشاره کرد و گفت: موسوی و کروبی در درجه اول به خودشان خیانت کردند چون که به گفته خودشان خیانت کردند و به قانون تمکین نکردند.

 وی تصریح کرد: موسوی در انتقاد به احمدی‌نژاد گفت او به قانون عمل نمی‌کند و خودش نیز در اعتراض به نتیجه انتخابات به قانون عمل نکرد  و در نتیجه به آرمان‌ها و ملت خودشان خیانت کرد و این در صورتی است که اسلام افراد را از قیام در برابر حکومت حق منع کرده است.

توکلی در خصوص توبه سران فتنه، بیان کرد: توبه به این معنی است که این افراد لجاجت را کنار بگذارند من همچنین به آشتی ملی اعتقاد دارم. کسی که کشور را به هم ریخته و خون ریخته و از نظر اقتصادی به کشور ضرر زده نمی‌شود سرافرازانه بگوید من بیایم و دوباره رئیس جمهور شوم.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه رئیس دولت اصلاحات باید حتما و رسما عذرخواهی و عقب‌نشینی کند، بیان کرد: وی شخصیت محترمی بود و با این جمله که «من خلاف مصلحت نظام و کشور عمل نمی‌کنم» می‌توانست جلوی این اتفاقات را بگیرد. البته باید بگویم منظور از عقب‌نشینی یک اصطلاح است و اگر رئیس دولت اصلاحات این کار را انجام دهد در حقیقت پرواز می‌کند.

 توکلی در پاسخ به این سوال که صدای موسوی و کروبی شنیده نشده و آیا برای بازگشت اینها راهی هست یا خیر؟ ابراز کرد: خیلی از افراد پیش سران فتنه رفتند و برخی‌ها نامه نوشتند اما آنان گوش نکردند البته باید بگویم برخی رسانه‌ها نیز منصفانه عمل نکردند.اگر سران فتنه دادگاهی شوند حکم آنان اعدام است. برای همین حصر برای آنان بهتر است.

 رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در خصوص فیش‌های حقوقی گفت: این فیش‌ها غیر قانونی و نامشروع بوده است. چون ماده 72 قانون خدمات کشوری گفته هر نوع تغییر در روش و نوع پرداخت بدون تایید شورای حقوق و دستمزد و امضای رئیس جمهور حجیت ندارد، این حقوق‌های نجومی چنین مسیری را طی نکرده‌اند برای همین غیر قانونی هستند. همچنین رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که این حقوق‌ها نامشروع است حتی اگر قانونی باشد.

 وی با اشاره به عملکرد دولت در زمینه حقوق های نجومی، بیان کرد: دولت ابتدا در این قضییه ورود کرد ولی بد از آن خارج شد. دولت می‌گوید پرداخت دستمزد 20 میلیون تومان به بالا اشکال ندارد و این در صورتی است که قانون گفته دستمزد باید تا مرز 7.5 میلیون تومان باشد.چنانچه دولت در جلوگیری از فسادهای اقتصادی خوب عمل می‌کرد و در مقابل آنها می‌ایستاد جلوی فساد بیشتر در کشور گرفته می‌شد.

توکلی در خصوص اقدامات سپاه در زمینه اقتصادی و سیاسی، گفت: بسیاری از کارهای اقتصادی سپاه در زمینه توسعه کشور است مانند اقدامات در خور قرارگاه خاتم الانبیاء که کارهای خطیری انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه کارهای سیاسی سپاه دفاع از سیاست‌های نظام است که این وظیفه این ارگان نظامی می‌باشد، گفت: سپاه یک ارگان نظامی اعتقادی است نه استخدامی.

 این نماینده مجلس نهم در پاسخ به سوالی که آیا کاندیدای ریاست جمهوری آینده می‌شوید؟ بیان کرد: نه من کاندید نمی‌شوم.

وی با بیان اینکه آزادی در قبل از انقلاب وجود نداشت و مردم نمی‌توانستند به صاحبان قدرت معترض شوند، بیان کرد: در ابتدای انقلاب آزادی وجود داشت، اما بعدا به دلیل ترورها و خیانت حزب توده و خلق فضا کمی محدود شد، البته آزادی زیاد هم مخدوش نشده و حرف‌هایی که من در اینجا می‌زنم دلیلی بر این مدعا است. در صورتی که برخی از افراد حرف‌هایی را می‌زنند و به جمهوری اسلامی ایران هم اعتراض می‌کنند و بعد می‌گویند آزادی نیست!

این کارشناس اقتصادی در خصوص استقلال کشور، تاکید کرد: ما استقلال سیاسی قوی داریم، اما متاسفانه در استقلال اقتصادی به آنچه مورد نظرمان بود هنوز نرسیده‌ایم. البته منظور از استقلال اقتصادی این نیست که همه چیز را در داخل خودمان تولید کنیم بلکه باید همه را تامین کنیم و مراوده‌هایی هم با سایر کشورها داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴۰
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
4
91
اتفاقا حرفی هم که من می زنم، دلیل بر آزادی است! شما باید تمام قد از سید محمد خاتمی عذرخواهی نمایید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
54
متاسفانه فضای امیدوارانه نیست برای اصلاحات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
67
عزت و ذلت دست خداست آقای توکلی. همانطوریکه ایرادات و اعتراضات بحق محصورین هم اکنون از زبان خودی ها هم شنیده می شود، بعدها پرده های بیشتری کنار زده شده و حق و ناحق بیشتر نمایان خواهد شد.حیف ک اگه واضحترازین بنویسم ...
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
2
62
لطفا در مورد آقای خاتمی و عزیزان در حصر حرف نزنید ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
1
70
بله ازادى فقط براى اقاى توكلى وياران
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
1
51
جناب آقای احمد توکلی شما نمی توانید در جایگاهی باشید که حکم صادر کنید انسان وقتی از کسی اانتقاد میکند باید اول از خودش انتقاد کند ببیند خودش آیا از همه چیز مبرا است همه انسانها خطا میکنند مهم این است ببینیم خدماتی که این محصوران انجام دادند ما چکاری برای کشور کردیم بعضی ها متاسفانه نام انقلابی را یدک میکشند اما از چه راهایی برای مسایل دنیوی خود استفاده کردند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
2
38
سال گذشته همین روزهای نزدیک به انتخابات مجلس و خبرگان بحث لیست انگلیسی رو دوستان اصولگرا و دلواپس آقای توکلی مطرح کردن و چه فشارهای رسانه ای و تبلیغاتی بر علیه مرحوم هاشمی وارد کردند خود ایشون (آقای توکلی) هم گفتند که آقای هاشمی باید نسبت به این مسئله موضع گیری کنند و اتفاقا همون لیست انگلیسی پیروز شد.
چیزی که برای من سوال بود و هست اینه که شمایی که آقای هاشمی و لیست مورد حمایتشون رو کاملا میشناختید چرا همچین درخواستی داشتید؟
امروز هم معلوم نیست چرا همچین درخواستی دارید واقعا آقای خاتمی از چه چیزی باید عذرخواهی کنند؟
درضمن وقتی شما هم نمی تونید نام خاتمی را به زبان بیارید و از او با عنوان رئیس دولت اصلاحات یاد میکنید، پس چگونه میگین آزادی بیان وجود داره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
1
48
آقای خاتمی از چه چیزی باید عذر خواهی کنه ؟از کندکاری طیف جنابعلی و امثالهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
1
36
آقای توکلی عزیز، از جایگاهی صحبت می کنید که خیلی خودتان را بی نقص، انقلابی با سابقه ای درخشان می دانید و با اعتماد به نفس بالا حکم اعدام صادر می کنید. من فکر می کنم این خیلی بد است.
آقای خاتمی دقیقا از چه چیزی باید عذرخواهی کند؟ من فکر می کنم شما عذرخواهی های زیادی به مردم بدهکارید. یک موردش رو اشاره می کنم. مجلس هفتم و طرح تثبیت قیمت ها را که شما و همفکرانتان پیشنهاد کردید، هیچ وقت فراموش نمی شود. دولت خاتمی میخواست که در یک مدت پنج ساله و با یک شیب ملایم، یارانه ی بنزین را حذف کند. اما شما با پیشنهاد تثبیت قیمت ها این طرح را عقیم گذاشتید. این کار شما در سال 89 ثمره داد و برای واقعی سازی قیمت سوخت، یارانه ی نقدی با موافقت مجلس اصولگرا به مردم پرداخت شد. لطمه ای که این طرح به اقتصاد کشور زد، به این زودی ها قابل برآورد شدن نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
درود بر خاتمی عزیز و دوستدار مردم و کشور
خروس بی محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
1
38
آقای توکلی گر حکم شود که مست گیرند باید که هر آنچه هست گیرند. خود شما ابتدا مسئله مدرک دکترایتان را حل کنید. سپس به ماست مالی کردن آن .................. بپردازید. ............................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
1
39
آقای توکلی، آزادی سخن یعنی بتوانی مخالف شخص سخن بگوئید والا موافق صحبت کردن و پاچه خواری که آزادی نمی خواهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
1
31
احمدتوکلی همان کسی است که بعدازفوت مرحوم آیت هاشمی مدظله ازبابت ظلم به ایشان درتلویزیون گریه کردوبخاطررای دادنش به احمدی نژاد توبه علنی نمود دردوره های نمایندگی کارنامه سیاسی بسیارافتضاحی دارد کینه اش ازخاتمی به خاطرشکستی است که دردوره دوم ریاست جمهوری ازایشان شکست خورده البته من خودم سبک کارخاتمی را نمی پسندم دردودوره ریاست جمهوری هیچ وقت تکلیفش را باسایرین مشخص نکرد وچوب کارهای مشارکتی هاراخوردولی امثال توکلی باید بروند قازچرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
احسن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
2
31
ایشان بگوید هزینه تحصیل در انگلیس را از کجا آورد بعد هم کسانی که سی تایی ها شدند و سی نفره از مجلس رانده شدند هیچوقت به ملت رحم نخواهند کرد تا می توانند شرایط هموار با ناهموار و اوضاع آرام کشور را آشفته خواهند کرد به سی تایی ها باید گفت منتظر باشید تا پای صندوق رای گل های بیشتری دریافت کنید. البته تعدادی از گلها هم گل به خودی توسط غضنفرهای دلواپسان خواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
1
37
اقای توکلی اگه کسی بخاد جواب این حرفای شما رو بده بازم ازادی وجود داره؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
1
29
اگر من هم پسر خاله بودم خودمو اینطوری لوس میکردم. .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
1
31
مهرفروزنده چوپنهان شود شب پره جولانگرمیدان شود
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
28
اقای توکلی عزیز ، کامنت ها رو می خونید ؟ حرف های مشفقانه سید اصلاحات رو لطفا با دقت بیشتری بخونید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
6
ديدي ملت ايران يكسال پيش مانده به انتخابات هم گفتم اين فرد تربه خور ... بوي انتخابات به دماخ رسيده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
7
شما که مسلمون هستی و بقیه رو نامسلمون میدونی:.....
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
14
اقای توکلی اگه در این دولت پست و مقامی داشت این حرفارو نمی زد حرفاش از روی عناد و کینه با 80 میلیون مردم خواهان اصلاحات می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
1
8
جناب توکلی شما هم دارید نان را به نرخ روز میخورید.....................
حاضرجواب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
6
توکلی امروز باد ازطرف غرب میاد ،موضعت چیه؟چون شما هواشناس خوبی هستید ودر صدر ان جهت باد را دقیقا ارزیابی میکنید،چندروز نیست که گفتی با آشتی ملی موافقم،تاهواشناسی بعدی جنابعالی،فعلا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
1
5
آقای توکلی !! واقعاً نرمال هستید؟!!! سرتان جایی نخورده ؟!!! آیا.....................................
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
13
0
جناب توکلی بسیار بجا و درست حرف زدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
از تعداد مثبتها فهمیدم .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
8
آقای توکلی آهسته قدم بردارید... چرا که با هر قدم ممکن است گناهی بر گناهان اضافه شود.
آیا شما قاضی هستید که حکم به اعدام می دهید؟
آیا محکمه بدون شنیدن سخنان طرف دیگر می تواند حکمی صادر کند؟
اگر به همان دیده بانی و مبارزه با فساد بدون لحاظ مصلحت ادامه دهید برای شما هم زیبنده است.
کار قضاوت را به قضات پاک دامن بسپاید.
خدا همه ما را هدایت کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
12
قدوقواره آقای توکلی آنقدرنیست که بتونددرموردشخصیت ماندگارملتی مثل آقایان خاتمی ومیرحسین س تعیین تکلیف بزرگی گفت همچنان که ماامامت رادرک نمیکنیم مردم عادی اجتهادرا بدرود
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
بادمجون هم خودشوجز میوها حساب کرده خیال کرده کسی برای خودش نمدونه خاتمی عزیزه ملته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
0
5
اي ........ باز .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
11
دم ازاسلام میزنند .یادت رفت مرگ هاشمی رو یادت باش در مورد خاتمی امثال توحق ندارند حرف بزنند . شما حتی در تهران رای نداری خاتمی عزیز ملت ایران میباشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
6
آقای توکلی . امام حسین ع : اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
5
0
کسانی که ازسران فتنه حمایت مىکنندهمان کسانی هستندکه اسلام راقبول ندارندوطالب جمهوری اىرانى هستند چطور مىشودکسانى که قانون قبول ندارند ازانها حمایت کردفردا روز هم بهطرفداران خودپشت پاخواهد زد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
7
آقای خاتمی = با ملت 80 میلیونی ایران .
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
8
من پای خاتمی و موسوی را از دور می بوسم.
آقای خاتمی منتظریم هر کی را شما گفتید در هر انتخاباتی فقط به اون رای بدهیم.
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
0
0
احمد توکلی شفافیت را از خود شروع کند چون بوضوح سیاسی کاری از گزارشات اش مشهود است حقوق های نجومی را را بذل و بخشش های شهر دار مقایسه کنید بتدریج مردم خط هوچیگری را از منتقدین صادق جدا خواهند کرد تفاوتی که مثلا بین مطهری و توکلی وجود دارد .
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
0
0
اینها محبوبیت و نفوذ کلام خاتمی عزیز رو در بین مردم به خوبی می دانند و از همین هم به شدت واهمه دارند. اینها هنوز کلید واژه ی " تکرار میکنم ..." رو که در خلال انتخابات گذشته از زبان خاتمی عزیز جاری شد و همه از او اطاعت کردند رو به یاد دارند ... . خلاصه مردم پیام خود را در جریان تشییع مرحوم هاشمی اعلام کردند ... درود بر خاتمی، موسوی، کروبی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
0
این حقوقهای نجومی را که اینهمه در بوق و کرنا کردند از بذل و بخششهای شهردار فقط در یکمورد کمتر بود حالا اگر بذل و بخشش در جاهای دیگه هم رو بشه خدا میدانه
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
0
احمد توکلی اول بره حرف زدن یاد بگیره وبدونه در مورد چه شخصیتی حرف می زنه بعد از ملت واقای خاتمی در مورد حرفهای بی سر وته اش معذرت خواهی کنه وگرنه پشت گوشش را دید مجلس بدی رو هم میبینه خیلی باید رو داشته باشه وحقیقت را ببینه واین حرفها را بزنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین