کد خبر: ۴۲۸۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

رحیمی: طرح استیضاح آخوندی ابهام‌آمیز است

نماینده مردم تهران نسبت به ابهامات طرح استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مجلس تذکر داد.
آفتاب‌‌نیوز : نماینده مردم تهران نسبت به ابهامات طرح استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مجلس تذکر داد.

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران طی اخطاری با استناد به اصل 60 قانون اساسی در ابتدای جلسه علنی امروز (یکشنبه 1 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی گفت: درخصوص استیضاح وزرا ماده 223 آیین نامه داخلی مجلس تصریح می‌ دارد که موضوع استیضاح باید صریح و با ذکر مورد یا موارد باشد.وی با اشاره به 13 محور استیضاح وزیر راه و شهرسازی افزود: معتقدم محورهای استیضاح وزیر راه در برخی موارد به صورت کلی بیان شده است و برخی از آنها هم صراحت لازم را ندارند و می‌توان گفت برخی موارد مبهم ذکر شده است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بنده بدون اینکه وقت جلسه را بگیرم خواستار این هستم که ریاست مجلس نگاهی دوباره به بندهایی چون بند 1، 4، 10 و 13 این طرح استیضاح بیاندازد لذا بنده معتقدم این موارد صراحت لازم را جهت استیضاح وزیر ندارد و نیاز بود پیش‌تر هیئت رئیسه مجلس این موارد را با استیضاح کنندگان محترم رفع ابهام می‌کردند.

رحیمی تأکید کرد: علاوه بر مواردی که ذکر شد معتقدم برخی سوالات هم به صورت کلی در طرح مذکور مطرح شده است که نمونه این مسئله را می‌توان در سوالات 5 و 11 طرح استیضاح مشاهده کرد.

در ادامه علی لاریجانی در پاسخ به اخطار قانون اساسی نماینده مردم تهران گفت: به نظر ما طرح مذکور صراحت لازم را دارد و ابهامی مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به بند 11 طرح استیضاح که به 4 سانحه هوایی و ریلی اشاره داشت تأکید کرد: این سوانح قطعا در سالهای اخیر اتفاق افتاده که برخی از نمایندگان به دنبال پاسخ به این سوال هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: علی‌الظاهر طرح استیضاح وزیر راه هیچ ابهامی ندارد و استیضاح کنندگان هم در رابطه با مواردی که در طرح آورده‌اند در ادامه توضیح خواهند داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین