کد خبر: ۴۲۸۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

امیرعبداللهیان: «گروه‌های مقاومت»در بهترین شرایط منطقه‌ای قرار دارند

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل ضمن اعلام اینکه مقاومت در نوار غزه مانع از پیروزی تل‌آویو در جنگ علیه غزه شد، تصریح کرد گروه‌های مقاومت در فلسطین و لبنان امروز در بهترین شرایط منطقه‌ای خود قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز : مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل ضمن اعلام اینکه مقاومت در نوار غزه مانع از پیروزی تل‌آویو در جنگ علیه غزه شد، تصریح کرد گروه‌های مقاومت در فلسطین و لبنان امروز در بهترین شرایط منطقه‌ای خود قرار دارند.

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از فارس، «حسین امیرعبداللهیان» مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل و دبیرکل ششمین کنفرانش بین‌المللی حمایت از انتفاضه اعلام کرد کنفرانس حمایت از فلسطین در راستای افزایش توجه عربی و اسلامی از مسأله فلسطین برگزار می‌شود.

وی در گفت‌وگویی با وبگاه فلسطینی «الرساله» وابسته به حماس گفت: مقاومت مانع از آن شد که اسرائیل بتواند هیچ پیروزی در نوار غزه به دست آورد و ثابت کرد که قدرتی برتر است که شکست نمی‌پذیرد؛ ایران در  حمایت از مقاومت فلسطین و ارائه انواع کمک و حمایت دریغ نخواهد کرد.

عبداللهیان تأکید کرد حماس و جهاد اسلامی، نقطه‌های ثقل در راه دفاع از ملت فلسطین و مقاومت علیه رژیم اشغالگر و اهداف خصمانه آن را تشکیل می‌دهند. دفاع از ملت فلسطین، یک «اصل» برای ایران است و هر تغییری در سیاست ایران، تأثیری بر این موضع نخواهد گذاشت.

وی در ادامه حماس را جنبشی مهم و تأثیرگذار در مسیر مسأله فلسطین توصیف کرد و در ادامه امکان حمله جدید اسرائیل به نوار غزهدر برهه کنونی را بعید دانست و گفت: اسرائیل، حجم بهایی که در صورت انجام این کار باید بپردازد را می‌داند.

عبداللهیان سپس اعلام کرد تجربه طی سالیان گذشته ثابت کرده که در شرایط کنونی منطقه، اسرائیل نخواهد توانست دو مقاومت لبنان و فلسطین را شکست دهد؛ اسرائیل فکر می‌کرد حمله به غزه ممکن است مقاومت فلسطین را در هم بشکند اما شرایط را تحمل نکرد ، خواستار توقف جنگ شد و مقاومت در نوار غزه مانع از پیروزی رژیم صهیونیستی شد.

وی تصریح کرد اسرائیل به قدرت مقاومت اذعان دارد و این امکان برایش وجود ندارد که در برابر این قدرت، جنگی جدید بر منطقه تحمیل کند؛ گروه‌های مقاومت ، امروز در بهترین روزهای خود در مقایسه با سال‌های گذشته قرار دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین