کد خبر: ۴۲۸۷۲۹
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

همسر آزاری و کودک‌آزاری بیشترین موارد خشونت خانگی

کارشناس دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: خط قرمز در حوزه‌های مداخله‌ اورژانس اجتماعی کودک آزاری است.
آفتاب‌‌نیوز : عباس توفیقی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از وظایف مرکز اورژانس اجتماعی، مداخله در خشونت‌های خانگی شامل همسر آزاری، کودک آزاری، سالمند آزاری و اخیراً شوهر آزاری است، البته و هر موردی در خانواده که یک آزار اجتماعی در آن مستتر باشد یک خشونت خانگی به شمار می‌آید.

وی افزود خدمات حمایتی و خدمات روانی اجتماعی اورژانس اجتماعی کمک می‌کند افرادی که در معرض خشونت خانگی قرار دارند به وضعیت مداخله و در نهایت پایدار شدن برسند.

کارشناس دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به افزایش خشونت‌های خانگی در چند سال اخیر، گفت: عموما بیش‌ترین خشونت‌ها همسر آزاری و کودک آزاری است.

توفیقی اظهار کرد: عنوان کودک آزاری معمولا برای افراد زیر 18 سال به کار می‌رود و برای زنان البته بر حسب شرایطی که وجود دارد،‌ سن زیر 30 سال در مورد خشونت خانگی مد نظر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر آزارهای جنسی و آزارهای روانی، غفلت نیز از مولفه‌های کودک آزاری است، گفت: عدم توجه به فرزند نوعی کودک آزاری است و یکی از آثار آن، ایجاد شرایط ناخرسندی در سن بزرگسالی است.

کارشناس دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: مرکزی با نام مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، در بهزیستی داریم، که این مرکز شامل سامانه تلفنی 123 نیز است که عموما گزارشات آن در مورد کودک آزاری است. اما درحقیقت مداخله ما در 123، مداخله برای خشونت‌های خانگی یا مداخلاتی در رابطه با خودکشی و مانند این‌هاست.

توفیقی گفت: شماره تماس 123 به صورت شبانه روزی پاسخگوی تلفن‌های مردم است و در کنار آن اورژانس اجتماعی سیار نیز فعالیت می‌کنند که همواره با متخصصصان آموزش دیده آماده مداخله در آسیب‌های گزارش شده هستند.

وی خط قرمز در حوزه‌های مداخله‌ای را، کودک آزاری دانست و گفت: حساسیت زیادی بر روی این موضوع است و در صورتی که مددکار و تیم درمانی فکر کنند که کودک مورد حجم زیادی از آسیب قرار داد با حکم قضایی او را از والدین یا افرادی که کودک را مورد آزار قرار داده‌اند جدا می‌کنند.

کارشناس دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: خدمات ما بیش‌تر خدمات حمایتی و خدمات روانی اجتماعی قبل از مداخلات قضایی- انتظامی انجام می‌شود. نقش ما در حوضه اجتماعی این است که قبل از ورود به عرصه قضایی- انتظامی، بتوانیم با مداخلات روانی اجتماعی آن را کنترل کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین