کد خبر: ۴۲۸۸۳۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳

روسیه با توربین های ایرانی تحریم اروپا را دور می زند

رئیس شرکت دولتی دفاعی روستک روسیه گفت، این کشور امیدوار است با انعقاد قراردادی با ایران برای تامین تجهیزات توربین های گازی برای دو نیروگاه منطقه کریمه، تحریم های اتحادیه اروپا را دور بزند.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس شرکت دولتی دفاعی روستک روسیه گفت، این کشور امیدوار است با انعقاد قراردادی با ایران برای تامین تجهیزات توربین های گازی برای دو نیروگاه منطقه کریمه، تحریم های اتحادیه اروپا را دور بزند.
 
به گزارش آفتاب نیوز به نقل از تسنیم، رئیس شرکت دولتی دفاعی روستک روسیه گفت، این کشور امیدوار است با انعقاد قراردادی با ایران برای تامین تجهیزات توربین های گازی برای دو نیروگاه منطقه کریمه، تحریم های اتحادیه اروپا را دور بزند.
 
تحریم های اتحادیه اروپا، اشخاص و شرکت های اروپایی را از فروش فن اوری های انرژی به کریمه که از سال 2014 از اوکراین جدا شده است، ممنوع می سازد.
 
سرگی چمزوف، در جریان نشستی خبری در ابوظبی گفت: «بله، ما مشکلاتی با توربین ها داریم، زیرا آلمان و برخی دیگراز کشورهای اروپایی تحویل توربین به کریمه را ممنوع کرده اند... ما در حال مذاکره با ایران هستیم. آنها توربین های مشابهی را تولید می کنند.»
 
روسیه در حال احداث دو نیروگاه با ظرفیت مجموعا 940 مگاوات برق برای ارتقاء استقلال انرژی کریمه است. کریمه دارای یک خط انتقال انرژی است که با عبور از دریای سیاه به شبه جزیره تامان روسیه متصل می شود.
 
اولین نیروگاه قرار است تا پایان سال 2017 تکمیل شود و نیروگاه بعدی در سال 2018 تکمیل خواهد شد.
 
چمزوف که یکی از افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است همچنین در فهرست تحریم اشخاص و شرکت های روسیه تحریم شده از جانب غرب بر سر ماجرای اوکراین قرار دارد.
 
یک منبع اگاه گفت، قرارداد توربین های گازی با ایران به زودی به امضا خواهد رسید، هرچند که تهران و مسکو هنوز در مورد قیمت توربین ها به توافق نرسیده اند. وی افزود، اولین توربین تا اوایل سال 2018 قابل تکمیل و نصب نخواهد بود.
 
وزارت انرژی روسیه اعلام کرده که روستک به دنبال تمدید ضرب الاجل تعیین شده برای ساخت ای نیروگاه ها نیست و چمزوف نیز گفته که این پروژه تا پایان سال 2017 تکمیل خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین