کد خبر: ۴۲۹۷۰۰
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵

مظنون شماره یک ترور برادر رهبر کره شمالی چقدر دستمزد گرفت؟

مظنون اندونزیایی پرونده قتل برادر ناتنی کیم جونگ اون، تنها ۹۰ دلار برای این کار دریافت کرده بود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اندریانو اروین، معاون سفیر اندونزی در مالزی اعلام کرد: سیتی آسیه، مظنون شماره یک قتل برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تنها ۹۰ دلار برای انجام این قتل با سم اعصاب VX دریافت کرده است.

وی اعلام کرد: این فرد مدعی شده است که برای انجام این توطئه فریب خورده و فکر می‌کرده در برنامه طنز شرکت کرده است.

معاون سفیر اندونزی در مالزی امروز با آسیه در مالزی دیدار کرد. این زن جوان ۲۵ ساله اکنون در زندان به سر می‌برد.

روز قبل، پلیس مالزی اعلام کرده ماده سمی که کیم جونگ نام، برادر رهبر کره شمالی با آن ترور شد گاز اعصابVX" " بوده است؛ ماده‌ای که در لیست مواد شیمیایی و سلاح‌های کشتار جمعی و ممنوعه سازمان ملل قرار دارد.

کیم جونگ نام، ۱۳ فوریه در فرودگاه کوالالامپور توسط دو زن مسموم شد و لحظاتی بعد جان خود را از دست داد و در همان ابتدا انگشت‌ اتهام به سوی کیم جونگ اون، برادر ناتنی‌اش نشانه رفت.

گاز اعصاب VX اولین بار توسط انگلیس در اوایل دهه ۵۰ قرن گذشته میلادی به شکل صنعتی تولید شد و از آنجایی که می‌تواند از طرق مختلف از جمله تماس با پوست بدن، خوردن و آشامیدن و یا استنشاق به سرعت تاثیر کند، یکی از خطرناک‌ترین مواد سمی در جهان است.

امکان نجات کسی که با VX مسموم شود، بسیار ضعیف است و شخص مسموم حتی نمی‌تواند آن را از روی پوست خود بشوید. این سم ظرف چند ثانیه و حداکثر ۱۸ ساعت جان قربانی را می‌گیرد. گاز اعصاب VX به سرعت روی آنزیمی در بدن انسان تاثیر گذاشته و استفاده عضلات بدن و غدد چربی از اکسیژن موجود در خون را مختل می‌کند و باعث پایین آمدن شدید فشار خون، تاری دید، اسهال و احساس فشردگی در قفسه سینه می‌شود و در نهایت به مرگ قربانی می‌انجامد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین