کد خبر: ۴۳۲۵۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹

افتتاح تونل آبشار در محور هراز

صبح امروز وزیر راه و شهرسازی تونل آبشار در محور هراز را افتتاح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
این تونل یک و نیم کیلومتر که در جریان پروژه ساخت باند دوم محور هراز قرار گرفته، صبح امروز در حالی از سوی آخوندی افتتاح شد که به نظر می رسد همچنان فعالیت‌های وزارت راه و  شهر سازی به منظور کاهش گلوگاهی ترافیک جاده‌های شمالی کشور  در ایام نوروز ادامه دارد.

طبق اعلام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، محور هراز در مرحله‌ توسعه و بهبود زیرساخت‌های خود به دو بخش عوارضی پردیس تا تونل آبشار و محدوده قرار گرفته در استان مازندران تشکیل شده که در حال حاضر عملیات اجرایی در بخش نخست آن در تهران ادامه دارد.

طبق برآوردهای صورت گرفته در این پروژه‌ی ۱۰۱ کیلیومتری نیاز به ساخت پل، تونل و دیوارهای بلندی وجود دارد که از یک سو هزینه کار را افزایش می‌دهد واز سوی دیگر سرعت پیشرفت پروژه را پایین می‌آورد.

در حال حاضر طرح تعریض محور هراز پیشرفتی بیش از ۵۰ ردرصدی را به ثبت رسانده و تا کنون حدود ۵۳ کیلومتر از آن در سال‌ها وماه‌های گذشته افتتاح شده است.

 تونل آبشار نیز که صبح امروز افتتاح شده با طول ۱۰۶۳ متر  با احتساب راه‌های اطراف به یک‌و نیم کیلومتر می‌رسد. رفع گلوگاهای ترافیکی این محور از اهمیت زیاد برخوردار است، زیرا این تونل در گردنه آبشار قرار گرفته که به دلیل وضیعت خاص جوی همواره با مشکلات ترافیکی جدی روبرو بوده است.

طبق اعلام شرکت ساخت، هزینه ساخت این تونل ۳۵ میلیارد تومان تخمین زده می‌شد.

 به گزارش ایسنا، افتتاح این بخش از محور هراز در حالی صورت می ‌گیرد که وزارت راه وشهر سازی پیش از این اعلام کرده بود برنامه ریزی جدی برای کاهش بار ترافیکی  جاده‌های استان‌های شمالی به کار بسته است.

پس از آنکه اعلام شده قطعه نخست آزاد راه تهران شمال در بهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد، وزارت راه و شهر سازی از نهایی شدن کار ساخت بخش قابل توجهی از گلوگاهای ترافیکی آزادراه قزوین رشت خبر داد و به نظر می‌رسد افتتاح تونل آبشار بخشی از این طرح کلان در راستای کاهش ترافیکی جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی در ایام پیک به خصوص نوروز باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین