کد خبر: ۴۳۲۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

نمایش ماشین‌های لوکس اما نه برای میلیاردرها / تصاویر

ماشین آلات کشاورزی غول پیکر، مدرن و لوکس در نمایشگاه کشاورزی بین‌المللی SIMA پاریس عرضه شد و مورد بازید کشاورزان ایرانی حاضر قرار گرفت، هر چند که برای بسیاری از آنها کاربرد لازم را نداشت.
آفتاب‌‌نیوز : ماشین آلات کشاورزی غول پیکر، مدرن و لوکس در نمایشگاه کشاورزی بین‌المللی SIMA پاریس عرضه شد و مورد بازید کشاورزان ایرانی حاضر قرار گرفت، هر چند که برای بسیاری از آنها کاربرد لازم را نداشت.

به گزارش آفتاب نیوز از فرانسه، نمایشگاه کشاورزی SIMA با حضور کشاورزان و تجار ایرانی در پاریس برگزار شد، در این نمایشگاه آخرین تکنولوژی و دستاوردهای کشاورزی در بخش زراعت، امور دام، ماشن آلات و نوآوری‌ها در معرض دید عموم از جمله کشاورزان ایرانی قرار گرفت.

در بخش ماشین‌آلات کشاورزی و دنباله بندهای این نمایشگاه محصولات متنوعی از کشورهای مختلف اروپایی وجود داشت، اما با توجه به وضعیت کشاورزی خرد کشور و وجود زمین‌های کوچک، بسیاری از این ماشین‌آلات غول‌پیکر قابل‌استفاده در زمین‌های کوچک کشاورزی ما نیست.

بنابراین گزارش بسیاری از کشاورزان ایرانی حاضر در نمایشگاه SIMA با دیدن این ماشین‌آلات به این موضوع اذعان دارند که کشاورزی ما درواقع معیشتی است و امکان ورود این ماشین‌آلات به زمین‌های کشاورزی وجود ندارد، مگر اینکه کشت و صنعت‌ها از این ماشین‌های روز دنیا بخرند.

کشاورزی در این باره می‌گوید: خرید این ماشینها برای من ریسک است، زیرابه یک‌باره باید پول زیای بپردازیم، درحالی‌که کارگرهای من  تمام‌کارهایی را که دستگاه انجام می‌دهد به‌صورت دستی و بامهارت خاصی انجام می‌دهند، اما هستند کشاورزانی نیز که با دیدن مزایای کشاورزی نوین به فکر تجمیع اراضی خود و بهره‌گیری از این ماشین‌آلات می‌افتند.

از ماشین‌آلاتی که کمتر در اراضی کشاورزی کشور استفاده می‌شود و برای بازدیدکنندگان ایرانی جالب به نظر می رسد، دستگاهی است که به‌صورت نواری و با استفاده از نشا اقدام به کشت صیفی‌جاتی مانند هویج می‌کند؛ همچنین در زمان برداشت نیز به صورت نواری و به‌سرعت این کار را انجام می‌دهد و امکان بسته‌بندی محصولات برداشت کرده را نیز دارد.

دستگاه برداشت علوفه از روی اراضی کشاورزی نیز جذابیت‌های خاص خود را برای بازدیدکنندگان دارد، زیرا این دستگاه می‌تواند علوفه کشاورزان را به‌راحتی تبدیل به استوانه‌های بزرگ و قابل حمل و نقل کند.

ماشین‌آلات بدون سرنشین، پهبادها و ربات‌های کشاورز
تعدادی از ماشین‌آلات کشاورزی موجود در نمایشگاه نیز برای کشاورزان ایرانی ناشناخته است. یکی از این  ناشناخته‌ها "ربات کشاورز" و "ماشین‌آلات کشاورزی بدون سرنشین" مانند تراکتور و ماشین‌ها برداشت محصول است که البته هنوز به کشاورزی صنعتی دنیا نیز کمتر رسوخ کرده است.

سازنده یکی ازا ین ربات‌ها درباره محصول خود می‌گوید که این ماشین قابلیت تصویربرداری و پایش اراضی کشاورزی و حتی شخم زدن، بذر کاشتن و در واقع کشاورزی را دارد، تنها کافی است که قطعه موردنظر را بر روی آن سوار و از آن استفاده کنید.  
ماشین‌آلات موجود در این نمایشگاه  قیمت‌های مختلفی دارند و از 25 هزار یروو (100 میلیون تومان) برای یک تراکتور اروپایی تا 388 هزار یورو یعنی  بیش از یک و نیم میلیارد تومان نرخ دارند و فروشندگان نیز عنوان می‌کنند که مشکلی برای نقل‌وانتقال این ماشین‌آلات به ایران ندارند.

نمایش ماشین‌های لوکس اما نه برای میلیاردرها / تصاویر

نمایش ماشین‌های لوکس اما نه برای میلیاردرها / تصاویر


نمایش ماشین‌های لوکس اما نه برای میلیاردرها / تصاویر

نمایش ماشین‌های لوکس اما نه برای میلیاردرها / تصاویر

نمایش ماشین‌های لوکس اما نه برای میلیاردرها / تصاویر

نمایش ماشین‌های لوکس اما نه برای میلیاردرها / تصاویر
منبع: تسنیم



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین