کد خبر: ۴۳۲۸۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
جزئیات دیدار روحانی با رهبر انقلاب

روایت نظر رهبری درباره کاندیداتوری‌ روحانی

خواسته اصلاح‌طلبان تلاش برای پیروزی روحانی با رای بالا در انتخابات ۹۶ است و برنامه‌های زیادی برای تحقق این مهم دارند که یکی از آنها دیدار با رئیس‌جمهور بود.
آفتاب‌‌نیوز :
خواسته اصلاح‌طلبان تلاش برای پیروزی روحانی با رای بالا در انتخابات ۹۶ است و برنامه‌های زیادی برای تحقق این مهم دارند که یکی از آنها دیدار با رئیس‌جمهور بود.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از آرمان، دیداری که رئیس‌جمهور در آن، به نظر مقام معظم رهبری درباره کاندیداتوری خود اشاره کرده است. بر همین اساس روز گذشته، محمود صادقی از اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات به تشریح آنچه پرداخت که در آن جلسه رخ داد.

نظر روحانی درباره شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاحات

روزگذشته نماینده فراکسیون امید و عضو شورای‌ عالی سیاستگذاری اصلاحات با «آرمان» گفت‌وگو کرد و جزئیات بیشتری را از آنچه درآن دیدار گذشت، بیان کرد. محمود صادقی گفت:«در دیدار هیات‌رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با رئیس‌جمهور موضوعات زیادی مطرح شد که مهم‌ترین آن درباره نحوه تعامل و همکاری مجموعه اصلاح‌طلبان با آقای روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری بود.» وی با اشاره به اینکه شورای عالی سیاستگذاری هنوز نظر نهایی خود درباره انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم را به‌طور رسمی اعلام نکرده است، افزود:«زمینه‌های موجود نشانگر وفاق اصلاح‌طلبان برای اجماع در حمایت از آقای روحانی است.» عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: «در دیدارمان با رئیس‌جمهور بر ضرورت انسجام در انتخابات اردیبهشت ۹۶ تاکید شد و با توجه به تجارب به‌دست‌آمده از سال‌های ۹۲ و ۹۴ برای پرهیز از هرگونه تفرق و دودستگی محوریت فعالیت‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ با نظر آقای روحانی به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان سپرده شد. آقای محمد شریعتمداری هم که پیش ‌از این به‌عنوان مسئول ستاد انتخابات آقای روحانی تعیین ‌شده بود، در هماهنگی کامل با شورای‌ عالی سیاستگذاری عمل خواهد کرد.» وی تاکید کرد: «در تماس‌هایی که اعضای شورا با آقای شریعتمداری داشته‌اند، براین موضوع تاکید شده است.»

نظر مثبت به روحانی

وی در ادامه به سوالاتی اشاره کرد که از رئیس‌جمهور پرسیده شده و گفت که «در دیدار با رئیس‌جمهور برخی پرسش‌ها جهت حصول اطمینان از حضور باقوت و قدرت آقای روحانی در انتخابات پرسیده شد. رئیس‌جمهور گفتند با طراحی‌های از پیش‌تعیین‌شده جریان رقیب درصدد بود دولت را در میانه راه از کار بیندازد و از این‌رو مساله یک‌‌دوره‌ای کردن دولت مطرح شد.» صادقی ادامه داد: «مخالفان آقای روحانی پس از موفقیت‌های دولت در پرونده هسته‌ای و تثبیت وضع اقتصادی کشور به برنامه‌ریزی برای انتخابات بعدی پرداخته و با فضاسازی، تخریب و فشار بر دولت تلاش کردند رئیس‌جمهور را از کاندیداتوری در دور بعد انتخابات منصرف کنند.»

وی افزود: «مخالفان با شبهه‌افکنی بحث ردصلاحیت آقای روحانی را مطرح کردند و تحلیل رئیس‌جمهور چنین بود که جریان رقیب برای تخریب او با چند کاندیدا در انتخابات حضور پیدا خواهد کرد. در تایید صلاحیت آقای روحانی تردیدی نیست، چرا که دلیلی برای رد صلاحیت او وجود ندارد و همچنین با توجه به اینکه روحانی اکنون رئیس‌جمهور است، طرح بحث ردصلاحیت او بی‌معناست.»

موضوع دیگری که در این نشست مطرح شد، نظر مقام معظم رهبری درباره کاندیداتوری روحانی بود که به گفته این نماینده مجلس، روحانی به ارتباط خود در انتخابات گذشته با مقام معظم رهبری اشاره‌کرده که ایشان پاسخ دادند: «نظر من نسبت به شما مشخص است و با شما هیچ مشکلی نداشته و ندارم. با هم می‌توانیم کار کنیم.» صادقی به نقل از رئیس‌جمهور چنین ادامه داد که «مقام معظم رهبری بر رفاقت قدیمی خود با آقای روحانی تاکید داشته‌اند و این نکته را متذکر شدند که در انتخابات سال ۷۶ من نظری داده بودم و شما برداشت کرده بودید که من با ورود شما به انتخابات موافق نیستم، در حالی که برداشت درستی نبود. آن سال چنین برداشتی کردید، اما امسال چنین برداشتی نکنید». صادقی افزود: «آقای روحانی ضمن تشریح ملاقات خود با رهبر معظم انقلاب به نظر رهبری اشاره کرد که نه‌تنها به او نظر منفی ندارد، بلکه نظر ایشان نسبت به آقای روحانی مثبت است.»

لزوم حضور کاندیدای اصلاح‌طلب

صادقی در بخش دیگری اظهارکرد: «نظر رئیس‌جمهور درباره کاندیدای پوششی یا احتیاطی این بود که توطئه‌ای از جانب رقیب برای تضعیف اوست. البته در این جلسه بنا بر این شد که درباره این موضوع بحث بیشتری صورت گیرد. شورای عالی سیاستگذاری در مورد طرح کاندیدای دیگر هنوز در حال بحث است.» 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین