کد خبر: ۴۳۳۰۵۳
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴

بذرپاش: با ضعیف‌ترین دولت پس از انقلاب مواجهیم/ ساختار فکری مان دیگر توان کارهای پیچیده را ندارد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی بازار کشور توسط برخی آقایان مسئول به حراج گذاشته نشود، گفت: اگر مدیریت در کشور غیر مردمی شد، در مسیر عکس نیاز و خواسته مردم حرکت خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش فارس، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس که امروز در جمع مردم خرم آباد سخنرانی می کرد، بیان داشت: استان لرستان، خطه غیور مردان و شیر زنان ایران زمین است.لرستان را به صفا و صمیمیت می شناسیم، لرستان را به پر کاری و پر تلاشی و غیرت می شناسیم.قوم بزرگ لر ، همواره در مقابل بدی ها،ظلم ها و استکبار و استعمار ایستاده است و هیچگونه انحرافی را به خود راه نداده است، این یعنی اصالت و هویت یک ملت؛ ملتی که این میزان منسجم و مستحکم، ناخالصی ها را به خود راه نداده است ولی محرومیت های زیادی در این استان دیده می شود که باعث رنجش انسان می شود.

وی ادامه داد: در استان لرستان با ذخائر خدادای،منابع طبیعی و نیروی انسانی جوان و پرتلاش و باغیرت و فرهیخته شاهد آنیم که در هر خانواده یک یا چند جوان بیکار به دنبال فرصت شغلی می گردند.

رئیس سابق سازمان ملی جوانان افزود: جوانان لرستان،با این همه استعداد،دانش و تلاش خود ، از بسیاری از فرصت های این کشور بی بهره اند؛ باید فکری اندیشید. با گفتار درمانی برای این جوانان شغل ایجاد نمی شود، با زندگی در خاطرات برای جوانان شغل ایجاد نمی شود.

وی ادامه داد: انسان در برهه‌های زمانی گوناگون، تکلیف و وظایف مختلفی دارد؛ امام عزیز به ما یاد داد که مأمور به انجام وظیفه‌ایم نه نتیجه. هر چند این امر ،منبعث از تعالیم ناب اسلامی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس نهم با اشاره به روز 22 اسفند ماه، روز بزرگداشت شهدا تاکید کرد: امروز روز شهید است؛ بزرگترین یاد شهیدان، تلاش برای ساختن ایران و رونق تولید و اشتغال است.امروز جوانان ما نیازمند برپایی نهضت کار و نشاط در کشورند.شهدا را اینگونه می توانیم خوشحال کنیم که نه با حرف بلکه با عمل برای رفع محرومیت از جای جای این کشور و ایجاد شغل برای جوانان برای تشکیل یک زندگی آبرومند و آرام تلاش کنیم؛ آن موقع است که در مسیر شهدا هستیم.

معاون رئیس جمهور سابق در ادامه بیان داشت: تکلیف و تکلیف‌مداری را نباید لوث کرد. تکلیف فقط حضور در انتخابات و گرفتن مناصب دولتی به قصد کسب قدرت نیست.

وی تاکید کرد: برخی اوقات تکلیف انسان جهاد در راه خدا به همراه ایثار و شهادت طلبی است؛ ایثار و شهادت طلبی فقط در جنگ سخت معنی نمی‌دهد، گاهی اوقات ایثار و شهادت طلبی در جنگ نرم یعنی گذشتن از آبرو برای عزت اسلام است.

بذرپاش گفت: در سطوحی پایین تر از آبرو، گاهی انسان نیاز است برای حفظ عزت جمهوری اسلامی، از خوشی‌های حلال هم دست بردارد و مطابق دستورات اسلامی، شبیه پایین‌ترین اقشار مردم از نظر اقتصادی، زندگی ساده ای داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز «در خانه نشستن» یعنی بی همتی و بی تفاوتی. یعنی سودای جمع کردن حقوق و ملک و مسکن و زمین. یعنی حرص زدن برای سود سهام و مابه التفاوت دلالی و ارز فروشی. یعنی چشم داشتن به سله و عنایت دروغین غرب و شرق. یعنی تنبلی، رخوت، خستگی، بی اعتقادی و بی اعتنایی به مردم. این خانه نشستن یعنی در انتظار مرگ طبیعی تدریجی خود و جامعه بودن. این یعنی بی عزتی.

عضو هیئت رئیسه سابق مجلس گفت: ایثار و شهادت در قاموس مدیران منفعت طلب جایی ندارد و ماندگاری و اعتلای قوای مادی و معنوی یک کشور در توسعه روحیه ایثارگری است و نه توسعه روحیه ویژه خواری.

وی ادامه داد: متاسفانه با ضعیف ترین دولت پس از انقلاب مواجهیم؛آنچه امروز مورد نیاز کشور است مدیریتی از جنس مردم و در کنار مردم است و مدیریت های برج نشین با روح ایثارگری در تضاد است.

بذرپاش تاکید داشت: مدیریت اگر در کشور غیر مردمی شد، در مسیر عکس نیاز و خواسته مردم حرکت خواهد کرد.

بذرپاش افزود: سخن ما با خیلی از دوستان این نیست که حتما دزدی کردید که اشرافی زندگی می‌کنید، حرف ما این است که اگر حلال هم هست، زندگی اشرافی، تا زمانی که کشور این همه مشکلات دارد در شأن مدیران جمهوری اسلامی نیست. مدیران یکی را انتخاب کنند: کار شبانه روزی برای مردم و تن ندادن به زندگی اشرافی یا ترک سمت مدیریت و ادامه زندگی اشرافی ان شاءالله حلال خود!

مشاور امور اجتماعی رئیس جمهور سابق گفت: لازمه پیشرفته بودن توجه عادلانه به همه مردم است نه اینکه فقط مدیران در رفاه باشند.

وی ادامه داد: آبروی کشور به پذیرایی از مهمانان خارجی در کاخ‌ها نیست، آبروی کشور به رفاه و تعالی مردم است.

بذرپاش تاکید کرد: مگر می‌شود مدیر جمهوری اسلامی بود و به روح قانون اساسی که مورد تأیید مردم است باور نداشت؟ روح قانون اساسی، اجرای قوانین اسلامی از قبیل عدالت اجتماعی، دستگیری از مستضعف، مقابله با ظلم حتی به قیمت از دست دادن جان شیرین است.

رئیس سابق سازمان ملی جوانان گفت: مسئول بودن مسئولان یعنی به هر قیمتی در راس اجرا نباشیم و اگر نمی توانیم، صادقانه با مردم در میان بگذاریم و حتما مردم ما بزرگوراتر از آنند که به دل بگیرند.

وی ادامه داد: مسئولیت مسئولان یعنی مسایل حساس کشور چه در سیاست خارجی و چه در سیاست داخلی را وجه المصالحه بقای خود و قبیله خود قرار ندهیم.

بذرپاش در خصوص اقتصاد مقاومتی و وضعیت حال حاضر آن گفت: متولیان اقتصاد مقاومتی امروز باید شفاف پاسخ گوی عملکرد خود باشند نه اینکه دایما طفره بروند و از گذشته به آینده حواله دهند. ناامید کردن نخبگان و سرمایه های واقعی جامعه بویژه جوانان با اسم رمز امید دقیقا با چه هدفی صورت می گیرد؟

وی در ادامه گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی امروز بگوییم کدام قسمت اقتصاد کشور مستحکم و رقابتی شده و آیا از دیوار تحریم ها عبور کرده است؟ اقتصاد مقاومتی یعنی ذهن و بازوی جوان ایرانی در کشور کار کند نه نیروی کار آماده در صف ویزا برای فلان کشور خارجی باشد. اقتصاد مقاومتی یعنی بازار کشور توسط برخی آقایان مسئول به حراج گذاشته نشود.

وی با ابراز تاسف از وضعیت اقتصادی کشور گفت: برخی مسئولان در جلسات اقتصاد مقاومتی گویی دارند یک ختم محترمانه برای اقتصاد کشور میگیرند و صرفا ابراز تاسف می کنند.
بذرپاش تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی از بی تصمیمی خارج شدن و دست به عمل زدن . اگر مسئولان در قبال اقتصاد مقاومتی احساس مسئولیت می کردند امروز تولید کننده ایران مات و مبهوت نبود و به وارد کننده تبدیل نمی شد.

بذرپاش تاکید کرد: نرم افزار فکری برخی مدیران ارشد متناسب با اداره یک کشور وابسته و مستعمره هم نیست چه برسد به یک کشوری چون ایران که دارای توانمندیهای خیره کننده در فناوری های پیشرفته است.

وی در ادامه گفت: گاهی اوقات باید بپذیریم که ساختار فکری مان دیگر توان کارهای پیچیده اجرا را ندارد و خواسته یا ناخواسته سد متخصصان و نخبگان کشور نشویم. مسئول بودن مسئولان یعنی مدیر هزینه نبودن.

وی ادامه داد: مسئول بودن مسئولان یعنی عدم تبدیل درآمدهای نفتی به کالای مصرفی، مسئول بودن مسئولان یعنی شجاعانه با جوانان مواجه شدن و سیاستهای کلان کشور را با آغوش بازپذیرفتن و عمل کردن، مسئول بودن مسئولان یعنی فرصتهای کشور را برابر توزیع کردن.

بذرپاش همچنین در پایان صحبت های خود با اشاره به موضوع فرهنگ و اقتصاد گفت: رفاه و تعالی مردم با اقتصاد مقاومتی و با فرهنگ ناب اسلامی قابل تحقق است و آینده از آن شما ملت قهرمان است و روز پیروزی بر مدیریت های اشرافی و فاصله گرفته ها از مردم نزدیک است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
7
26
کار دنیا به کجا رسیده که این بابا بیاد انتقاد کنه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
7
17
پیچیده منظورش اینه جلوی دزدی ها را گرفتن و منظور از دولت ضعیف یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قوی و ضعیف از نظر اینها دزدی ها را درجه بندی کنید
ناشناس
|
Afghanistan
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
7
15
نمی شود کلی گفت دولت ضعیف است باید شاخص بدهند و با آمار مقایسه کنند. نرخ رشد کشور که به لطف توسعه صادارت نفت روند صعودی بخود گرفته است. چنانچه سطح تولید و فروش بالا نباشد امکان انجام طرح ها نیست . مهم این است با فساد مالی مقابله شود تا مردم با خیال راحت مالیات بدهند. امثال بذرباش را چه کسی به این سطح رسانده که جرات کنند حتی بعنوان کاندید ... اسمش نبریم مطرح شوند. اصلا چرا باید باور می کنیم در چنین قد و قامتی باشند. آیا افراد درست درمان و وزرا کاردان به چنین جماعتی خواهند پیوست. پس هدف آنها دلالی سیاسی است. ایشان یک بار بیایند مبنای توسعه و افکار خودش برای رفع مشکلات کشور که عمدتا ریشه خارجی دارد در مناظره یا در برنامه اعلامی مطرح کنند. تا عمق تحلیل و توان امثال وی مشخص شود. اصلا الان چکاری انجام می دهد. اگر توان دارند بروند یک کشور خارجی و در رشته ای بدرد بخور تخصص بگیرد و برگردد تا حرفی برای گفتن داشته باشد. این قبیل افراد فقط بلدند به بیت المال بچسپند. نمی دانم چرا اصول گرا ها به این بچه بازی ها میدان می دهند. آب روی سیاسی خود به افراد ناپخته گره می زنند. با توجه به میران بالای اختلاس در دوره حضور امثال بذر پاش صلاح نیست زیر چتر اصول گرایی قرار بگیرند. به قول معرف غور نشده مویزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
7
19
برو جلو بوق بزن
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
7
0
پستو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
7
23
در زمان مدیریت ایشان بر سایپا پراید 7 میلیونی یکباره شد 21 میلیون. واقعا حیف است چنین مغزهای متفکری با چنین ایده های پیچیده ای رییس جمهور نشوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
7
17
آقای بذرپاش شما که توان ویژه دارید می شود نسخه خود را برای حل مشکلات ارائه نمایید؟
فراموش کرده اید برای حل مشکل ازدواج جوانان در سازمان ملی جوانان چه ایده ای ارائه کردید؟
سطح بندی جهیزیه!
جیهزیه 25 میلیونی. جهیزیه 50 میلیونی. جهیزیه 100 میلیونی و ....
لطفا سوابق درخشان مدیریتی خودتان را ارائه کنید تا همه مردم با قابلیت های شما آشنا شوند.
در سایپا چه هنر مدیریتی داشتید که دیگران نداشتند؟
شاید تنها هنر شما در بسیج دانشجویی بوده؟
حیف شما نیست که در ایران هدر می روید. شما بهتر است به تیم مدیریتی ناسا بپیوندید.
شاید هم بهتر است به تیم مدیریتی ترامپ بپیوندید. آخر او هم دست کمی از .... ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
7
17
بله اگر حکومت این نان به نرخ روز خورها ادامه پیدا کرده بود الان دلار دویست هزار تومان قیمت داشت و شبها برای یک لقمه نان و اشکنه پیاز داغ باید کنار خیابان در صف می خوابیدیم، البته اگر زیر بمبارانها تلف نشده بودیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
7
13
یعنی حالم بد میشه از اینهمه پوپولیست بودن.
اهه... پوپولیست ها دیگه چیزی نگید.
پاسخ ها
جاوید
| Canada |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
عجب یعنی شما نخبه اید دیگه
داداچ پیاده شو باهم بریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
7
15
دولت ضعیف بهتر از دولت دزد هست به قول رئیس اتون کی تو رو پرو کرده !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
6
11
اگر اشتباه نكيم دوباره زنده شده به افتخار ايشان هورا بكشيد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین