کد خبر: ۴۳۳۲۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲

قابل توجه شهرداری تهران؛ جنگ شهردار پاریس علیه موش‌ها با بودجه ۱.۵ میلیون یورویی

هیدالگو اعلام کرد با تخصیص ۱.۵ میلیون یورو، تله‌های موش جدیدی خریداری می‌شوند و تلاش می‌شود ۳۰ هزار سطل زباله به‌روز و ساماندهی شوند. او می‌گوید که سطل‌های زباله کنونی با کیسه‌های پلاستیکی طراحی شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی- اگر روزها از کنار جوی آب خیابان ولیعصر رد شوید می‌بینید که موش‌ها در حال دو مارتن با یکدیگر هستند‌! وضعیت به‌قدری وخیم است که برخی از موش‌ها به‌اندازه‌ای بزرگ شده‌اند که بیشتر شبیه سنجاب و خرگوش به نظر می‌رسند تا موش. در این میان به نظر می‌رسد شهرداری توجه چندانی به لزوم مقابله با این مسئله ندارد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ شهرداری پاریس، پایتخت فرانسه اما با صرف ۱.۵ میلیون یورو قصد دارد در راستای کاهش تعداد این جامعه جوندگان که در آن شهر نیز در حال رشد هستند، گام‌های موثری بردارد. 

شهرداری پاریس اعلام کرده با نصیب اعلامیه‌های بیشتر در زمینه اخطار دادن به شهروندان درباره تمیز نگهداشتن خیابان‌های شهر این کار را انجام می‌دهد. «انه هیدالگو» شهردار پاریس ضمن اعلام این خبر در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفته است که در این طرح ۱۰ نقطه از شهر پاریس با هدف ایجاد نظافت شهری در اولویت قرار خواهند داشت. در این طرح بر تعداد کارکنان بهداشتی و بازرسان افزوده می‌شود، ساعت جمع‌آوری زباله‌ها افزایش می‌یابد و رستوران‌ها ملزم به رعایت اصول بهداشتی در زمینه دور ریختن زباله‌ها خواهند بود. 

او می‌گوید که کارگران شهرداری پاریس سالانه بیش از ۱۵۰ تن ته‌سیگار در خیابان‌ها جمع‌آوری می‌کند. او افزوده است که در حال حاضر بودجه تخصیص‌یافته برای نظافت و مدیریت سالانه زباله‌ها ۵۰۰ میلیون یورو است. او می‌گوید این طرح ضربتی خواهد بود چرا که سرعت بالا در ایجاد نظافت و ساماندهی امور شهر پاریس برایش اولویت دارد. او می‌گوید: پاریس نماد تمدن است؛ همه ما در حفظ نظافت و پاکیزگی آن مسئول هستیم. ما باید شهرمان را هم‌چون توکیو تمیز کنیم؛ در آنجا مردم می‌دانند باید با زباله‌ها چه کرد. 

خبرگزاری فرانسه اشاره می‌کند که از طرح جدید تحت عنوان «جنگ علیه موش‌ها» یاد شده است. هیدالگو پس از آن، این طرح را ارائه کرده که انتقادات زیادی از خدمات زیست‌محیطی و بهداشتی شهرداری پاریس مطرح شده بود. 

روزنامه محافظه‌کار و دست‌راستی «فیگارو» از این موضوع به عنوان دستاویزی سیاسی استفاده کرده و با کنایه نوشته است که چگونه یک شهردار که مدعی حمایت از محیط زیست است این چنین به اوضاع شهر بی‌توجه است. 

پس از این انتقادات هیدالگو اعلام کرد با تخصیص ۱.۵ میلیون یورو، تله‌های موش جدیدی خریداری می‌شوند و تلاش می‌شود ۳۰ هزار سطل زباله به‌روز و ساماندهی شوند. او می‌گوید که سطل‌های زباله کنونی با کیسه‌های پلاستیکی طراحی شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
0
شهردار فعلی تهران فقط دنبال شهرفروشی و شارژ کردن حسابهای بانک شهر ولاغیر!!حق تنفس و آسایش مردم رو به بهای گزافی میفروشه به بساز بندازا دیگه مهار موش تو جوی آب که جای خود داره!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین