کد خبر: ۴۳۳۳۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

مطهری نژاد: خروج از رکودی که در دولت گذشته ایجاد شد، کار کمی نیست/عده ای به تخریب کردن عادت دارند

عضو دفتر سیاسی و شورای مرکزی حزب مردم سالاری، نسبت به نحوه انعکاس دستاوردهای دولت یازدهم در رسانه ها انتقاد کرد و گفت: چرا رسانه ها سکوت کرده اند؟ خروج از رکودی که در دولت گذشته ایجاد شد، کار کمی نیست.
آفتاب‌‌نیوز : میرزا بابا مطهری‌نژاد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا افزود: این که برخی از طیف های جناح اصولگرا علیه دولت حرکت می کنند، موضوع غریبی نیست و مسلم و مسجل بود.
وی ادامه داد: برنامه طیفی از اصولگرایان از روز اول این بود که هر چه به انتخابات نزدیک تر شدیم، تخریب ها را پر رنگ تر کرده و به طور قطع، روزهای آتی مانده به انتخابات، اوج حملات و سیاه نمایی هایشان خواهد بود.
مطهری ن‍ژاد بر تقویت اطلاع رسانی دولت تاکید کرد و افزود: انتظار یک جامعه آگاه و معتدل از قوه قضائیه و سازمان های نظارتی و حتی خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که نسبت به مساله تخریب، طبق قانون عکس العمل نشان دهند.
وی اضافه کرد: این تخریب ها یک کنشی است و می طلبد که واکنش قانونی نسبت به اینها پیش بینی شود. این مساله جای تعجب ندارد و تخریب کنندگان هرگز اخلاق اجتماعی، رسانه ای و مطبوعاتی را در ارتباط با دولت رعایت نمی کردند و الان هم نمی کنند.
این فعال سیاسی توضیح داد: آقای جهانگیری در همین افتتاح اخیر، فرمایشاتی را در ارتباط با نفت داشت و گفت که کارهای کلان در ارتباط با نفت صورت گرفته که به آن پرداخته نشده است. باید این ها را یکی یکی به مردم بگویند. مساله گازرسانی به روستاها، مساله عسلویه و برابر شدن استفاده از میادین نفتی مشترک و بحث فروش و استخراج نفت که کشور را توانسته از رکود نجات دهد، اقدام های عظیم ملی است.
مطهری نژاد گفت: مگر همین امروز روزنامه ها اعلام نکردند که صندوق بین المللی پول گفته ایران از رکود خارج شد؟ اینقدر باید در صدا و سیما و سایت ها ساکت باشیم؟ خارج کردن کشور از رکود که دولت نهم و دهم برای آن ایجاد کرده بود، حرف کمی است؟
وی افزود: اینجا هم باید حسابی توجه و روی آن دقت کرد. کار تخریب کنندگان این بوده و هست؛ نه برخورد جدی در مراجع نظارتی بر آن می شود و نه آنها کوتاه می آیند؛ دولت به طور قطع و طبق قانون می تواند از مراجع قضایی پیگیری کند.
عضو حزب مردم سالاری گفت: آن بسترهای اجتماعی مورد نیاز برای هدایت افکار عمومی و همراه شدن با افکار عمومی مثبت، این نیست. مساله این است که از افکار عمومی غفلت نکرده و بموقع هم اطلاع رسانی کنیم.
مطهری نژاد با بیان این که در رسانه ها باید اخبار کنشی و واکنشی دولت تحلیل شود، افزود: تحلیل علمی در ذهنم نیست اما وقتی دولت مستقر و باثبات است، به طور طبیعی باید اخبار کنشی و پیام های کنشی دولت به جامعه بیش از اخبار واکنشی باشد.
وی تاکید کرد: باید قبل از هر گونه تخریب، عملکردها و دلایل محقق نشدن برخی برنامه ها بیان شود.
عضو حزب مردم سالاری به برنامه ششم توسعه هم اشاره کرد و گفت: این برنامه و بودجه ای که بسته شده طبق گفته نمایندگان مجلس، فضایی دیده شده و با همین در آینده دولت را محاکمه می کنند. نماینده ها گفته اند این برنامه 20درصد هم قابل اجرا نبوده و بودجه مورد نظر اجرای کل برنامه قابل تامین نیست.
مطهری نژاد همچنین به مساله گورخواب ها و تحقیقات خود در این زمینه اشاره و تصریح کرد: گور خواب ها را به گونه ای وانمود کردند که مربوط به این دولت است؛ این مساله مربوط به قرن 18 است و سال 2005 را سازمان ملل سال بی خانمان ها اعلام کرد. تیم رسانه ای دولت این را باید در همان زمان طرح مساله گورخواب ها بیان می کرد.
مطهری نژاد گفت: گفته بودند که حاشیه نشینی نتیجه این دولت است در حالی که باید بررسی کرد و دید مساله حاشینه نشینی در دولت های نهم و دهم چقدر بوده است؟ باید محققان کار کنند و آمار بدهند. نگذارند چنین مسایلی دستاویز قرار داده شود که علیه دولت تخریبی صورت گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین