کد خبر: ۴۳۳۴۱۹
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

4 وسیله‌ای که تا زمان خرابی به آن‌ها بی‌توجهیم/برای تعمیر لوازم خانگی به هر جایی اعتماد نکنید

حتما برای کارهایی مانند تعمیرات و یا سرویس این لوازم و یا حتی نصب کولر گازی با یک تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید. و به هر جایی اعتماد نکنید.
آفتاب‌‌نیوز :
همه ما هر روزه با وسایل زیادی سر و کار داریم. گاهی اوقات خرابی این وسایل هزینه‌های زیادی را بر ما وارد می‌کنند. اما در این مطلب هدف آن است که زمان مناسب برای سرویس این وسایل را به شما بگوییم تا بعدا از مشکلات بسیار جدی‌تری که ممکن است برای وسیله‌ی شما اتفاق بیوفتد جلوگیری کنیم.

معمولا ما به تعمیر یخچال فریزر هر موقع که مشکلی پیش آمد فکر می‌کنیم. مسئله اینجاست که می‌توان هزینه این تعمیرات را با یک سرویس به موقع به کمترین مقدار خود رساند. بعضی از قطعات در یخچال فریزر مصرفی هستند و لازم است که تعویض شوند. پیشنهاد ما برای شما این است که هر سال یکبار هزینه‌ای را کنار بگذارید(هزینه‌ای که بسیار کمتر از هزینه‌ای است که بعدا باید برای تعمیر بپردازید) و به یک تعمیرگاه مجاز و یا نمایندگی برند مربوطه بسپارید که یخچال فریزر شما را سرویس کنند. این کار نه تنها باعث افزایش عمر مفید یخچال خواهد شد بلکه همین کار ساده سبب می‌شود درصد خرابی قطعات مهم مانند برد، موتور و ... به حداقل برسد.

یخچال شما هر دو سال یکبار نیاز به سرویس پیدا خواهد کرد.

اما در رابطه با تعمیر ماشین لباسشویی؛ لباسشویی شما هر سال یکبار نیاز به سرویس دارد که از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

تعمیر کولر گازی؛ کولر گازی نیز مانند سایر ماشین لباسشویی سالی یکبار نیاز به سرویس دارد. توجه داشته باشید به سرویس مانند پیشگیری از یک بیماری نگاه کنید. نه به عنوان یک هزینه اضافی. اینکار باعث می‌شود با لبخند هزینه را به تعمیرکار محترم تقدیم کنید!

گرچه نیازی به گفتن این مطلب نیست اما حتما برای کارهایی مانند تعمیرات و یا سرویس این لوازم و یا حتی نصب کولر گازی با یک تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید و به هر جایی اعتماد نکنید.

در ادامه می‌توانید مطالبی را که مربوط به مشکلاتی که ناشی از سرویس نکردن به موقع وسایلتان می‌شود را بخوانید:

علت 1-پریز برق ندارد،دوشاخه یا سیم رابط معیوب است.

رفع عیب1-پس از كنترل برق پریز دوشاخه وسیم رابط را به این صورت آزمایش می كنیم .توسط یك سیم دو قطب دو شاخه را به یكدیگر مرتبط ساخته ودر حالی كه ورودی كابل را از مدار یخچال باز نموده‌ایم، آوامتر را به آن‌ها متصل می‌نماییم در صورت عدم انحراف عقربه، سیم رابط ودو شاخه را كه معمولا" به شكل یك پارچه تولید می شود تعویض می كنیم.

عیب 2- یخچال روشن نمی‌شود

علت 2- ترموستات معیوب است

رفع عیب 2- با بررسی مدار الكتریكی یخچال (شكل فوق ) به این نتیجه خواهید رسید كه اگر كلید ترموستات خراب باشد و فاز ورودی را به موتور‌، هدایت نكند كمپرسور قادر به حركت نخواهد بود‌. ورودی و خروجی ترموستات را به آرامی از آن جدا سازید و با اتصال رابط‌های اهم متر به آن ولوم را به چپ و راست بچرخانید تا صدای قطع و وصل كلید داخل ترموستات شنیده شود‌. اگر با وصل كلید عقربه بطرف صفر منحرف و با قطع كلید عقربه بطرف بی‌نهایت باز گردد عیب از ترموستات نیست‌. در غیر این صورت ترموستات را از بدنه یخچال خارج نموده و قاب آن را باز كنید و به آرامی سعی كنید مشكل كلید داخل آن را رفع نمایید.اگر ترموستات تعمیر نمی شود آن را تعویض كنید تا یخچال شروع بكار كند.

تذكر: در مواردی كه نیاز است ترموستات از یخچال خارج شود ویا اگر ناچارید در همان وضعیت (متصل به بدنه ) بر روی آن آزمایش را انجام دهید، می بایست در نظر داشته باشید كه اعمال فشار نا مناسب برروی ترموستات ممكن است به لوله مویی و یا لوله بلو آسیب رساند، ودر نتیجه گاز داخل ترموستات تخلیه شود.ترموستاتی كه دچار چنین عیبی گردد، بلافاصله باید تعویض شود زیرا عمل اتومات را انجام نخواهد داد.

کولر گازی:

عیب: کولر روشن نمی شود.

علت: کلید اصلی خراب است.

رفع عیب2- در بعضی از کولر‌ها کلید قدرت وجود دارد که در واقع فاز اصلی مدار از این کلید عبور نموده. در صورت معیوب بودن کلید قدرت، به سبب عدم وجود فاز در مدار، عیب1- مشاهده می‌شود. کلید قدرت را می‌توان پس از خارج نمودن دو شاخه از پریز مورد آزمایش قرار داد بهتر است یکی از سر سیم‌ها را جدا کنید. اهم متر را بر روی رنج 1*R قرار داده و رابط ها را به پایه های کلید متصل سازید .اگر کلید سالم باشد با قرار دادن آن بر روی حالت ON، عقربه منحرف شده و عدد صفر را نشان می دهد.در همین زمان با حرکت کلید بر روی حالت OFF عقربه به سمت بی‌نهایت باز می‌گردد. در غیر این صورت کلید معیوب است و می‌بایست آن را تعویض نمایید

ماشین لباسشویی:

ماشین لباسشویی نشت آب دارد.

لاستیک دور در سوراخ شده است:

اگر دستگاه به میزان معینی آبگیری کرده باشد. لاستیک دور در را از نظر نشت آب مورد بررسی قرار دهید. اصولا در قسمت پایین لاستیک مقداری آب بعد از شستشو باقی می‌ماند که املاح موجود در آن سبب خورندگی لاستیک شده و آن را سوراخ میکند. در صورت مشاهده سوراخ‌های ریز آن را آپارات کنید و لاستیک را 180 درجه بچرخانید تا قسمت آپارات شده در بالا قرار گیرد. در صورت عدم رفع عیب آن را تعویض کنید.

اینها دلایل بسیار کمی از عدم سرویس به موقع لوازم خانگی بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین