کد خبر: ۴۳۳۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳

انهدام باند حرفه‌ای جعل کارت پایان خدمت سربازی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از انهدام یک باند حرفه ای صدور کارت پایان خدمت سربازی در استان کرمان خبر داد و گفت: اعضای این باند تاکنون میلیاردها ریال اموال از این طریق تحصیل کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
دادخدا سالاری در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی وصول گزارشاتی به دادسرای کرمان مبنی بر فعالیت یک باند حرفه ای در زمینه صدور کارت پایان خدمت در کشور، مقابله با این باند در دستور کار بازپرس ویژه شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان و شعبه ویژه مقابله با جعل و کلاهبرداری و مامورین ویژه پیس آگاهی استان  قرار گرفت.

این مقام قضائی اعلام کرد: در مراحل تحقیقات ابتدایی مشخص گردید که این باند در چندین استان از جمله در استانهای هرمزگان، اصفهان، یزد، استان مرکزی، فارس، تهران، خراسان، سیستان و بلوچستان و کرمان فعالیت داشته و با اخذ مبالغ کلانی از مشمولان به آنان کارت پایان خدمت جعلی تحویل داده اند.

دادستان کرمان تصریح کرد: رئیس این باند که از بازنشستگان نظامی است و با ظاهری وزین و فریبنده و با ادعای داشتن سمت بسیار مهم در نهادهای نظامی و امنیتی و حکومتی به طعمه های خود نزدیک شده و با بیان اینکه می تواند در مدت زمان کوتاهی کارت پایان خدمت و گواهی پایان آموزشی برای آنان صادر کند مدارک لازم را به همراه پیش پرداخت وجه از آنان اخذ و بعد از مدتی با جعل کارت پایان خدمت توسط سایر همدستان، کارت مجعول را به افراد، تحویل و مبالغ کلانی را از آنان دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: اعضای این باند در ارتکاب جعل و صدور پایان خدمت از چنان مهارتی برخوردار بودند که تشخیص جعلی بودن کارتهای صادره حتی در مواردی برای نیروهای نظامی و انتظامی و اداری سخت و در مواردی غیر قابل تشخیص بوده است.

 دادستان کرمان افزود: اعضای این باند کلاهبرداری تنها به همین موضوع جعل کارت پایان خدمت اکتفاء نکرده و از روشهای متقلبانه دیگری از قبیل ادعای داشتن سمت در نهادهای حکومتی و دولتی و حل مشکلات متقاضیان از این افراد مبالغ کلانی را جهت حل مشکلات اداری آنان کلاه‌برداری کرده‌اند و میلیاردها ریال اموال از این طریق تحصیل کرده‌اند و همچنین مشخص شده است قریب 100 مورد کارت پایان خدمت جعلی توسط این باند به افراد مختلف تحویل شده است.

به گزارش ایسنا، دادستان کرمان خاطر نشان کرد: در حال حاضر  رئیس این باند در بازداشت بسر می برد و تحقیقات در این زمینه در شعبه بازپرسی و پلیس آگاهی استان کرمان بصورت ویژه در حال انجام است.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین