کد خبر: ۴۳۴۷۲۵
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

تاجرنیا: به سال 96 از نظر اقتصادی امیدوارم/ پیش‌بینی تغییرات گسترده در دولت دوم روحانی

علی تاجرنیا، فعال سیاسی و نماینده مشهد درمجلس ششم گفت: من به سال 96 از نظر اقتصادی نیز امیدوارترم زیرا سرمایه‌گذاری های خارجی که قرار بود بعد برجام در کشور انجام شود به خاطر عدم اطمینان متوقف شد که با انتخاب مجدد روحانی این مشکل برطرف و اقتصاد کشور روند روبه رشد و پرشتابی به خود می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با آنا درباره نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری گفت: در کشوری مانند ایران که با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه است، تاکید بر تولید و اشتغال که از ارکان مهم اقتصاد هستند، طبیعی به نظر می آید.

تاجرنیا تصریح کرد: گره‌های اقتصادی کشور را بسیاری می‌دانند اما در عمل طور دیگری رفتار می‌کنند. به طور مثال در دولت نهم و دهم که بیش از همه به تولید و اشتغال تاکید می‌شد، بیشتر از همه دولت‌ها واردات داشتند و به تولید و اشتغال در کشور ضربه اساسی وارد شد.

این عضو پیشین شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت افزود: در این حال اقتصاد مبتنی بر ایستایی و رکود، نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد. به نظر من با توجه به شرایط اقتصادی در دنیا،کشور ما نیازمند تامین امنیت سرمایه گذاری خارجی است. ما نیازمند تعامل و تجارت با دنیا هستیم و همین مساله باعث شتاب در روند پیشرفت و ایجاد رفاه نسبی برای مردم می شود.

وی تاکید کرد: تجربه نشان داده است که نمی‌شود به اقتصاد نگاه جزیره‌ای داشته باشیم. کشورهایی که رفتارها جزیره‌ای داشتند و سعی کردند در داخل مرزهای خود فعالیت داشته باشند، به سرنوشت خوبی دچار نشدند.

تاجرنیا درباره سال 95 نیز گفت: سال 95 را سال رخوت می‌دانم. در این سال کشور در هیچ حوزه‌ای گشایش چندانی وجود نداشت. اگر هم در دولت آقای روحانی فعالیت چشمگیری اتفاق افتاد، مربوط به سال‌های دوم و سوم بود.

وی ادامه داد: همچنین در سال 95 به دلیل درگذشت چهره‌های تاثیرگذار سیاسی و فرهنگی به کشور ضربه وارد شد و از این منظر سال پر از مشکل و مصیبیت بود.

تاجرنیا سال 96 را به دلیل برگزاری انتخابات، سال پرشور و نشاطی پیش بینی کرد و افزود: انتخابات باعث ایجاد نشاط در جامعه و فضای سیاسی کشور می‌شود. اگر هم روحانی برای بار دوم اداره کشور را به دست بگیرد، در هیات دولت و وزرا نیز تغییرات زیادی اتفاق می‌افتد و چهره های جدید وارد کار می‌شوند که همین مساله باعث نشاط در فضای سیاسی کشور می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین