کد خبر: ۴۳۴۷۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱

چرا رئیس ۷۶ساله شورای شهر تهران، عرصه را برای جوانان باز نمی‌کند؟

رئیس۷۶ساله و شمیران نشین شورای شهر تهران، همچنان سودای عضویت در شورای شهر بعدی تهران را دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
مهدی چمران که در شورای شهر، تنها با اکثریت یک یا دو رای به سمت رئیس انتخاب شده، از سیاسی‌ترین اعضای شورای شهر است. او در انتخابات دومین دوره شورای شهر با لیست "آبادگران" که محمود احمدی‌نژاد از حامیان اصلی‌اش بود وارد شورای شهر شدو سه دوره متوالی عضو آن باقی ماند.

چمران در حالی نامزد عضویت در شورای پنجم است که منتقدانش معتقدند او شورای شهر را به "شورای شهرداری" تبدیل کرده و معمولا در لباس مدافع محمدباقر قالیباف، در می آید. کمتر اتفاق افتاده که او از شهردار تهران انتقادی ولو اندک بر زبان اورده باشد. در جریان درخواست تحقیق و تفحص اخیر از شهرداری تهران که برخی اعضای شورای شهر بدنبال آن بودند، چمران عملا در برابر آن ایستاد و احتمال می رود در منتفی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری درمجلس نیز، او نقش آفرینی کرده باشد.

مهدی چمران چندماه پیش با پیوستن به تشکل سیاسی "جبهه مردمی نیروهای انقلاب" نشان داد همچنان دغدغه‌های سیاسی‌اش بر دغدغه‌های خدمات شهری‌اش می‌چربد. از سوی دیگر تمایل او به عضویت مجدد در شورای شهر حکایت از آن دارد که وی همچنان مایل است دستکم تا پایان هشتادمین سال عمرش در شورای شهر بماند و قصد کناره‌گیری به نفع جوانترها را ندارد.

منبع: ۲۴آنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین