کد خبر: ۴۳۵۱۷۷
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

آخرین آمار ثبت کنندگان در انتخابات شوراهای شهر و روستا

دبیر ستاد انتخابات کشور در نشستی خبری به ارائه گزارشی از تعداد کل ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پر داخت و خاطر نشان کرد: تا ساعت 11 صبح امروز در مجموع 134 هزار و 212 نفر ثبت نام کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در نشستی خبری به ارائه جدیدترین گزارش از آمار تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای شهر و روستا پرداخت و اظهار کرد: تاکنون تعداد 134 هزار و 212 نفر برای شوراهای شهر و روستا ثبت نام کرده اند که از این بین 126 هزار و 958 نفر مرد و 7 هزار و 254 نفر زن ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به تعداد کل داوطلبین کل شورای شهر گفت: از 27 هزار و 908 نفر داوطلب شورای شهر، 24 هزار و 910 نفر مرد و 2 هزار و 998 نفر زن هستند.

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: از تعداد کل داوطلبین شورای روستا از 106 هزار و 304 نفر تعداد کل داوطلبین شورای روستا نیز 24 هزار و 910 نفر مرد و 4 هزار و 265 نفر زن هستند.

پورعلی مطلق با بیان اینکه آمار اعلام شده تا ساعت 11 صبح امروز (روز ششم ثبت نام) است به آمار تعداد دواطبین شورای شهر تهران پرداخت و اظهار کرد: تاکنون تعداد 1418 نفر برای حوزه انتخابیه تهران، ری و تجریش ثبت نام کرده اند که از این تعداد 1185 نفر مرد و 233 نفر زن هستند.

دبیر ستاد انتخابات کشور در ادامه با اشاره به تحصیلات داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا خاطر نشان کرد: از میان کل ثبت نام کنندگان تعداد 89 هزار و 736 نفر دارای مدرک دیپلم یا توان خواندن و نوشتن هستند. همچنین شش هزار و 376 نفر دارای مدرک فوق دیپلم، 25 هزار و 461 نفر دارای مدرک لیسانس، 8 هزار و 378 دارای مدرک فوق لیسانس، 688 نفر دارای مدرک دکتری و 632 نفر دارای مدرک حوزوی هستند.

وی ادامه داد: همچنین بیشترین میانگین سنی مربوط به میانگین سنی 36 الی 40 است که 23 هزار و 815 نفر را شامل می شود. 830 نفر نیز دارای میانگین سنی بالای 75 سال هستند که کمترین تعداد ثبت نام کنندگان را شامل می شوند.

وی اظهار کرد: در بخش مرکزی حوزه سردشت استان آذربایجان غربی نیز فردی با 101 سال سن برای انتخابات شوراهای روستا ثبت نام کرده است.

پورعلی مطلق در ادامه این نشست خبری درباره احتمال تمدید مهلت نام نویسی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: فرمانداری ها و بخشداری ها و محل هایی که در آنجا ثبت نام از دواطلبین صورت می گیرد چنانچه که دارای مراجعه کننده باشند این امکان فراهم است که فعالیتشان تا ساعت 24 شب تمدید شود.

وی در پایان با بیان اینکه از داوطلبین درخواست می کنیم که ثبت نام خود را به ساعات پایانی روز موکول نکنند، خاطر نشان کرد: آن دسته از داوطلبینی که تاکنون گواهی عدم سوء پیشینه خود را تهیه نکرده اند می توانند بدون نگرانی به ستادهای ثبت نام مراجعه کنند در این زمینه فرم هایی آماده شده که دیگر داوطلبین نیازی به مراجعه به اداره تشخیص هویت ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین