کد خبر: ۴۳۵۲۲۵
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸

پلیس راهور: 160 کشته و 3000 مجروح حوادث رانندگی نوروز تاکنون

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون متاسفانه 160 تن در تصادقات رانندگی کشته و بیش از 3000 نفر زخمی شدند.
آفتاب‌‌نیوز : معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا از توقیف 20 هزار خودرو متخلف از ابتدای طرح نوروزی تاکنون خبر داد.

به گزارش آفتاب به نقل از سایت راهور، سرهنگ جهانی تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا روز پنجشنبه متاسفانه 160 تن در تصادقات رانندگی کشته و بیش از 3000 نفر زخمی شدند.

برابر آمارها شمار کشته‌های حوادث نوروزی تا کنون در مقایسه با سال گذشته 2 درصد کاهش داشته است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا به علت وقوع حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت: 43 درصد تصادفات نوروز به دلیل عدم توجه به جلو رخ داده که در آنها استفاده از تلفن همراه و خستگی و خواب آلودگی نقش موثری داشتند. همچنین 20 درصد تصادفات به دلیل سرعت‌های غیرمجاز و 15 درصد سبقت‌های غیرمجاز بوده است که این امر نشان می‌دهد رانندگانی که این تخلفات را مرتکب شده‌اند فقط به رسیدن به مقصد فکر کرده‌اند و چگونه رسیدن برایشان اهمیتی نداشته است.

وی با اشاره به شرایط خاص جوی حاکم در کشور تاکید کرد: با توجه به بارش برف و باران در کشور و لغزندگی شدید معابر احتمال واژگونی‌ها و بروز حوادث افزایش یافته است لذا توصیه می‌کنیم رانندگان حتما سرعت مطمئنه (سرعتی که راننده قادر باشد وسیله را قبل از بروز حادثه کنترل کند) و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند چرا که مسافت توقف در زمان بارش برف و باران چند برابر می‌شود لذا لازم است فاصله طولی با وسایل نقلیه جلویی حداقل 3 برابر راه‌های خشک باشد.

پلیس راهور: 160 کشته و 3000 مجروح حوادث رانندگی نوروز تاکنون

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا از توقیف حدود 20 هزار خودرو رانندگان پرخطر از ابتدای نوروز تا کنون خبر داد و گفت: رانندگان پرخطر این خودروها سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست داشته‌اند و با این اقدامات خود از سفر نوروزی بازماندند.

وی تصریح کرد: همانگونه که در شروع سفرهای نوروزی اعلام کردیم برای بار برگشت مرحله اول و شروع مرحله دوم سفرها مجددا تاکید می‌کنیم که پلیس راهور از تمام اختیارت خود برای توقیف خودرو رانندگانی که آرامش و امنیت جسمی و روحی سایر رانندگان را به خطر می‌اندازند برخورد جدی می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین