کد خبر: ۴۳۵۲۲۹
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲

تکذیبیه وزارت ارتباطات درباره مذاکره با یک پیام رسان خارجی

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اطلاعیه ای مذاکره با پیام رسان خارجی و پرداخت هرگونه مبلغ به آن برای مسدودسازی تلگرام را تکذیب کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش شنبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در چند روز گذشته اخباری در شبکه های اجتماعی درباره مذاکره این وزارتخانه با یک سرویس پیام رسان خارجی و پرداخت 800 میلیارد ریال به آن شرکت در ازای انتقال سرور به ایران و سپس مسدودسازی تلگرام مطرح شد.

این وزارتخانه با تکذیب این خبر، اعلام کرد: سیاست حمایتی دولت از پیام رسان های بومی، شفاف و برای همه یکسان بوده و برای تعامل با سرویس دهندگان بین المللی نیز تاکنون وزارت ارتباطات با این پیام رسان هیچ مذاکره ای نکرده است.

در این اطلاعیه بر حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از فعالیت بخش خصوصی در زمینه پیام رسان ها برای تحقق حقوق شهروندی در این بخش و امکان دسترسی آزاد به اطلاعات برای همه مردم تاکید شده است.

به گزارش ایرنا، شهریورماه 1395 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره الزام برای انتقال سرور شبکه اجتماعی تلگرام به ایران که پیش از این در شورای عالی فضای مجازی مطرح شده بود، بیان داشت: هیچ مصوبه ای در این باره وجود ندارد؛ این موضوع فقط به عنوان یک بحث در جلسه شورای عالی فضای مجازی مطرح شده بود.

«محمود واعظی» افزود: در واقع شورای عالی فضای مجازی در این رابطه مصوبه ای نداشت و قرار بود «مرکز ملی فضای مجازی» که طرح آن را کامل تر کند تا بار دیگر در شورای عالی مطرح شود.
بهمن ماه گذشته نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: شبکه های اجتماعی داخلی با بیش از یک میلیون کاربر اجازه دارند فعالیت تبلیغی کنند و از قابلیت پرداخت موبایلی بهره مند شوند.

به گفته واعظی، قرار است شبکه های اجتماعی 100درصد داخلی از مشوق های خاص و شبکه های اجتماعی که بخشی از آن داخلی است از مشوق های دیگر بهره مند شوند و به شبکه های اجتماعی که سرورخارجی دارند هیچ مشوقی تعلق نمی گیرد.
سرور تلگرام در اروپا واقع شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین