کد خبر: ۴۳۵۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵

ارتقای روابط ایران و روسیه به نفع ثبات منطقه خواهد بود

رئیس‌جمهور کشورمان گفت: ارتقای سطح روابط میان ایران و روسیه به نفع هر دو کشور، ثبات منطقه و علیه تروریسم خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در نشست خبری پیش از عزیمت به مسکو در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: حجم تجارت میان ایران و روسیه در یک سال اخیر حدود ۸۰ درصد رشد داشته و این به معنای مسیر پیشرفتی است که دو کشور در حال حرکت هستند.

وی ادامه داد: ما روابط چندجانبه را هم تعریف کرده و دنبال می‌کنیم؛ روابط ایران، روسیه و آذربایجان که در سطح سران در باکو نشستی داشته‌ایم، روابط میان ایران، روسیه و ترکیه در زمینه فعالیت‌های سیاسی، منطقه‌ای و به ویژه مسئله سوریه که در نشست «آستانه» ما شاهد این همکاری هستیم و دیگر همکاری‌هایی که میان ما و روسیه و دیگر کشورهای شبه قاره هند می‌تواند شکل بگیرد.

رئیس‌جمهور افزود: در مسئله گردشگری که مورد تأکید و اهمیت برای دو کشور ایران و روسیه است، در این سفر گام‌هایی در این خصوص برداشته می‌شود، در روابط بانکی، دو کشور همکاری‌های خوبی را بخصوص پس از برجام داشتند و در این سفر هم به دنبال برداشتن گام‌های بیشتری در این مسئله هستیم.

روحانی با بیان اینکه ارتقای سطح روابط میان ایران و روسیه به نفع هر دو کشور، به نفع ثبات منطقه و علیه تروریسم خواهد بود، گفت: همکاری‌های میان ایران و روسیه در سطح بین‌المللی، همکاری‌های خوبی است و دنیای امروز در حال تجربه کردن شرایط جدیدی است، آمریکا با یکسری مشکلات جدیدی در داخل خود آن کشور و همچنین با برخی کشورهای دیگر دست و پنجه نرم می‌کند، در اروپا شرایط سخت‌تری برای آینده قابل تصور است، در منطقه ما هم که مشخص است مشکلات بسیاری که وجود دارد، به طور خاص مسئله تروریسم و مسائل این مشکلات؛ اینها همه نشان از شرایط جدیدی است که دنیا آن را تجربه می‌کند.

وی تصریح کرد: بنابراین هم در زمینه بین‌المللی، منطقه‌ای و دوجانبه امروز فرصت‌های بسیار خوبی جهت توسعه روابط میان ایران و روسیه وجود دارد. ما تاکنون هشت دیدار با آقای پوتین رئیس‌جمهور روسیه داشتیم و گفتگوهای مفصلی را در زمینه مسائل مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی داشتیم و این سفر هم که به دعوت آقای پوتین انجام می‌گیرد، حتماً گام مثبت و مؤثری در ارتقای سطح روابط دو کشور خواهد بود.

رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: مردم منطقه و دو کشور شاهد نفع ارتقای روابط میان ایران و روسیه خواهند بود و روابط ما هیچ‌گاه به ضرر کشور ثالثی نبوده و نخواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین