کد خبر: ۴۳۵۵۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶

پخت بزرگترین رنگینک جهان در بوشهر

بزرگترین رنگینک خرمای جهان در آبخش استان بوشهر پخته شد.
آفتاب‌‌نیوز :
بزرگترین رنگینک جهان به طول 110 متر برای ثبت در کتاب رکوردهای جهانی گینس در جشنواره رنگینک شهر آبپخش در استان بوشهر پخته و با حضور مسئولان رونمایی شد.

مدیر اجرایی ساخت بزرگترین رنگنیک جهان در آبپخشجشنواره در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت این رنگینک به عنوان بزرگترین چینش خرما در جهان با مشارکت 80 نفر و استفاده از سه تن خرما، 30کیسه آرد و 350 لیتر روغن ساخته شده است.

مهدی بحرینی افزود: این رنگینک با طرح های سنتی و ملی از جمله خلیج فارس، نقشه ایران، پرچم ایران و سربازان هخامنشی تزیین شده است.

نماینده ثبت رکوردهای گینس در کشور نیز گفت عملیات درست کردن بزرگترین رنگینک جهان در کتاب رکوردهای جهان مستندسازی شد.

روح الله دشمن زیاری افزود: این رکورد برای اولین بار در دنیا انجام می شود و چون مشابهی ندارد و تا به حال دراین زمینه رکوردی نداشته ایم در کتاب گینس به عنوان رکورد جدید ارائه می شود.

وی افزود: مجموعه مستندات این رنگینک به گینس ارسال خواهد شد.

دشمن زیاری افزود: همچنین با توجه به اینکه تاکنون هیچ کشوری بزرگترین نخلستان دنیا را ثبت نکرده است طبق مکاتبات انجام شده با گینس آنها اعلام آمادگی کرده اند که نخلستان استان بوشهر به عنوان بزرگترین نخلستان جهان در کتاب رکوردهای جهان قرار داده شود.

بخشدار آبپخش نیز گفت: این بخش با 6 هزار و500 هکتار نخیلات و یک میلیون و 200 هزار اصله نخل اولین قطب تولید خرمای استان بوشهر است که معرفی این قابلیت بسیار مهم تولیدی برای جلب توجه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف فرآوری خرما ضروری است.

علی مردانلو افزود :جشنواره بزرگترین رنگینک خرمای کشور با حضور گسترده گردشکران و مسافران نوروزی برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محدثه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
خسته نباشید خدا قوت
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین