کد خبر: ۴۳۵۷۳۵
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲

رئیس سازمان میراث فرهنگی: پرونده ثبت جهانی طاق بستان کرمانشاه در دست بررسی است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پرونده ثبت جهانی مجموعه تاریخی طاق بستان کرمانشاه هم اکنون در این سازمان در دست بررسی است.
آفتاب‌‌نیوز :
 زهرا احمدی‌ پور روز سه شنبه در بازدید از مجموعه تاریخی طاق بستان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محدودیت ارسال آثار به سازمان یونسکو داریم، افزود: به دلیل این محدودیت امکان ارسال پرونده طاق بستان به یونسکو را در سال جاری نداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا،وی با یادآوری اینکه پرونده ثبت جهانی طاق بستان در دست بررسی است، گفت که به محض آماده شدن پرونده، آن را به سازمان یونسکو ارسال خواهیم کرد.
احمدی پور در ادامه سخنان خود به وضعیت سفرهای نوروزی در کشور اشاره کرد و گفت: از آغاز مسافرت ها تا پایان روز هفتم، 24 میلیون شب اقامت در کشور ثبت شده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور در روزهای نوروز امسال اشاره کرد و افزود: پیش بینی ما کاهش سفرها به دلیل بارش ها بود اما این گونه نشد و افزایش میزان سفر را شاهد هستیم.
احمدی پور گفت: بارش ها فضای لطیفی را در آغاز فصل بهار در کشور به وجود آورد و این موضوع مردم را بیشتر به سفر کردن ترغیب کرده است.
وی افزود: حدود 6 میلیون و 400 هزار نفر از آغاز تعطیلات تا روز هفتم فروردین از طریق خطوط هوایی، ریلی و جاده ای مسافرت کرده اند.
احمدی پور، همچنین با بیان اینکه کرمانشاه محور تاریخ باستان است، گفت: ایران همیشه به هویت تاریخی کرمانشاه ارج نهاده است. 
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی روز سه شنبه در جریان سفر به استان کرمانشاه از محوطه جهانی بیستون، مجموعه تاریخی طاق بستان و یادمان شهدای مرصاد دیدن کرد و قرار است عصر امروز در جلسه ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه در استانداری نیز حضور یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین