کد خبر: ۴۳۵۸۷۳
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

تاکید شرکت‌کنندگان در نشست سران عرب بر ضرورت تقویت همکاری‌ها برای مبارزه با تروریسم

ملک عبدالله دوم با تحویل گرفتن ریاست بیست و هشتمین نشست سران عرب در اردن تاکید کرد که بیشتر قربانیان اقدامات تروریستی را مسلمانان تشکیل می دهند و همگان باید برای از بین بردن آن تلاش کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی،‌ ملک عبدالله دوم پادشاه اردن، با تحویل گرفتن ریاست بیست و هشتمین نشست سران عرب از رئیس جمهور موریتانی در سخنان خود عنوان داشت: به جای آنکه هر سال نشست برگزار کنیم و مواضع خود را تکرار کنیم باید بر سر اهدافمان توافق حاصل کنیم. ما به خوبی می‌دانیم که تکرار مواضع هرگز باعث اجرای آن در سیاست‌های ما نمی‌شود. ما بر حمایتمان از تلاش‌های عراق در خصوص مبارزه با تروریسم با مشارکت تمام اقشار مردم این کشور تاکید داریم. در خصوص سوریه نیز باید بگوییم که امیدواریم یک گشایش سیاسی در بحران این کشور بر اساس مذاکرات ژنو و آستانه صورت پذیرد.

پادشاه اردن تاکید کرد: ما به نقش خود در رویارویی با هر گونه تلاش برای تقسیم مکانی و یا زمانی مسجد الاقصی و حرم قدسی شریف ادامه می‌دهیم و بدون دستیابی به یک راهکار عادلانه و فراگیر در خصوص مسئله فلسطین بر اساس راهکار تشکیل دو کشور شاهد تحقق ثبات در منطقه نخواهیم بود.

وی در ادامه افزود: ما امروزه با چالش‌های بسیار مهمی روبرو هستیم که مهمترین آنها خطر ترویسم است که امت ما را تهدید می‌کند و تلاش دارد تا وجهه دین اسلام را خدشه دار کند. خطری که بیش از همه در جهان اعراب و مسلمانان را تهدید می کند به طوریکه اکثر قربانیان تروریسم را مسلمانان تشکیل می دهند.

پادشاه اردن تاکید کرد: اسرائیل به گسترش شهرک‌سازی‌ها و اقدامات خود در نابود کردن فرصت‌های تحقق صلح ادامه می‌دهد. در خصوص لیبی و یمن نیز باید بگویم که ما از تلاش‌ها برای باز گرداندن ثبات به این کشور و همچنین یمن حمایت می‌کنیم و باید زمام ابتکار عمل را در این خصوص به دست گرفته و مانع مداخلات بیگانگان شویم.

از سوی دیگر احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب، عنوان داشت: ما از همگان می خواهیم تا با همکاری مشترک از بحران های موجود عبور کرده و همکاری عربی مشترک را برای مواجهه با چالشهای پیش رو تقویت کنیم.

وی در ادامه افزود: شرایط در یمن، سوریه و عراق باعث به وجود آمدن اوضاع انسانی بسیار سختی شده است من از تمام رهبران عرب می خواهم برای رویارویی با این اوضاع انسانی که غیر نظامیان در مناطق درگیر دچار آن شده اند تلاش کنند.

ابوالغیط تاکید کرد: اسرائیل به اشغال اراضی فلسطینی بدون هیچ محدودیتی ادامه می دهد.در خصوص لیبی نیز باید بگویم که من در اتحادیه عرب تلاش کردم تا شرایط را به سمت پاسخگویی به درخواست برادرانمان در لیبی برای پایان بخشیدن به بحران این کشور سوق دهم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین