کد خبر: ۴۳۶۱۴۳
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶

رئیس جمهوری رشت را به مقصد تهران ترک کرد

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، پس از انجام سفر یک روزه به استان گیلان، پنجشنبه شب، رشت را به مقصد تهران ترک کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) طرح های عمرانی، زیربنایی، بهداشتی، درمانی، مخابراتی، بندری، صنعتی و کشاورزی با 25 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام روحانی بلافاصله پس از خروج از فرودگاه بین المللی سردار جنگل، در یکی از پایگاه های امدادرسانی نوروزی هلال احمر گیلان در رشت حضور یافت و از خدمات و تلاش های امدادگران قدردانی کرد. 
همچنین با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، دو واحد بزرگ صنعتی تولید ورق های فشرده چوبی در شهرک صنعتی سفیدرود رشت افتتاح شد.
افتتاح مجتمع بندری کاسپین و آغاز عملیات احداث بزرگترین اسکله گردشگری دریای خزر و بزرگترین آکواریوم کشور در منطقه آزاد انزلی از دیگر برنامه هایی بود که با حضور رئیس جمهوری انجام شد. 
در مجموع با بهره برداری از طرح های پیش گفته، برای بیش از سه هزار و 600 نفر اشتغال ایجاد شده و هزاران اشتغال غیرمستقیم نیز خواهد داشت. از مجموع مبلغ سرمایه گذاری، بیش از 16 هزار میلیارد ریال مربوط به بخش خصوصی است.
دیدار جمعی از مردم، نخبگان فرهنگی و اجتماعی استان گیلان با رئیس جمهوری، از جمله برنامه های عصر امروز بود که در منطقه آزاد انزلی برگزار شد. پس از این دیدار نیز، جلسه مناطق آزاد تجاری و صنعتی با حضور رئیس جمهوری برگزار شد.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است؛ کشورهای حاشیه دریای خزر ، ترکیه و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند. 
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین