کد خبر: ۴۳۸۷۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷

سد جیرفت پر شد

مدیر امور سد جیرفت با اشاره به اینکه صددرصد ظرفیت سد جیرفت پر شده گفت: با این روند وضعیت مناسب است و جای نگرانی برای مردم منطقه وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
مسعود افشاری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: از سال 1371 تاکنون چنین سیلاب بزرگی در این شهرستان رخ نداده است.

وی تصریح کرد: این سیلاب را به کمک مسئولان منطقه و استان به گونه‌ای هدایت کردیم که کمترین میزان خسارت به مناطق پایین دست سد و تاسیسات دریچه‌های سد وارد شود.

مدیر امور سد جیرفت با بیان اینکه سیلاب در این منطقه از 25 بهمن‌ماه 95 شروع شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در زمان جاری شدن این سیلاب ظرفیت خالی برای پر شدن سد داشتیم.

وی با اشاره به اینکه پیک سیلاب به یک‌هزار و 760 مترمکعب رسید و حداکثر خروجی 115 مترمکعب بود گفت: کنترل سیلاب در این حجم کار بسیار راحتی بود اما به صورت شبانه‌روز ورود‌ی‌های سد چک می‌شد تا مشکلی برای پایین دست سد پیش نیاید.

افشاری با اشاره به وقوع سیلاب دوم در شب عید افزود: در آن برحه از زمان تقریبا ظرفیت سد پر بود و از 336 میلیون مترمکعب ظرفیت نرمال سد، حدود 326 میلیون متر مکعب ظرفیت سد را آبگیری کرده بودیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اخبار هواشناسی خروجی سد را افزایش دادیم و ظرفیت سد را تا 318 میلیون مترمکعب کاهش دادیم.

مدیر امور سد جیرفت با تاکید بر اینکه دامنه سیلاب شب عید نسبت به سیلاب قبل بیشتر بود بیان کرد: یک هزار و 800 تا یک هزار 984 مترمکعب پیک این سیلاب بود که با خروجی حداکثری 870 مترمکعب توانستیم بحران را پشت سربگذاریم.

وی با اشاره به ظرفیت سد جیرفت گفت: تمام تلاش خود را کردیم تا کمترین خسارت و آسیب به مردم وارد شود.

افشاری تصریح کرد: بعد از گذشت دوماه از اولین سیلاب همچنان ورودی آب را به سد داریم که این میزان امروز به 82 مترمکعب رسیده است و همین میزان نیز خروجی داریم.

وی حجم کنونی سد را تکمیل دانست و خاطرنشان کرد: صددرصد ظرفیت سد پر شده با این روند وضعیت بسیار مناسب است و جای نگرانی برای مردم منطقه وجود ندارد.

مدیر امور سد جیرفت بیان کرد: با کمک مسئولان به خوبی توانستیم سیلاب را کنترل کنیم وگرنه سیل و آب‌گرفتگی عظیمی در منطقه رخ می‌داد که خسارات و مشکلات آن دو برابر سال 71 بود.

وی خاطر نشان کرد: سیلاب‌های اخیر بخاطر دغدغه‌های مناطق پایین دست سد و تاسیسات دریچه‌های سد بسیار خطرناک‌تر و حساس‌تر بوده است.

افشاری با بیان اینکه در هنگام وقوع سیلاب‌ها استفاده از نیروگاه‌ها را تولید برق داشتیم، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم کمکی به تولید برق کشور داشته باشیم و آب نیز بیهوده هدر نرود در این مدت تولید برق نیز داشتیم.

وی تصریح کرد: تاکنون حدود 15 هزار مگابایت برق تولید کردیم و این روند هم‌ چنان ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین