کد خبر: ۴۳۸۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱

قطار ۶ اردیبهشت به همدان می رسد

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به دستور رئیس جمهوری مبنی بر اینکه راه آهن تهران به همدان باید اردیبهشت ماه به افتتاح برسد امروز بازدید مجددی از این پروژه به عمل آمد تا از روند پیشرفت کار، آگاهی پیدا کنیم و خوشبختانه باید گفت ریل گذاری راه آهن تهران به همدان با سرعتی که پیش می رود یک رکورد به حساب می آید.
آفتاب‌‌نیوز :
عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، که جهت بازدید از راه آهن تهران به همدان و چند پروژه دیگر به این استان سفر کرده است در جمع خبرنگاران گفت: عملیات ریل گذاری پروژه راه آهن 264 کیلومتری تهران به همدان 6 اردیبهشت ماه به پایان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: با ریل گذاری 1466 متر در یک روز رکورد ریل گذاری در پروژه‌های راه آهن در این پروژه شکسته شده است.

آخوندی با اعلام اینکه طول راه آهن تهران به همدان 264 کیلومتر است، گفت: امروز بیش از 240 کیلومتر از این پروژه ریل گذاری شده و راه آهن به 20 کیلومتری همدان رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اجرای کامل ریل گذاری راه آهن تهران به همدان اواخر اردیبهشت ماه به پایان رسیده و ریل به ایستگاه از پیش طراحی شده این راه آهن متصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است تصریح کرد: سیاست ما ایجاد حمل و نقل ترکیبی است به همین دلیل ایستگاه ترمینال اتوبوسرانی همدان برای ساخت ایستگاه جدید این راه آهن یکی از گزینه‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سرعت قطار در راه آهن تهران به همدان با 160 کیلومتر در ساعت طراحی شده است، گفت: هر چه میزان قوس‌ها بیشتر باشد امکان افزایش سرعت قطار هم بیشتر می‌شود بنابراین افزایش سرعت قطار همدان تا 200 کیلومتر در ساعت نیز وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین؛ وی در آخر گفت: به زودی به حضور ریاست جمهوری راه آهن تهران به همدان افتتاح می شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین