کد خبر: ۴۳۹۰۰۱
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶

برگزاری نشست مشورتی افغانستان در مسکو/ حضور ایران، غیبت آمریکا

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در نشست مشورتی افغانستان در مسکو شرکت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در  این نشست علاوه بر ایران، افغانستان و روسیه، نمایندگان ویژه مقامات بلندپایه و دیپلمات‌های کشورهای چین، هند، ترکمنستان، قرقیزستان، پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان نیز حضور داشتند.


به گزارش ایسنا،در این اجلاس کشورهای شرکت‌کننده مواضع خود را در خصوص اوضاع افغانستان و روند صلح در این کشور بیان و تأکید کردند که بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد و تنها از طریق گفت‌وگو می‌توان به صلحی پایدار دست یافت.

مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی و قاچاق مواد مخدر در صدر نگرانی‌های کشورهای حاضر بوده و همگی اعلام آمادگی کردند تا در این فرایند با دولت افغانستان همکاری کنند.

ابراهیم رحیم‌پور طی سخنانی در این نشست با اشاره به میزبانی ایران از حدود ۳ میلیون افغان، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با دولت افغانستان برای برقراری صلح و حل مشکلات داخلی و منطقه‌ای از جمله قاچاق مواد مخدر و امور امنیتی همکاری کند.

وی وضعیت امنیتی در افغانستان را مطلوب ندانست و ارسال پیام قاطع به تروریست‌ها مبنی بر مصمم بودن کشورهای منطقه برای مبارزه با تروریسم را ضروری خواند.

در بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه روسیه در پایان این نشست مشورتی صادر کرد، آمده که دولت آمریکا نیز در این نشست دعوت شده بود اما این کشور به دلایل نامعلومی در آن حضور نیافت. ‌
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین