کد خبر: ۴۳۹۱۷۰
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰

نماینده ویژه رییس جمهوری: دولت تمام قد در کنار سیل زدگان آذربایجان شرقی است

وزیر نیرو در مقام نماینده ویژه رییس جمهوری با اشاره به بروز سیل در آذربایجان شرقی گفت: برای کمک به سیل زدگان این استان از هیچ کوششی فرو گذار نمی کنیم و دولت تمام قدر در کنار آنان است.
آفتاب‌‌نیوز : حمید چیت چیان روز شنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده آذرشهر و عجبشیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود اینکه شدت بارش ها و جریان سیل در آذربایجان شرقی بالا بود اما خسارتی به روستاها و منازل شهری در این استان وارد نشد، اما بر اثر بی احتیاطی و بی توجهی مردم، تعدادی از خودروها و سرنشینان آن ها در مسیر رودخانه ها با آسیب مواجه شدند.
وی با بیان اینکه اوج جریان این سیل 140 متر مکعب بر ثانیه و رقم بالایی بود، یادآوری کرد: تعداد مفقودان سیل در آذرشهر 17 است که تاکنون جسد 11 نفر پیدا شده و تجسس برای پیدا کردن خودروها و اجساد احتمالی باقی مانده در آن ها همچنان ادامه دارد.

وزیر نیرو، جریان سیل در مسیل رودخانه توفارقان چایی آذرشهر را بالا اعلام کرد و گفت: بر اثر همین موضوع خودروهای گرفتار شده به طور کامل در زیر خروارها خاک و گل مدفون شده است.
چیت چیان، بی توجهی مردم به هشدارهای مقام های مسئول و نیروهای نظامی و انتظامی را عامل اصلی تلفات جانی این حادثه اعلام کرد و ادامه داد: متاسفانه در این سیل افرادی که دچار حادثه شده و جان خود را از دست داده اند، تماشاگرانی بودند که در مسیر رودخانه ها حاضر شده و به هشدارهای مسئولان توجه نکرده اند.

چیت چیان از همکاری و هماهنگی نزدیک نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و نیروهای نظامی و انتظامی قدردانی کرد و گفت: در صورت نیاز، ماشین آلات مورد نیاز برای تجسس مفقودان سیل تامین و در اختیار این نیروها قرار می گیرد.
بارندگی های شدید دو روز گذشته در این استان موجب جاری شدن سیل در برخی نواحی و خسارت دیدن معابر و زیرساخت های شهری و برون شهری، اراضی کشاورزی همچنین جان باختن تعدادی از مردم شهرستان های آذرشهر و عجب شیر شد.
تاکنون جسد 29 نفر از جانباختگان سیل در استان یافت شده و تلاش برای کشف دیگر اجساد و مفقودان ادامه دارد.

شهرستان های آذرشهر و عجب شیر که عمده خسارت جانی و مالی سیل در این مناطق بوده در جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین