کد خبر: ۴۳۹۲۶۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵
حواشی روز آخر ثبت‌نام انتخابات

فيلم اكشن در ستاد انتخابات؛ از رزم‌نامه قاليباف عليه روحانی تا فرار بذرپاش

ما كه از قبل تجربه اين وضعيت‌ را داشتيم، زودتر از شخصيت‌، به سمت خروجي حركت كرديم و در آنجا از بذرپاش پرسيديم: ساعت‌هاست كه طرفداران شما در وزارت كشور، منتظر ثبت‌نام حضرتعالي بودند، اگر قصد كانديداتوري نداشتيد،براي چه آمديد و رفتيد؟!او نيز در پاسخ گفت:معاون رييس‌جمهور نيز آمده است، ديگر ثبت‌نام كردن ما چه فايده اي دارد!
آفتاب‌‌نیوز :
روز آخر ثبت‌نام با تمام حواشی كه داشت، تحت تاثير يك حاشيه بزرگ قرار گرفت. ‌ماجرا از اين قرابود كه از حدود ساعت 3 بعد از ظهر، اهالي رسانه همگي در حياط وزارت‌كشور دور يكديگر جمع شده بودند تا اعلام‌كانديداتوري‌هاي دقيقه آخري را در تاريخ ثبت‌ كنند. تيم‌هاي همراه و افراد نزديك به شخصيت‌هاي سياسي كه نام‌شان در زمزمه‌هاي اين روزها به گوش مي‌رسيد، در ميان خبرنگاران و مسئولان وزارت كشور، رفت و آمد داشتند و درگوشي سخناني را ردوبدل مي‌كردند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ اما هرچه ساعت به 18 نزديك‌تر مي‌شد، جنب وجوش ميان افراد افزايش پيدا مي‌كرد. شخصيت‌هايي كه براي ثبت‌نام قرار بود به وزارت كشور بيايند، يا در ترافيك گير كرده بودند يا در اينكه توانايي حضور در كارزار رياست‌جمهوري را دارند، شك داشتند.

فيلم اكشن در ستاد انتخابات؛ از رزم‌نامه قاليباف عليه روحانی تا فرار بذرپاش

رزم‌نامه قاليباف عليه روحاني

مسئول دفتر مهرداد بذرپاش، شخصيت‌هاي نزديك به قاليباف و تيم حفاظت اسحاق جهانگيري ساعت‌ها در وزارت‌كشور، منتظر آمد ن روساي خود بودند. سرانجام اولين شخص، محمدباقرقاليباف بود كه وارد وزارت كشور شد. او با بدرقه حاميانش كه مدت‌ها در جلوي در وزارت‌كشور منتظر آمدن او بودند، به ستاد انتخابات كشور آمد. بعد از ثبت‌نام براي سخنراني به ميان خبرنگاران آمد و بدون پاسخ به سوالات آن‌ها، از روي كاغذي كه براي او نوشته بودند، رزم‌نامه‌اي را عليه حسن روحاني خواند. در ميان سخنراني قاليباف بود كه به ناگاه خبرنگاران و عكاسان محيط را ترک كردند وبه سمت سالن ثبت‌نام دويدند، اسحاق ‌جهانگيري آمده بود تا ثبت نام كند.

معاون روحاني نيز براي سخنراني، به جايگاه آمد و در ابتدا از حضورش ابهام‌زدايي كرد. جهانگيري اعلام همگاني كرد كه كانديداي اصلي كل جريان اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا، حسن روحاني خواهد بود و او در تعامل با رييس پا به عرصه گذاشته است.

تلاش در وقت اضافه

ساعت از 6 گذشت و مهلت اصلي ثبت‌نام براي انتخابات به پايان رسيده بود و خبري نيز از تمديد زمان ثبت‌نام نبود. خبرها حاكي از آن بود كه مهرداد بذرپاش، يكي از اصلي‌ترين گزينه‌هاي جمنا به دليل آنكه دير به محل ثبت‌نام رسيده ، پشت در مانده و توانايي ورود به ستاد را ندارد. مسئول دفتر و نزديكان مهرداد بذرپاش كه ساعت‌ها در وزارت‌كشور حاضر بودند، تمام تلاش خود را به كار گرفتند تا اينكه به گونه‌اي او را وارد ستاد كنند تا بذرپاش نيز ثبت‌نام كند.

رايزني‌هاي غيرقانوني

در همين حال سيد‌سلمان ساماني، سخنگوي وزارت‌كشور كه مدت‌ها بود در ستاد، خبري از وي نشده بود وارد سالن شد و با گوشي‌هاي همراه نزديكان بذرپاش، با افراد ناشناس پشت تلفن سخن مي‌گفت. آن‌ها در تكاپو بودند تا بذرپاش را وارد ستاد كنند. خبرنگاران نيز به اين اقدامات اعتراض داشتند و همه فارغ‌از آنكه عضو كدام رسانه هستند، با صداي رسا، به اين نوع تلاش انتقاد كردند. سرانجام اين اعتراض‌ها فايده‌اي نداشت و مهرداد بذرپاش در ميان سخنراني اسحاق‌جهانگيري از در پشتي وزارت كشور وارد ستاد انتخابات شد.

آشفتگي روز آخر

بذرپاش وارد ستاد شد و خبرنگاران به دور او حلقه زدند. از آن سو نيز اسحاق جهانگيري تلاش مي‌كرد حضورش را در انتخابات توجيه كند و سروصداي ايجاد شده از حضور بذرباش، فضا را برهم‌ريخته بود و اين سبب شد تا مسئولان، در سالن‌ها را ببندند.

بهانه‌اي براي فرار

بذرپاش با ارائه اندكي توضيحات در ميان خبرنگاران، مدعي شد كه برنامه‌‌هايي براي حل مشكلات كشور دارد ولي به نفع كانديداهاي انقلابي كناره‌گيري مي‌كند! اطرافيان او نيز از اين سخن بذرپاش متعجب شدند ولي دليل اين اقدام را نمي‌دانستند. نزديكانش مدام او را به سمت ستاد ثبت‌نام هول داده و راهنمايي مي‌كردند ولي وي پشت به ستاد كرد و از در پشتي، در حالي كه همگان از اقدام او تعجب كرده بودند، به سمت خروجي حركت كرد.

فيلم اكشن در وزارت كشور

در ميان راه، خبرنگاراني كه از دست مسئولان وزارت كشور فرار كرده و توانسته بودند خود را به دالان تردد مسئولان برسانند، مدام از بذرپاش پرسيدند كه چرا ثبت‌نام نكرديد؟! او نيز پاسخي نمي داد. ماموران حراست، به هر وسيله‌اي كه بود عكاسان و خبرنگاران را از ادامه راه بازداشتند.

چرا بذرپاش كانديدا نشد؟

ما كه از قبل تجربه اين وضعيت‌ را داشتيم، زودتر از شخصيت‌، به سمت خروجي حركت كرديم و در آنجا از بذرپاش پرسيديم: ساعت‌هاست كه طرفداران شما در وزارت كشور، منتظر ثبت‌نام حضرتعالي بودند، اگر قصد كانديداتوري نداشتيد،براي چه آمديد و رفتيد؟!

او نيز در پاسخ گفت:معاون رييس‌جمهور نيز آمده است، ديگر ثبت‌نام كردن ما چه فايده اي دارد! در اين مسير بود كه مسئول دفتر بذرپاش نيز متعجب از وي پرسيد،مي‌خواهيد برويد؟قصد نداريد ثبت‌نام كنيد؟ بذرپاش نيز در پاسخ گفت،در حال حاضر بياييد از اينجا برويم تا بعد بگويم!ماجرا به همين‌جا منتهي شد و مهردادبذرپاش كه به نظر مي‌رسيد از رقابت واهمه پيدا كرده بود، از ليست كانديداهاي رياست جمهوري دوازدهم، خود را كنار زد تا رقابت، ميان جاافتاده‌هاي سياست ايران انجام شود.

اسامي شخصيت هاي سياسي كه براي انتخابات رياست جمهوري دوازدهم ثبت نام كردند

رييس خانه احزاب علي حشمتيان
معاون اول روحاني اسحاق جهانگيري
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان محسن رهامي
عضو سابق شوراي شهر حسن بيادي
نماينده مجلس مهدي زاهدي
عضو سابق مجمع تشخيص مصلحت محمد هاشمي
وزير آموزش و پرورش دولت دهم حميد رضا حاج بابايي
نماينده سابق مجلس عوض حيدرپور
نماينده سابق مجلس علیرضا منادی سفیدان
نماينده سابق مجلس عليرضا زاكاني
دبیرکل حزب جمعیت زنان انقلاب اسلامی اعظم طالقاني
نماينده مجلس مصطفي كواكبيان
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات محمد زارع فومني
نماينده مجلس حسن نوروزي
استاد حوزه و دانشگاه محسن غرويان
دبيركل سازمان دفاع از منافع ملی ايران سعيد ياری
دبیرکل حزب مردم علي شيخياني
مشاور رسانه‌اي احمدي نژاد مهدي كلهر
عضو خبرگان رهبري سید هاشم بطحائي
اقتصاددان حسن سبحانی
وزير پست و تلگراف در دولت هاشمي رفسنجاني محمد غرضي
معاون رييس جمهور در دولت هاشمي رفسنجاني مصطفي هاشمي‌طبا
عضو سابق جمعیت ایثارگران علي يوسف‌پور
نماينده سابق مجلس موسی الرضا ثروتی
رييس بنياد شهيد در دولت دهم مسعود زريبافان
عضو مجمع تشخيص مصلحت احمد كاشاني
معاون رييس‌جمهور در دولت نهم و دهم حميد بقايي
نماينده مجلس محمد علي پورمختار
فعال سياسي مهدي خزعلي
وزير فرهنگ و ارشاد در دولت هاشمي رفسنجاني سيد مصطفي ميرسليم
استاندار سابق خوزستان عبدالحسين مقتدايي
وزير كشاورزي دولت دهم صادق خليليان
نماينده سابق مجلس قاسم شعله‌سعدی

منبع: قانون
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
15
جناب بذرپاش لطفا شلوغ نکنید بیخودی اولا رای نداشتی و خودت میدانی دوما دولت مورد حمایت حضرتعالی و رئیسش تو زرد از آب درآمد و از همه مهمتر شما مدیریت یک شرکت خودرو سازی را نتوانستی انجام دهی و شرکت سایپا را 50 سال عقب بردی و خودروهای تولید در دوره شما بدکیفیت ترین خودروها بود که با کشور دوست و برادر چین قطعه سازی کردید. برو برو برو خجالت بکش دلواپس
جناب قالیباف متاسفانه همه رشد میکنند شما پس رفت میکنید قبلا خیلی معقولتر بودی الان بشدت چیپ و ضعیف شدی
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
4
احمدی نژاد رو ننوشتی که!!!!
بوئینگ 777
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
10
کاپیتان قالیباف این همه بازی، حالا چرا کاندید بازی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
11
قالیباف زده به سیم آخر، چون میدونه دیگه شهرداری هم از دستش خارج میشه داره انتحاری عمل میکنه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
8
مقام پرستی بالاخره کار دست قالیباف میده .
آنیتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
0
محمود کو پس؟ معجزه هزاره سوم رو ننوشتی!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین