کد خبر: ۴۳۹۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱

صدور حکم حبس موقت برای 3 متهم به ارتباط با انفجارهای اخیر مصر

دادستان عالی مصر روز یکشنبه حکم حبس سه متهم را در ارتباط با انفجارهای اخیر و حمله نیروهای پلیس این کشور صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
طبق دستور دادستانی عالی امنیت دولت مصر سه متهم در ارتباط با وقوع انفجار در دو کلیسای مارجرجس طنطا و مرقسیه اسکندریه و حمله به پست بازرسی نیروهای پلیس در النقب واقع در الوادی الجدید بازداشت و به 15 روز حبس برای اجرای تحقیقات محکوم شدند.

گفته شده که این سه متهم از شهروندان مصری هستند.

به گزارش اسکای نیوز عربی، دادستانی مصر به این متهمان اتهاماتی از قبیل عضویت در یک گروه غیرقانونی، ممانعت مأموران و موسسات دولت از انجام وظایف خود، تجاوز به حریم شخصی افراد و اماکن عبادی، تعرض به وحدت ملی و امنیت اجتماعی، هدف قرار دادن نهادهای دولتی، مباح شمردن خون شهروندان مسیحی، هدف قرار دادن اماکن عبادی مسیحیان و تأسیسات عمومی با هدف براندازی دولت و اخلال در نظم عمومی و به خطر انداختن امنیت شهروندان را وارد کرده است.

سرویس های امنیتی وزارت کشور مصر به تازگی اعلام کرد که دو متهم را در ارتباط با انفجار کلیساهای مذکور بازداشت شده است که این دو نفر از اعضای گروه های تروریستی و تکفیری هستند.

دو انفجار انتحاری روز یکشنبه گذشته دو کلیسا در شهر طنطا و اسکندریه رخ داد که بر اثر آن حدود 500 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفت.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در پی حملات تروریستی هفته گذشته که طی آن دهها نفر کشته و زخمی شدند، سه ماه وضعیت فوق‌العاده در این کشور اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین