کد خبر: ۴۳۹۵۹۶
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

نوبخت: برنامه ای پنج محوری در چهارچوب اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به همه دستگاه ها ابلاغ شد

سخنگوی دولت گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برنامه ای را با پنج محور در چهارچوب اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برای ارتقای توان تولید ملی، تامین مالی و سرمایه گذاری، فناوری، تجارت خارجی، اشتغال و توانمندسازی نیروی کار تهیه و به همه دستگاه ها ابلاغ کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد باقر نوبخت روز دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: سازمان برنامه و بودجه به عنوان دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پس از نامگذاری سال 1396 با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برای پنج شاخص مهم ارتقای توان تولید ملی، تامین مالی و سرمایه گذاری، فناوری، تجارت خارجی، اشتغال و توانمندسازی نیروی کار برنامه ای را تهیه کرد.

وی ادامه داد: در این برنامه یک تقسیم کار ملی برای هر کدام از دستگاه های مسوول و دستگاه هایی که در این زمینه ماموریت دارند، انجام شده است و در نخستین جلسه به همه دستگاه های ملی ابلاغ شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: این سازمان نظرات خود را در خصوص این برنامه ها اعلام کرد و مقرر شد دستگاه ها در سطح ملی برای تحقق شعار سال دستورالعمل اجرایی خود را فراهم کنند مانند اتفاقی که در سال گذشته برای رونق تولید صورت گرفت.

نوبخت افزود: یعنی برای 7500 واحد 16 هزارمیلیارد تومان تسهیلات برای ارتقای تولید اختصاص یافت که براساس گزارش های موجود این 7500 واحد به حدود 23 هزار واحد و تسهیلات 16 هزارمیلیارد تومان به حد 17 هزارمیلیاردتومان تسهیلات پرداخت شده است.

سخنگوی دولت گفت: در دومین جلسه همه استانداران از سراسر کشور فراخوان شدند و این برنامه ای را که در سطح ملی با دستگاه های اجرایی و وزرا در جلسه اول داشتیم را در آن جلسه با استانداران تشکیل شد و در جلسه امروز جمع بندی نظرات دستگاه های ملی در این تقسیم ملی چه ماموریت و وظایفی دارند بود.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز تمامی دستگاه ها اعم از بانک مرکزی، وزارتخانه های راه و شهرسازی،صنعت و معدن، علوم،تحقیقات و فناوری و وزارت کشاورزی نظراتشان را نسبت به این تقسیم کار ارائه کردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی امروز پنج برنامه محوری برای تولید و اشتغال در چهارچوب اقتصاد مقاومتی را بر همه دستگاه ها تعیین کرد و دستگاه ها دقیقا می دانند که چه کاری را باید انجام دهند.

نوبخت یادآور شد: دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی به صورت مستمر به نیابت از ستاد کل فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیگیری این برنامه های ابلاغی را انجام می دهد و گزارش های دستگاه ها را دریافت می کند.

وی در پایان گفت: همه دستگاه ها با انگیزه و اعتقاد برای دستیابی به یک رشد مستمر و شتابان اقتصادی ماموریت هایشان را در این جلسه دریافت کردند و در جلسه های آینده نتیجه اقدامات در سطح قوه مجریه برای تحقق این شعار و در واقع راهبردی که رهبری برای تولید و اشتغال مشخص کردند، اعلام می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین