کد خبر: ۴۳۹۹۱۸
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
چرا رييسي از نهادهاي‌خاص نمی‌خوهد که از بودجه‌عمومي براي او تبليغ نكنند؟

از توزیع آرد‌تبرکی و عکس‌های تبلیغاتی تا پخش نمازجماعت‌های رئیسی؛ آنتن‌ صداوسیما به‌سود‌ كيست؟

بسياري بر اين باورند كه صدا و سيما نسبت به آقاي رييسي بسيار جانبدارانه برخورد كرده است. شواهد و قرائن اين امر هم زياد است. از وقتي مساله شركت ايشان در انتخابات جدي شد، صدا و سيما به ياد نمازجماعت آقاي رييسي افتاد و در شبكه‌هاي مختلف نمازجماعت ايشان را پخش مي‌كند.
آفتاب‌‌نیوز :
ابراهيم رييسي كه هوادارانش او را شبيه‌ترين فرد به شهيد بهشتي مي‌دانند، دست به قلم شده و در ايامي كه شوراي نگهبان مشغول بررسي صلاحيت او و رقبايش هستند دو نامه نوشته است؛ گله‌مندانه و كوتاه؛ يكي به رييس صدا و سيما و ديگري به سرسخت‌ترين رقيبش حسن روحاني. از صدا و سيما به خاطر عدم رعايت «عدالت تبليغاتي» و از رقيب سرسختش حسن روحاني كه به زعم او آن‌طور كه بايد جانب اخلاق را رعايت نمي‌كند گله مند است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ اما اعتراض رييسي به صدا و سيما براي چيست و منظورش از «عدالت تبليغاتي» چيست؟ آيا حسن روحاني جانب اخلاق را فرو گذاشته و رفتارهايش شائبه تبليغاتي دارد؟رييسي در نامه‌اش به علي عسگري، نوشته است: «انتظار اين است به منظور برگزاري انتخاباتي «سالم، پرشور و رقابتي»، رسانه ملي خود را به رعايت عدالت تبليغاتي ملزم بداند. متاسفانه برخلاف روال معمول، اكنون برنامه‌هاي جاري رييس‌جمهور محترم كه يكي از كانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري هستند، به طور پي‌درپي و پرحجم در صدا و سيما پوشش زنده و خبري پيدا مي‌كند. از آنجا كه بسياري از برنامه‌هاي مزبور، جزو شوون انحصاري رييس دولت نبوده و انجام آنها متوقف به حضور ايشان نيست، از صداوسيما انتظار مي‌رود با عنايت به اهداف و ماموريت‌هاي قانوني خود از هرگونه اقدامي كه با ايجاد شائبه تبليغ جانبدارانه به نفع يك فرد يا جريان خاص، فرآيند داوري درست و آگاهانه مردم شريف را مخدوش سازد، جدا پرهيز نمايد.»  

البته در اين ١١٧ كلمه‌اي كه حجت الاسلام رييسي خطاب به علي عسگري نوشته به درستي روشن نيست صدا و سيما در پخش كدام برنامه رييس‌جمهور بي‌عدالتي كرده است. آيا پخش سخنراني رييس‌جمهور در مراسم روز ارتش كه همه ساله به صورت زنده پخش مي‌شود مصداق بي‌عدالتي تبليغاتي است يا پخش زنده مراسم روز ملي فناوري هسته‌اي با حضور رييس‌جمهور يا پخش مستقيم افتتاح فازهاي ١٧ تا ٢١ پارس جنوبي كه بعد از نزديك به يك دهه بالاخره ايران را در بهره‌برداري از ميدان نفتي مشترك با قطر برابر كرد؟

رسانه ملي حامي كيست؟

اعتراض رييسي به عملكرد صدا و سيما در حالي است كه از قضا رسانه ملي اين روزها بيشتر از هر زمان ديگري در مظان حمايت از خود او به عنوان يكي از كانديداهاي اصولگراست. او در حالي به صدا و سيما براي پخش بخشي از برنامه‌هاي عادي رييس‌جمهور خرده گرفته است كه صدا و سيما دوم اسفندماه زماني كه نام رييسي به عنوان كانديداي جناح اصولگرا جدي شده بود افتتاح فاز اول خط دوم متروي مشهد و سخنراني رييسي در آن برنامه را پوشش داد. 

حجت‌الاسلام رييسي با داغ‌تر شدن فضاي انتخاباتي و جدي‌تر شدن احتمال كانديداتوري‌اش ٢٢ اسفند ماه در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما حاضر شد تا به صورت زنده به ارايه كارنامه يك‌ساله عملكردش در توليت استان قدس بپردازد. جايي كه در آن وعده داد تا پايان سال آينده امكان اسكان و اقامت ٢٤ هزار زاير نيازمند در زايرشهر امام رضا را فراهم خواهد كرد. رييسي در حالي صدا و سيما را به دليل پوشش برنامه‌هاي رييس‌جمهور متهم به بي‌عدالتي تبليغاتي مي‌كند كه صدا و سيما چهارشنبه ١٦ فروردين ماه درست در همان روزهايي كه اخبار انتخاباتي از جمنا حاكي از انتخاب رييسي به عنوان كانديداي اصلي بود در «شبكه تهران»، بعد از اذان مغرب و عشا، نماز او را پخش كرد. آن هم در شرايطي كه سه روز بعد رسانه ملي سخنراني رييس‌جمهور در همايش «اقتصاد مقاومتي و توسعه روستايي» را به صورت زنده نشان نداد. همان همايشي كه روحاني با لحني كنايي به صدا و سيما گفته بود «هر روستا و روستايي يك رسانه براي دولت مظلوم يازدهم است.» اينها تازه به جز برنامه‌هاي مختلفي است كه صدا و سيما در نقد برنامه‌ها و اقدامات دولت آن هم بدون حضور كارشناسي از دولت پخش مي‌كند. حمايت صدا و سيما از رييسي آنچنان واكنش‌برانگيز شد كه موسوي‌لاري وزير كشور دولت اصلاحات در گفت‌وگويي به «اعتماد» گفت: اين روش جانبدارانه صدا و سيما از يك كانديداي خاص راه به جايي نخواهد برد. او با نقل به مضمون از ناطق‌نوري گفت: ايشان به من گفتند شكست من در سال ٧٦ به خاطر صدا و سيما بود. آنقدر از من حمايت كردند كه مردم به رقيب من راي دادند.

به‌نوشته اعتماد، اما متن نامه ديگر ابراهيم رييسي به رييس‌جمهور هم جالب است. او خطاب به رييس‌جمهور نوشته: «بنده و جنابعالي پيش از آنكه حقوقدان باشيم، هر دو مفتخر به كسوت روحانيت هستيم و اين انتساب، ما را به رعايت امور اخلاقي بيش از ديگران ملزم و موظف مي‌نمايد. اگر در صحنه انتخابات رياست‌جمهوري، رقابت براي خدمت به مردم است و همين مايه مباهات ماست، حيف است كه به شائبه نمايش‌هاي تبليغاتي كه داوري ديگران را درباره ما مخدوش مي‌كند، آلوده شود.» حسن روحاني رييس‌جمهور در اين نامه در حالي مورد اتهام «نمايش تبليغاتي» قرار گرفته است كه او در نشست خبري اخيرش براي پرهيز از استفاده از امكانات دولتي و تبليغات پيش از هنگام از پاسخ به سوالات انتخاباتي خبرنگاران پرهيز كرد. او حتي در همان سفر به عسلويه و افتتاح فازهاي پارس جنوبي كه حالا رسانه‌هاي اصولگرا آن را نمايش تبليغاتي مي‌دانند هم حاضر به افتتاح دو طرح بزرگ پتروشيمي پرديس ٣ و متانول كاوه به عنوان بزرگ‌ترين واحد متانول دنيا نشد چرا كه اين دو طرح صددرصد به بهره‌برداري نرسيده بودند و تنها دو هفته ديگر به بهره‌برداري كامل آنها باقي مانده بود.

توزيع آرد تبركي

رييسي اما با همه اينها در حالي عملكرد روحاني را نمايش تبليغاتي دانسته است كه هشتم فروردين ماه امسال و در همان بحبوحه مطرح شدن نامش به عنوان كانديداي اصولگرايان صدها تن «آرد تبركي» در ميان محرومين خوزستان توزيع كرد. اين خبر را خبرگزاري مهر منتشر كرده بود. رسانه‌هاي اصولگرايي مانند مشرق‌نيوز اين اقدام را با عنوان عمليات بزرگ مردمي «نسيم كرامت» پوشش دادند كه توسط بنياد كرامت امام رضا در خوزستان انجام شد. اقدامي كه از آن تاريخ تا ولادت امام علي ادامه داشت. نكته جالب آنكه شعار رييسي آنچنان‌كه در سخنراني‌هايش هم بيان كرده است تشكيل دولت «كار و كرامت» است.

واكنش مجلس به اقدامات رييسي

اين اقدام رييسي اما با واكنش‌هاي زيادي هم در همان زمان مواجه بود. از جمله محمود صادقي، نماينده تهران اين اقدامات رييسي را با استناد به ماده ٦٨قانون اساسي و ممنوعيت هرگونه فعاليت تبليغاتي با استفاده از امكانات بيت‌المال را جرم و قانون‌شكني خواند. صادقي، نماينده تهران در توييت خودش با زبان كنايه‌آميز نوشته بود: آغاز عمليات بزرگ مردمي توزيع صدها تن «آرد تبركي»در بين مردم خوزستان؛ آرد از سيب‌زميني مغذي‌تر است؟! اشاره صادقي به «سيب‌زميني» همان اقدام دولت نهم در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري دهم و توزيع رايگان سيب‌زميني بود. اما اين نامه علاوه بر واكنش‌هاي زيادي كه در فضاي مجازي داشته با واكنش چهره‌هاي سياسي هم همراه بوده است.  علاوه بر اين آرين‌منش، دبير حزب موتلفه خراسان رضوي هم به جماران گفت: قرار نيست به خاطر اينكه انتخابات در پيش است فعاليت‌هاي كشور در طول يك ماه مانده به برگزاري انتخابات، متوقف و رييس‌جمهور و مسوولان كشور ممنوع‌التصوير شوند. آيا در گذشته فعاليت‌هاي دولت‌ها از هر جناحي كه بوده‌اند، زمان انتخابات از سوي صدا و سيما متوقف مي‌شده است؟ به نظر نمي‌رسد كه در گذشته همچنين چيزي بوده باشد و قانون انتخابات هم در اين موارد ساكت است.

انتقادات اقتصادي

با تمام اينها اما رييسي در كنار قاليباف دو كانديداي پركار اصولگرا هستند كه هيچ فرصتي را براي حمله به اقدامات دولت از دست نمي‌دهند. ابراهيم رييسي كه رييس‌جمهور را از فعاليت‌هاي تبليغاتي برحذر داشته با حضور زودهنگام در جمع‌هاي انتخاباتي ديروز در جمع فعالان اقتصادي كارآفرين بخش خصوصي، تعاوني و اصناف حاضر شد و عملكرد اقتصادي دولت را زير سوال برد. از جمله گفته بود: وضع فعلي مناسب اقتدار اين نظام و شايسته مردم نيست كه جوان بيكار ما از خانواده خود خجالت بكشد. يا اينكه چرا دولت فقط از ۳۰ درصد ظرفيت متخصصان بهره مي‌برد؟ هرچه هست ظاهرا رقابت براي ابراهيم رييسي جدي است. اما او با اين حمله زودهنگام انتخاباتي به رقيبش پيروز خواهد شد؟ بايد منتظر ماند و ديد.

صدا و سيما و عدالت تبليغاتي

همچنین علي شكوهي روزنامه‌نگار در یادداشتی که روزنامه اعتماد آن را منتشر کرده، نوشته است: ديروز جناب رييسي دو نامه براي دو نفر نوشت. نامه اول خطاب به رييس صدا و سيما و با اين درخواست كه صدا و سيما خود را به رعايت عدالت تبليغاتي ملزم بداند تا برگزاري انتخاباتي سالم و پرشور و رقابتي ميسر شود. 

شخصا خوشحالم كه آقاي رييسي هم به فكر اجراي قانون است و هم نگران اخلاق و اين هر دو از نيازهاي اساسي جامعه امروز ما محسوب مي‌شود اما به گمانم سخنان ايشان جاي حاشيه‌نويسي هم دارد.

١- آقاي رييسي مي‌گويد از صدا و سيما انتظار مي‌رود كه مطابق «اهداف و ماموريت‌هاي قانوني خود» عمل كند. مطابق قانون، صدا و سيما در هنگام شروع رسمي تبليغات انتخاباتي نامزدها بايد از انتشار اخبار و مطالب و فيلم و عكس نامزدها به شكل نابرابر خودداري كند و براي همه نامزدها شرايط تبليغاتي مساوي پديد آورد. با توجه به اينكه هنوز زمان تبليغات رسمي شروع نشده، طرح اين سخن وجهي ندارد.

٢- رييس‌جمهوري يك مقام رسمي و در حال انجام وظايف قانوني خويش است و طبيعي است كه صدا و سيماي رسمي كشور اخبار و گزارش اين فعاليت‌ها را منتشر كند مگر اينكه در ايام تبليغات رسمي براي انتخابات رياست‌جمهوري قرار گرفته باشيم. صدا و سيما حق ندارد به بهانه برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري در آينده، فعاليت‌هاي عادي خودش را مختل كند.

٣- گفته مي‌شود دكتر روحاني نامزد رياست‌جمهوري است و طبعا بايد اين نكته را در پوشش خبري رسانه ملي مد نظر قرار بدهند.

اين سخن درستي است اما قانونا از چه زماني بايد رييس‌جمهوري مستقر را مشمول اين سانسور خبري قرار داد؟ يك ماه قبل؟ شش ماه؟ يك سال؟ هر زماني را انتخاب كنيم محل اشكال است چون زمان تبليغات انتخاباتي مشخص است و تعميم قوانين اين مرحله به ايام قبل معنا ندارد.

٤- آيا واقعا صدا و سيما نسبت به دولت جانبدارانه عمل مي‌كند؟ اين ادعا محل بحث است و ده‌ها نمونه و مدرك و برنامه را مي‌توان نشان داد كه از آن جز تخريب دولت و شخص دكتر روحاني چيزي درنمي‌آيد. دولت شاكي است كه در ٤ سال گذشته صدا و سيما عليه دولت عمل كرد و اكنون يك شبكه رسما در اختيار نهاد خاصي است كه عليه دولت و مشخصا دستاورد سياست خارجي دولت و برجام كار و تلاش مي‌كند. اخبار و گزارش‌هاي مردمي صدا و سيما به انكار دستاوردهاي دولت مي‌پردازد و سخنان رييس‌جمهوري در بسياري مواقع منتشر نمي‌شود. درباره دستاوردهاي دولت در حوزه‌هاي مختلف برنامه توليد نمي‌شود و سهم منتقدان در مناظره‌ها و ميزگردها بيش از طرفداران و مسوولان دولتي است. بر اين فهرست مي‌توان موارد فراواني را افزود.

٥- بسياري بر اين باورند كه صدا و سيما نسبت به آقاي رييسي بسيار جانبدارانه برخورد كرده است. شواهد و قرائن اين امر هم زياد است. از وقتي مساله شركت ايشان در انتخابات جدي شد، صدا و سيما به ياد نمازجماعت آقاي رييسي افتاد و در شبكه‌هاي مختلف نمازجماعت ايشان را پخش مي‌كند. در ايام تعطيلات نوروز و در تشريح خدمات آستان قدس به زائران، رييسي در دست‌كم سه گفت‌وگوي شبه‌تبليغاتي در صدا و سيما شركت داده شد در حالي كه اين كار را مسوولان ديگر آستان قدس هم مي‌توانستند انجام بدهند. هنگام ثبت‌نام ايشان در وزارت كشور هم به صورت زنده خبر آن منتشر شد و هم به بخشي از مصاحبه وي پوشش داده شد. همه اينها مي‌تواند دليل بر اين واقعيت باشد كه اگر صدا و سيما بخواهد به عدالت تبليغاتي پايبند نباشد، حتما به سمت ايشان غش مي‌كند و نه دكتر روحاني.

٦- استفاده از بيت‌‌المال براي كار تبليغاتي خلاف است و اين را نبايد فقط در حوزه صدا و سيما جست‌وجو كرد. آيا نمي‌توان پرسيد چرا آقاي رييسي به مسوولان نهادهاي ديگر نامه ننوشت و از آنان نخواست كه از بودجه عمومي براي تبليغ ايشان استفاده نكنند؟ اكنون ده‌ها خبرگزاري و سايت و كانال خبري به نفع رييسي در حال فعاليت هستند و همه آنان هم از بودجه عمومي برخوردارند. نبايد پرسيد چرا ايشان به اين موضوع حساس نيستند؟ حتي نبايد پرسيد كه بسياري از فعاليت‌هاي ايشان در ارتباط با آستان قدس رضوي اين روزها جنبه تبليغاتي دارد و چرا از انجام آن خودداري نمي‌كنند؟

٧- نكته آخر اينكه نامزدهاي انتخاباتي فقط آقايان روحاني و رييسي نيستند. صدا و سيما هر اقدامي براي مطرح كردن آقاي رييسي پيش از زمان رسمي تبليغات انتخاباتي انجام دهد ظلم به نامزدهاي ديگري است كه به اين رسانه راه ندارند. ايشان چرا به اين واقعيت اعتراض نمي‌كند؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۱
الماس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
6
55
اقای ریسی تشکر ایام عید عذای حصرت امام رصا را بین تمام زایرین ورودی شهر توزیع و ارد حصرت را تبرک توزیع ـ احمدی نزاد از اقا امام زمان هزینه و شما از اقا امام رصا هزینه برای هدف رای جمع کردن
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
7
58
به این میگن فرار رو به جلو جناب رییسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
5
49
چطور گول می زنن .یکی آرد میده..یکی یارانه شدبرابر قول میده.یکی وعده پنج ملیون شغل.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
12
61
رئيسي احمدي نژاد دوم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
8
54
ایشون اول راجع به ... توضیح بده.افاضه فیضش بمونه برا بعد.رئیس جمهور سیب زمینی و آردی نمی خواهیم.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
28
6
احمدی نژاد دوم خوندیش
این برچسبا نمی چسبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
1
14
یعنی.... ؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
37
8
احمدى بيا بند و بساط اينها را جمع كن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
بساط خودشو مامورای سدمعبر جمع کردند رفت......
فرهنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
3
43
مثل اینکه آقای رییسی فراموش کرده اند که آقای روحانی هنوز رییس جمهور قانونی این کشور هستند! وباید حضورشان در برنامه های مختلف ومرتبط پوشش خبری داده شود.
خروس بی محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
3
34
فضای انتخاباتی ایران توسط برخی گروههای اصول گرا به شدت مهوع و ماکیاولیستی شده
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
3
39
رئسی دیگه از کجا پیداشد .مگه داشتیم دولت آردی /دولت سیب زمینی /دولت ....
ebi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
2
26
فرار به جلوست ... یعنی رئیس جمهور حاضر رو نباید رسانه میلی نشون بده ... چون در دور بعد کاندیداست ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
3
29
صدا و سیما با هرکی مصاحبه می کنه در مورد دولت میگه حداقل باید 30 % هم علیه اش صحبت کنین والا گزارش پخش نمیشه
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
3
26
روحانی نیاز به تبلیغ ندارد . رفع تحریم های ظالمانه,کاهش تورم,حفظ ارزش پول ملی,افزایش صادرات نفتی وغیر نفتی وخلاصه عملکرد او در این چند سال خود بهترین تبلیغ است .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
17
9
کاش ما فهمیده ها رو فهمیده بودیم. برو ببین چند تا نماز از رییسی پخش شده.از 20 شبکه 3 بار نماز پخش میشود.روزی 60 نماز.در 100 روز اخیر یعنی 6000 نماز جماعت. فقط 3 نماز رییسی پخش شده. یعنی 3 از 6000 ان هم قبل از تصمیم ایشان برای حضور در انتخابات. کاش پخش کنی افتاب جان.
محمد
|
-
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
3
21
پخش سخنرانی رییس جمهور از رسانه میلی برخلاف قانون و عرف اصولگرایی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
2
24
به نظرتون این اقدام و نامه ی رییسی یه کار غیر قانونی نیست؟! و شورای نگهبان نباید این موضوع رو بطور جدی در صلاحیتش بررسی کنه؟!
مگر صلاحیت کاندیداها تایید شده و شورای نگهبان اسم اعلام کرده که این آقا میگه شائبه ی تبلیغاتی؟!
پس حتما خودش زودتر شروع کرده که خلاف قانون! اونم از کی؟ از کسی که مسند قضا داشته و به قول خودش حقوقدان!!!
دوم اون موقع که احمدی نژاد سال 88 وقت اضافه گرفت و 25 دقیقه یه بند دروغ گفت و تهمت زد و نقش مار به عنوان نمودار تحویل مردم داد. این آقا که معاون اول قوه ی قضاییه بود و حقوقدان و روحانی، اخلاقی نبود یه نامه مینوشت و تذکر میداد؟!
بعدم تلویزیون جیب روحانی و نزنه و تخریبش نکنه، تبلیغ پیشکشش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
2
22
اگر قرار است ما رای بدهیم بگذارید کل رسانه ها هم منبع تبلیغاتی ایشان باشند. هر چه تبلیغ این چنینی بیشتر ملت مصمم تر. ما این فضای نسبتا آرام و امیدوار به آینده و ثبات قیمت ها و افزایش تولید بالارفتن درآمد کشاورزان و تثبیت نرخ ارز و نمایان شدن علائم رونق اقتصادی را به دست دیگران نخواهیم داد رای ما دکتر روحانی محبوب و دانشمند دوستان حساسیت نشان ندهند بگذارید رسانه های غضنفر نشان تا می توانند گل به خودی بزنند. نظر سنجی ها رشد بی سابقه و ساعت به ساعت آرای دکتر روحانی با نشاط را نشان می دهد و گمانه زنی آقایان نسبت به رشد جهشی آرا دکتر روحانی فلب ملت، در مطالب رسانه هایشان بخصوص روزنامه مشد حسین آقا کاملا مشهود است. فکر می کنند وقت کم آورده اند و به هر دری می زنند ولی چه کنم که ما پیروزیم والسلام.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
1
9
رئيسي و امثال رئيسي دوست دارند فقط مردم را براي دو حرف(غ-غ) نگه دارند يعني غلامي و غمگيني اما ملت ايران بيدار شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
1
11
واقعا که احمدی نژاد دومی. مردم با این چیزا گول نمیخورن اقا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین