کد خبر: ۴۴۰۶۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
مدعی انقلابیگری در سال 92 با سعیدجلیلی آمدند و این‌بار با رئیسی

آرایش انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ تکرار آرایش ۹۲؛ رئیسی همان سعیدجلیلی است؟/جای محسن رضایی خالی

آرایش انتخاباتی ۹۶ کماکان همان صف‌بندی انتخاباتی ۹۲است. در آن انتخابات اصولگرایان مدعی انقلابیگری با سعیدجلیلی به عرصه آمدند و این بار با ابراهیم رئیسی. همچنین اصولگرایان کارآمدگرا را محمدباقرقالیباف نمایندگی می‌کرد که بازهم وی برای سومین باربخت خودرآمی آزماید.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامعلی دهقان- سرانجام با اعلام نظر شورای نگهبان آرایش سیاسی انتخابات ۱۲ریاست جمهوری مشخص شد. 

دراین‌باره نکات زیرقابل توجه است. اول؛ آرایش انتخاباتی ۹۶ کماکان همان صف‌بندی انتخاباتی ۹۲است. در آن انتخابات اصولگرایان مدعی انقلابیگری با سعیدجلیلی به عرصه آمدند و این بار با ابراهیم رئیسی. همچنین اصولگرایان کارآمدگرا را محمدباقرقالیباف نمایندگی می‌کرد که بازهم وی برای سومین باربخت خودرآمی آزماید.

از قدیم هم گفته‌اند تاسه نشه بازی نشه! از سوی دیگر حزب موتلفه که سالیان سال است سخنگوی جریان اصولگرایان سنتی است با مصطفی میرسلیم پا به صحنه گذاشته که در انتخابات ۹۲ از علی اکبر ولایتی حمایت کرده بود. فقط در این انتخابات جای محسن رضایی خالی است. هرچند رای وی در آن انتخابات بیشتر از آنکه اصولگرایانه باشد رای قومی و بومی بود. و این یکی از نکات قابل توجه این انتخابات اخیر است که هرکس بتواند رای این بخش از اقوام ایرانی را به خود اختصاص دهد قطعا در صدرنشینی وی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

همچنین حضور مصطفی هاشمی‌طبا از آنحاکه وی سالهاست در عرصه سیاست کشور نمودی نداشته یادآور نقش سیدمحمدغرضی در انتخابات قبلی است با این تفاوت که احتمال انصراف وی به نفع گزینه دیگر وجود دارد. دیگر گزینه‌های انتخابات حسن روحانی و اسحاق جهانگیری می‌باشند که بازهم سخن از انصراف جهانگیری به‌نفع روحانی است، همانند انصراف محمدرضا عارف در دور گذشته.

دوم؛ با وجود شباهت آرایش انتخاباتی ۹۶ با ۹۲ تفاوتی هم هست و آن هم این است که حسن روحانی در انتخابات گذشته سابقه ریاست قوه مجریه را با خود نداشت اما این‌بار رئیس‌جمهور مستقر است و به مدت ۴ سال سکاندار امور اجرایی کشور بوده و به همین دلیل می‌تواند مورد نقد و نقادی رقبا قرار بگیرد. موضوعی که هم فرصت است و هم تهدید. با این وجود نگاهی به دستاوردهای دولت روحانی نشان می‌دهد وی دست پری برای دفاع ازکارکرد ۴ساله خود دارد که مهمترین آنها کاهش التهاب در عرصه سیاست خارجی ثبات اقتصادی در حوزه اقتصادتوسعه فرهنگی و ایجاد اعتماد در میان اهل فرهنگ و هنر و حفظ آزادی‌های قانونی در عرصه اطلاع رسانی است. برجام و تلگرام برای موفقیت هر دولتی کافی است.

سوم؛ با این وجود رقیب هم از پایگاه رای قابل توجهی برخوردار است و نباید دست‌کم گرفته شود. مشارکت حداکثری. بالای ۶۰درصد. ضامن موفقیت حسن روحانی در همان دور اول است. موضوعی که با درک درست توده‌ها از وضعیت کشور امکان‌پذیر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ادیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
1
وای چه کشفی کرده...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
1
0
پیش بینی بنده اینست که اصولگرا ها این دوره نیز رای نخواند آورد و اگر رویه خود را در قبال حضور مردم تغییر ندهند و بر اساس میل ونیازشان مردم را در امور کشور دخالت دهند وهر روز به بهانه ای کشور را به لبه ی یکی از پرتگاهها بکشانند ، حتی در 1400 هم برنده نخواهند داشت و به مرور عقلای فرهیخته ی این گروه از آنها جدا شده با نامی دیگر قدرت و جایگاه پیدا میکنند که هیچ شباهتی به اصولگراهای امروز نخواهند داشت.البته پیدایش جدی این گروه وجایگزین شدن آنها نیز احتمالا برای کشور بدون هزینه نخواهد بود.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین