کد خبر: ۴۴۰۸۴۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
محورهای ۱۰‌گانه نطق میان دستور رئیس فراکسیون امید

میکرفون عارف برای اولین‌بار در مجلس باز شد/حصر و ممنوع‌التصویری در شان نظام نیست/تاکید برعدم دخالت نظامیان درانتخابات/برجام خدشه‌دار نشود

رییس فراکسیون امید مجلس گفت: برجام موفقیت بزرگ برای تمام ارکان نظام است و از تخریب و همچنین معرفی آن به عنوان تنها نسخه شفا بخش باید پرهیز شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا عارف در جلسه علني امروز براي اولين بار ميكروفونش باز شد و در نطق ميان دستورش که بر محورهای ۱۰ گانه تنظیم کرده بود، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و بیان نقش تاثیر‌گذار وی و سید محمد خاتمی در خلق حماسه ماندگار در انتخابات خرداد ۹۲ و اسفند ۹۴ تداوم حضور پرشکوه مردم در انتخابات را مهمترین پشتوانه اقتدار، رشد و پیشرفت کشور دانست.

محورهای ۱۰ گانه نطق میان دستور رئیس فراکسیون امید به شرح زیر است:

1-تحقق اقتصاد مقاومتی به منزله توانمندسازی کشور در عرصه تولید,اشتغال و رونق اقتصادی، نیازمند فراهم آوردن بسترهایی است که لازم است همه برای تحقق آن تلاش کنند و متعهد گردند:

نیازمند تفاهم ملی، همگرایی و همدلی ملت، دولت و همه ارکان نظام است. پیشنهاد می‌کنم، هرچه زودتر گفتگوی ملی در مجلس ساماندهی شود و در سطح کشور و همه نهادها توسعه یابد.

•اقتصادی که به دنبال اشتغال و تولید است، از دولتمردان خود انتظار امنیت، ثبات و دیپلماسیِ تعاملی با دنیا را دارد تا به دور از سیاست‌های هیجانی و با تداوم رویکرد عزت مندانه با دنیا و با پرهیز از اتخاذ سیاست‌های تنش زا، سرمایه گذاری داخلی و خارجی را افزایش دهد.

برجام، موفقیت بزرگ تمام ارکان نظام است. از تخریب آن و همچنین از معرفی آن به عنوان تنها نسخه شفابخش باید پرهیز شود و با تدابیر خردمندانه مورد رصد و مدیریت قرار گیرد.

مردم، نخبگان و فعالان اقتصادی کشورمان خواستار توافق هسته‌ای بودند تا بتوانند در امنیت، صلح و آرامش به رشد و رونق اقتصادی دست یابند. اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، این مهم نباید به بهانه کشمکش‌های انتخاباتی، مورد خدشه و تهدید قرار گیرد.

2-برقراری مجدد عقلانیت، تدبیر و آرامش در منظومه قوه مجریه توسط رییس جمهور محترم در دولت یازدهم قابل تقدیر است.

دستاوردهای دولت یازدهم از جمله رشد اقتصادی، مهار تورم و طرح تحول سلامت قابل تقدیر است.

تخریب دستاوردهای ارزشمند دولت ، جفاست و با منافع ملی در تضاد است. اما در عین حال تداوم رکود و افزایش حجم نقدینگی، عدم تعادل بین منابع و مصارف بودجه عمومی و دیگر مشکلات اقتصادی همچنان فعالین اقتصادی و مردم را رنج می‌دهد.

لازم است دولت آینده با رأی قاطع مردم بر مسند اداره کشور قرار گیرد تا با قدرت بر مشکلات مزمن و ساختاری به جا مانده از گذشته، فائق آید.

4-امروز نظام جمهوری اسلامی ایران از چنان اقتدار، ثبات و پشتیبانی مردمی برخوردار است که هرگونه حصر، ایجاد محدودیت و ممنوع التصویری دلسوزان و یاران انقلاب درشان این نظام نیست و باعث ایجاد هزینه‌های غیرضروری و جبران ناپذیر شده و می‌شود.

از رییس جمهور محترم می‌خواهم با استفاده از جایگاه قانونی خود و با استفاده از تجربیات گذشته، با رایزنی با ارکان نظام، اطمینان لازم را فراهم نموده که با رفع حصر و برطرف شدن محدودیت‌های موجود، نه تنها تهدیدی متوجه امنیت و آرامش کشور نخواهد شد، بلکه تلخی حوادث گذشته با شیرینی تفاهم و همدلی جایگزین می‌گردد.

5- در انتخابات پیش رو، از تحقق اجماع نسبی بین دوستان جبهه اصول گرایان استقبال می‌کنیم. امیدوارم با حضور قدرتمند هر دو جبهه اصلی سیاسی کشور در صحنه انتخابات ، شور و نشاط، و مشارکت بالا را شاهد باشیم.

رئیس جمهور آینده نیز باید با تشکیل کابینه کارآمد و جوان، روند رو به رشد چهارسال گذشته را تسریع و به مطالبات جوانان و اقشار مردم پاسخ مناسب دهد.

از شورای محترم نگهبان، هیئت‌های اجرایی و نظارت، وزارت کشور، رسانه ملی و دیگر تریبون‌های عمومی می‌خواهم با رعایت حق الناس، بی طرفی و مُر قانون به مردم در تحقق حماسه دیگری در 29 اردیبهشت کمک کنند.

از فعالان حزبی و سیاسی و ستادهای انتخاباتیِ نامزدهای محترم ، استدعا دارم با رعایت اخلاق، ضمن تبلیغ نامزدها و برنامه‌ها و ویژگی‌های ایشان، از تخریب یکدیگر و دستاوردهای نظام پرهیز نمایند و با تکریم رقیب، شور و نشاط انتخاباتی را فراهم آورند.

6-نشاط سیاسی که مدنظر مقام معظم رهبری است، نیازمند حضور فعال جوانان و دانشجویان است. تداوم فضای امنیتی دانشگاه‌ها نگران کننده و غیرقابل قبول است.

وزرای مربوطه، باید انتظارات به حقِ دانشگاهیان را در رفع فضای امنیتی برآورده نمایند. جوانان، دانشجویان و رسانه‌ها باید در فعالیت‌های قانون مند خود، امنیت خاطر داشته باشند.

باید بستر حضور سیاسی و اجتماعی جوانان فراهم باشد. دولت آینده باید درهای خود را به روی جوانان شایسته باز کند. باید نوسازی دولت و بازسازی ساختارها با تکیه بر جوان گرایی و شایسته سالاری محقق گردد.

7-دسترسی آزاد به اطلاعات حقی عمومی است. این مهم باید به صورت یک اصل پذیرفته شده در جمهوری اسلامی ایران درآید و هر سه قوه و نیز نهادهای خارج از سه قوه باید به حقِ جریانِ آزاد اطلاعات، احترام بگذارند و تمکین کنند.

8-در جهان پرآشوب و در منطقه بحران زده ما، ایران اسلامی به برکت خون شهدا و تدابیر مقام معظم رهبری و تلاش‌های ارزشمند تمامی نیروهای مسلح و متولیان امنیت کشور، از ضریب امنیت منحصر به فردی برخودار است.

عدم دخالت نظامیان در رقابت‌های سیاسی، علاوه بر تقویت اعتبار تلاش گران این حوزه، با ایجاد شور و نشاط بیشتر در عرصه باشکوه انتخابات، اقتدار ملی کشور را بیش از پیش تقویت می‌کند.

9-رسیدن به لیست واحد در انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای بزرگ کشور، به عنوان جهت گیری اساسی اصلاح طلبان و با ساز و کار تعیین شده و شفاف، با تاکید بر معرفی نامزدهای پاکدست، شایسته و متخصص برای ایفای نقش در پارلمان‌های شهری و محلی، با دقت و جدیت مورد عمل قرار خواهد گرفت.

اینجانب، ضمن تشکر از حضور پرشکوه مردم در انتخابات سالهای 92 و 94 و همچنین تشکر و قدردانی از حمایت‌ها و راهنمایی‌های بزرگان نظام و نقش ویژه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و جناب آقای خاتمی در خلق حماسه سیاسی، تداوم حضور پرشکوه مردم را مهمترین پشتوانه اقتدار، رشد و پیشرفت کشور می دانم.

10-این مجلس و دولت آینده باید بسترساز امید، آرامش و رونق اقتصادی، مبارزه با فساد و آسیب‌های اجتماعی، تحقق اقتصاد مقاومتی و توانمندسازیِ تولید ملی، توسعه اشتغال، خصوصی سازی و کاهش تصدی گری نهادهای حاکمیتی در اقتصاد، و توجه ویژه به بحران کم آبی و مسائل محیط زیستی باشد.

معيشت و منزلت مردم از مهمترین مسائل کشور است که بايد با تکيه بر عقلانيت، آرامش، خردگرايي، همگرایی و اخلاق در اولويت برنامه‌های آتی کشور قرار گيرد.

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
5
33
مرحبا جناب دکتر عارف که حرفهای بجا و درستی زدی
آقای موسوی زمانی نخست وزیر این کشور بوده و به این نظام و کشور خدمت کرده. قطعا در شرایط کنونی دلسوز این نظام و کشور است و درست نیست در حصر باشد. آقای خاتمی هم شخصیت و ظرفیتی بزرگ و مورد علاقه مردم است و ایشان هم دلسوز نظام و کشور است و ممنوع التصویری اش اقدامی غیر منطقی است.
انشااله در جهت همدلی و وحدت در کشور این دو عزیز هر چه زودتر از وضعیتی که دارند بیرون بیایند
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
2
20
درود بر عارف که با صبر و متانت و دوری از توهین و تکفیر دیگران بر مواضع منطقی خود ایستادگی می کنه. انشاالله شاهد افزایش نمایندگان منطقی در هر دو جناح باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
10
به این می گویند اصلاح طلبی، چرا که هم نقاط قوت را بر شمرده و هم نقاط ضعف را یادآوری می کند و بجای کشمکش سیاسی بدنبال اصلاح و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
12
خارج از تحلیل صحبت های آقای عارف در مجلس تیتر خبر حاکی از اینه که تا حالا کسی تو مجلس به ایشون اجازه حرف زدن نمی داده یا اینکه ایشون معمولا حرفی برای گفتن نداشته که میکرفون ایشون تا حالا اکبند مونده بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
5
همینه،مرحبا. کم گوی وگزیده گوی چون در.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین