کد خبر: ۴۴۰۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰

شهردار مشهد: در ساعت اداری پیرامون انتخابات نپرسید

سیدصولت مرتضوی از زمانی که به سِمت رییس ستاد استان‌های یکی از نامزدهای ریاست جمهوری منصوب شده از مرخصی خود استفاده می‌کند و این مرخصی تا پایان انتخابات ادامه خواهد داشت، اما گویا شهردار نمی‌خواهد با عدم حضورش بهانه‌ای دست خبرنگاران بدهد و با این حال برای مراسمی که جنبه تبلیغاتی خوبی هم دارد، حضور پیدا نکند.
آفتاب‌‌نیوز :
وی امروز سوم اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه ابتدا به توضیحاتی مختصر در خصوص اجلاسیه شهرداران جهان اسلام پرداخت، اما بعد از آن برخی سوالات خبرنگاران را پاسخ نگفت و مهدی رضوی‌کیا، مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد اقدام به پاسخگویی ‌کرد، خبرنگاران نیز در این جلسه سوالاتی خارج از موضوع این نشست، نمی‌توانستند بپرسند. 

شهردار مشهد حالا در پاسخ به این سوال که چرا با وجود سِمت سیاسی و اهداف و آرمان‌های سیاسی خود، از پست شهرداری که نهادی کاملا اجتماعی است استعفا نمی‌دهد، در حالی که تعدادی از اعضای شورای شهر هم این خواسته را داشته‌اند، گفت که «در حال حاضر کار اداری دارد و نمی‌تواند پاسخ دهد.» اینکه خبرنگاران نمی‌توانند با شهردار خود تماس تلفنی برقرار کنند یکی از مشکلات آنان است و به همین جهت سعی می‌کنند در برنامه‌ها اگر شهردار حضور داشت سوالات خود را بپرسند، اما این بار با اینکه نشست خبری اصحاب رسانه با شهردار بود، خبرنگاران نتوانستند پاسخ سوالات مهم‌شان را دریافت کنند.

با این حال خبرنگاران خواستند تا در حاشیه جلسه سوالات خود را با شهردار مطرح کنند که با این پاسخ از شهردار مواجه شدند؛ «امروز من در ساعات اداری هستم و کسی که در ساعات اداری هست پیرامون انتخابات نمی‌تواند صحبت کند؛ انشالله شما خودتان جلسه‌ای در خبرگزاری خودتان می‌گذارید و پیرامون انتخابات حرف می‌زنید. الان زمان اداری است و نمی‌توان حرفی زد».

وی در پاسخ به استفاده از مرخصی‌های خود و روزهای مرخصی، عنوان کرد: هر کسی حق دارد مرخصی بگیرد من هم در چارچوب قانون از مرخصی‌هایم استفاده خواهم کرد.

شهردار مشهد در خصوص اجلاس شهرداران جهان اسلام، اظهار کرد: 40 شهردار خارجی برای حضور در این اجلاس که قرار است از پنجم تا هفتم اردیبهشت ماه جاری در مشهد برگزار شود، اعلام آمادگی کرده‌اند. 

وی افزود: افغانستان، پاکستان، تایلند، ترکیه، سوریه، عراق، عمان، لبنان، مالی، اوگاندا، الجزایر، غنا، مراکش، مالزی، یمن، بوسنی، روسیه، استرالیا و ساحل عاج از جمله کشورهای حاضر در این اجلاس هستند. 

مرتضوی خاطرنشان کرد: بررسی فرصت‌ها و چالش‌های مدیریت شهری در شهرهای اسلامی، اشتراک تجارب شهرها در زمینه پذیرش گردشگری با تکیه بر گردشگری مذهبی، اقتصاد شهری و درآمدهای پایدار، نقش پایتخت فرهنگی در توسعه شهرها و ضرورت تقویت شبکه های اسلامی در عصر جهانی شدن از مهم‌ترین رویکردهای برگزاری این اجلاس است. 

وی ادامه داد: مشهد قطب گردشگری اسلامی است و این اجلاس نقش مهمی در رونق این نوع گردشگری دارد؛ اقتصاد مشهد بر محور زیارت است و اگر تعداد گردشگران به این کلانشهر افزایش یابد رونق اقتصادی در این شهر رقم می‌خورد. 

مرتضوی با بیان اینکه اجلاس شهرداران جهان اسلام سومین اجلاس در سال 2017 و انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است،‌ افزود:‌ در اواخر سال گذشته اجلاس‌های جوانان جهان اسلام و جامعه ایمن نیز در مشهد برگزار شد. 

مهدی رضوی‌کیا، مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد هم در این نشست، گفت: این اجلاس منجر به تقویت دیپلماسی عمومی می‌شود و فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های کلانشهر مذهبی مشهد است.

وی در خصوص هزینه‌های این اجلاس نیز، افزود: هنوز برآورد هزینه صورت نگرفته و از محل هزینه‌های جاری شهرداری در این خصوص هزینه می‌شود. این اجلاس به صورت زنده از چند شبکه تلویزیونی نیز پخش خواهد شد. 

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین