کد خبر: ۴۴۱۲۶۹
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

٥٢ هزار میلیارد تومان مستمری امسال پرداخت می شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سال گذشته این سازمان ٤٢ هزار میلیارد تومان در بخش مستمری ها هزینه کرد، گفت: سازمان تامین اجتماعی در سال جاری ٥٢ هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 دکتر سید تقی نوربخش در همایش معاونت فنی ودرآمد با بیان اینکه هسته اصلی این سازمان بخش بیمه ای است، اظهار داشت: این حوزه در تجهیز منابع و کنترل مصارف نقش بی بدیلی دارد و آثار خدمات سازمان در بخش بیمه ای برای مردم قابل توجه است.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی سازمانی کلیدی در کشور است  و نقش مستقیمی در زندگی مردم دارد.

دکتر نوربخش گفت: بیش از ٥٢ هزار میلیارد تومان در سال گذشته تجهیز منابع توسط حوزه بیمه ای سازمان تامین اجتماعی انجام شد و در سایر حوزه ها این مبلغ ١٠ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایسنا،وی تصریح کرد: تجهیز این حجم بالای منابع کار بزرگی است و این منابع از طریق وصول حق بیمه انجام می شود و به درآمدهای نفت و مالیات متکی نیست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سازمان های بیمه گر در سیر تکوینی و بلوغ خود به شکل طبیعی شاهد افزایش مستمری بگیران و مصارف می شوند، گفت: اما در این سازمان سیر غیر طبیعی نیز داریم.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی باید دو میلیون پرونده مستمری بگیر داشته باشد . اما در حال حاضر ٥ میلیون مستمری بگیر تحت پوشش داریم که ناشی از بازنشستگی های پیش از موعد، مشاغل سخت وزیان آور و کاهش سن و سابقه است.

دکتر نوربخش گفت: با تلاش مدیران و کارکنان توانستیم مستمری و عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی را سال گذشته به موقع پرداخت کنیم و در بخش درمان نیز شاهد تحولات مطلوبی بودیم.

وی به بخش اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نیز پرداخت و گفت: در بزرگترین پروژه نفت و گاز کشور در پالایشگاه ستاره خلیج فارس بندرعباس که ٤٩ درصد آن متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، سرمایه گذاری کردیم.

دکتر نوربخش گفت: سازمان تامین اجتماعی در صنایع سیمان، ذوب آهن و حمل و نقل رجاء نیز حضور دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه رونق اقتصادی و فضای کسب و کار به نفع این سازمان است، افزود: فعالیت ما نیز باید در همین مسیر باشد.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی اظهار امیدواری کرد: با بهبود فضای کسب و کار در کشور، سازمان تامین اجتماعی از نظر منابع و مصارف شرایط بهتری خواهد داشت.

دکتر نوربخش با بیان اینکه سیستم های الکترونیکی در کشور پیشرفت های زیادی داشته اند، اظهار داشت: در سالهای گذشته از تحولات این حوزه عقب ماندیم و باید این عقب ماندگیها را جبران کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین