کد خبر: ۴۴۱۴۲۵
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱

ستاد روحانی فعالیت رسمی خود را در کردستان آغاز کرد

ستاد حسن روحانی کاندیدای ریاست جمهوری، از امروز فعالیت رسمی خود را در استان کردستان آغاز کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، ستاد حجت الاسلام حسن روحانی امرروز سه‌شنبه(5 اردیبهشت) با حضور جمعی از چهره‌های شاخص سیاسی و فرهنگی استان در سنندج افتتاح شد و فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

رئیس ستاد روحانی در این مراسم، اظهار کرد: همزمانی آغاز به کار ستاد با معراج پیامبر اکرم(ص) را به فال نیک می‌گیرم و چنان که پیغمبر ما دفاع از انسان‌های نیازمند و مستمندان و احقاق حق همه آحاد مردم بوده است، ما هم مطمئنیم راه و حرکت و جنبش ما به خاطر تحقق آرمان‌های انسانی، برقراری عدالت و مساوات و قانون در کشورمان است.

جلال جلالی‌زاده با اشاره به اینکه همه ما باید مدافع حق خود باشیم و حقوق خود را مطالبه کنیم، افزود: کمک به روحانی برای ادامه مسیر آغاز شده در راستای رفع مسائل استانمان و احقاق حق مردم کشور و به ویژه استان کردستان است.

وی عنوان کرد: امروز خوشحالیم کسانی که دولت را در اختیار دارند به عقلانیت و عقل گرایی و خردگرایی اهمیت زیادی می‌دهند و مفتخریم این دولت به دنبال امنیت برای همه ایرانیان است چرا که تا امنیت و آرامش نباشد، مطالبه حقوق میسر نیست.

رئیس ستاد روحانی در کردستان با اشاره به اینکه امروز در هیچ کجای دنیا به رادیکالیسم و تندروی رای داده نمی‌شود، تصریح کرد: امروز دنیا از جنگ و خشونت و تندروی به ستوه آمده و دیگر کسی به تندروی رای نمی‌دهد.

وی تامین امنیت و رفاه را دو مسئله مهم برای استان، کشور و همچنین استان کردستان دانست و گفت: معتقدیم دولت روحانی که می‌خواهد امنیت را در کشور تامین کند و کارها را با عقلانیت پیش ببرد، به فکر رفاه مردم نیز هست بویژه برای کردها و هیچ دولتی تاکنون به اندازه دولت روحانی در این زمینه کار نکرده است.

جلالی زاده ادامه داد: ما ایرانیان و ما کُردها شخصیتمان بسیار والاتر از این است که دلخوش به پرداخت ماهیانه 50 هزار تومان باشیم و می‌دانیم وعده افزایش یارانه‌ها دردی از ما درمان نمی‌کند و شأن انسانی ما فراتر از این است.

وی با بیان اینکه کسی که 30 سال در کشور مسئولیت داشته و به فکر کُردها و اهل سنت و سایر اقوام نبوده، امروز چگونه می‌تواند مدافع حقوق ما باشد؟ گفت: اگر ما به روحانی رای می‌دهیم بخاطر این است که در چهار سال ریاست جمهوری ثابت کرده است که به حقوق اقوام توجه دارد.

رئیس ستاد روحانی در کردستان بیان کرد: آقای روحانی بدون جنگ و توهین، رشته زبان و ادبیات کُردی را در دانشگاه کردستان تاسیس کرد تا از این طریق افرادی را برای آموزش دانش آموزان با زبان مادری خود تربیت کند.

وی با اشاره به اینکه حفظ فرهنگ و زبان ما بزرگ ترین خواسته معنوی ماست، اعلام کرد: نباید فریب افرادی را بخوریم که تمام احساس و تمام وجودشان در مادیات خلاصه شده است.

جلالی زاده عنوان کرد: ما به دنبال توسعه همه جانبه در استان هستیم و به دنبال این هستیم که کارخانه‌ها و مراکز اشتغال در استانمان دایر شود تا جوانان بیکار و تحصیلکرده به کار گرفته شوند.

وی با تاکید بر اینکه نباید به کسی رای دهیم که کشور را به عقب برمی‌گرداند، اظهار کرد: ما انقلاب کردیم و شهید دادیم تا پیشرفت کنیم و با گذشته‌های خود اختلاف داشته باشیم و بتوانیم با سربلندی زندگی کنیم و همه ملت‌ها را دشمن خود نکنیم چرا که کشور ما اسلامی است و اسلام دین مهربانی و گفت‌وگو است بنابراین خشونت طلبی نمی‌تواند نماد اسلام باشند.

وی کسانی که مردم را تشویق به تحریم انتخابات می‌کنند، خائنان به ملت دانست و افزود: اگر در انتخابات نقشی نداشته باشیم و از جریان دموکراسی خواهی حمایت نکنیم، به راستی به دشمنان عدالت و دموکراسی و مخالفان قانون اساسی کمک کرده‌ایم.

رئیس ستاد روحانی در کردستان تاکید کرد: ما کردستانی‌ها ایرانی هستیم و نمی‌توانیم خود را از ایرانیان جدا کنیم و می‌توانیم با شرکت در انتخابات در سرنوشت خود موثر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: روحانی در دوره اول ریاست جمهوری با رای کُردها و اهل سنت رئیس جمهور شد و در این دوره هم برای ادامه این نهضت نیاز به مشارکت و همکاری نیازمندیم و ضمن احترام به سایر کاندیداها معتقدیم روحانی شایسته‌تر، تواناتر، دارای وجهه مردمی قوی‌تر و حامی توسعه کشور است.

جلالی زاده عنوان کرد: مدعی نیستیم که روحانی برای ما 100 درصد کار کرده و رئیس جمهوری آرمانی است، اما معتقدیم برای برداشتن موانع و تسهیل مسیر توسعه استان تلاش کرده است.

وی در پایان راه آهن همدان - سنندج و از سنندج به کردستان عراق و از کردستان عراق به دریای مدیترانه را نشان دهنده دیدگاه روحانی به کردستان دانست و یادآور شد: این دیدگاه مثبت نه تنها به کردستان ایران بلکه به کردستان عراق، سوریه و ترکیه است و اگر از طریق این راه آهن به مناطق مختلف اروپا و آسیا متصل شویم می‌تواند بزرگترین محور توسعه مناطق کردنشین است.

قائم مقام ستاد حسن روحانی در کردستان نیز در ادامه، روحانی را عامل ایجاد وحدت ملی در کشور دانست و گفت: گفتمان حسن روحانی موجب شد تا همه زیر چتر وحدت قرار گیرند.

مسعود الماسی افزود: برای پرهیز از عوام فریبی، اقدامات گازانبری، آزادی بیشتر و احقاق حقوق زنان بار دیگر باید روحانی رای دهیم.

در این مراسم شخصیت‌های برجسته فرهنگی، سیاسی و مدنی استان از جمله عبدالمومن مردوخ، خانواده بهاءالدین ادب، عبدالکریم احمدنژاد و ماموستا خلیل آدابی حضور داشتند و حمایت خود را از حسن روحانی اعلام کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین