کد خبر: ۴۴۱۵۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

پرویز کاظمی: لاریجانی گفت نمی‌دانیم این احمدی‌نژاد چه پدیده‌ای است/رقابت روحانی و رئیسی سخت نیست

آفتاب‌‌نیوز : پرویز کاظمی از وزرای محمود احمدی نژاد در گفتگو با انتخاب گفت: لاریجانی گفت نمی‌دانیم این احمدی نژاد چه پدیده‌ای است و چگونه باید با او برخورد کنیم.

پرویز کاظمی در این گفت وگو از ردصلاحیت احمدی نژاد گفته و مطابق معمول از او و عملکردش انتقاد کرده است. بخش هایی از این گفتگو را در ادامه بخوانید؛

*احمدی نژاد در تمام کارها، خودش دخالت می کرد، می گفت این کار بشود و این کار نشود. ما هم می گفتیم اگر ما اختیار داشته باشیم، مسئولیت هم می توانیم بپذیریم ولی وقتی اختیار نداشته باشیم خوب طبیعتا نمی شود اما اصلا این خبرها نبود. جالب است که الان می گوید من که اختیار ندارم! خود ایشان در صحبت هایش گفته که معاون وزیر ارشاد را که من نمی گذارم. درحالی که در همه موارد خودش دخالت می کرد و دعوای ما با ایشان سر همین موارد بود. اکنون که اختیار و قدرت ندارد، این بحثها را مطرح می کند. آن روز اول وقتی نشستیم و صحبت کردیم در همان بحث های اولیه با کنتاکت مواجه شدیم.

*آقای احمدی نژاد وقتی به شهرداری آمده بود گفته بود تمام چاله های تهران را درست می کنم! این حرفها کاملا غیرکارشناسی است . یک نفر که می شنود، چه فکری می کند؟ حالا چنین آدمی از مرحله صلاحیت عبور می کند و وقتی که انتخاب می شود، باز هم صحبتهای غیرکارشناسی می کند. او یک باوری داشت که از بعد مدیریتی خطرناک است . احمدی نژاد می گفت من ژنرالم و بقیه سربازند! هیچ سلسله مراتبی این وسط نیست. ژنرال که به سرباز دستور نمی دهد. ژنرال، سرهنگ دارد و سرهنگ سرگرد دارد و سرگرد، افسر دارد. سلسله مراتبی باید طی شود.

* به اعتقاد من ایشان، خیلی ها را اغفال کرده است .حتی در مورد خیلی از روحانیون با مواضعی که گرفت و صحبتهایی که کرد توانسته بود دلربایی کند که این هم نباید نادیده گرفته شود. ولی ما اگر از کسی حمایت کردیم و بعد دیدیم این حمایت درست نبوده، باید سریع به جبران آن بپردازیم. نکته اینجاست که ما اصرار بر جبران کردیم یا نکردیم؟ اگر اصرار بر جبران کرده بودیم، قطعا دور دوم نباید انتخاب می شد . من روز چهارشنبه بیستم خرداد سال ۹۲با آقای علی لاریجانی، رئیس محترم مجلس جلسه داشتم. گفتم آقای لاریجانی از شما خواهش و تمنا می کنم هرطور از دستتان بر می آید یک کاری کنید، ایشان انتخاب نشود. بروید بگویید، منعکس کنید و به هر نحوی که می دانید، کاری کنید که ایشان انتخاب نشود به این دلیل که کشور را بهم می ریزد.آقای لاریجانی با همان لحن خاص خودش گفت:« ما نمی دانیم این چه پدیده ای است و ما چگونه باید با او برخورد کنیم.» وقتی مسیر منحنی رفتارهای آقای احمدی نژاد را می بینید سال اول یک جوری است، سال دوم یک جور دیگر، سال سوم هم متفاوت تر و همینطور به دور دوم می رسد که باز هم در سالهای منتهی به دور دوم هر سال متفاوت ظاهر می شود و دو سال آخر هم که ....

*من فکر می کنم ما باید مدیریت را بفهمیم. اگر شما مدیریت را فهمیدید، بسیاری از رفتارهای آدمها را می توانید تشخیص دهید. مثلا این روزها شنیده ام کسی گفته 5 میلیون شغل ایجاد می کند . باید پرسید که چطور می خواهی این کار را انجام دهی؟ این اصلا بحث ندارد و شدنی نیست. ما آن زمان در دولت بودیم که آمد و گفت آقا تمام شد و شما دیگر وزیر جهانی هستید! دستش هم به هم می زند و می گوید دیگر راجع به ایران فکر نکنید، بروید راجع به جهان فکر کنید! ما هنوز اینجا گیریم.

*آقای مشایی اصلا آن ذکاوت و آن هوش را ندارد. آقای احمدی نژاد باهوش و بادرایت هست . به هر حال می خواهم بگویم حالا ما باید چکار کنیم که به این مصائب دچار نشویم؟ برای جبران هشت سالی که ایشان سر کار بوده به اندازه 16 سال باید کار شود که آثارش پاک شود و به این سادگی ها هم نیست. او مدیریت کشور را لوث کرده است. مثالی می زنم که شاید در جریان بوده باشید. آقای مهدی خورشیدی داماد ایشان است . ایشان را رئیس موسسه استاندارد کرده و حکم صادر کرده بود. من با او صحبت کردم و گفتم پسر! تو یک پیچ نبسته ای، کسی که می خواهد رئیس موسسه استاندارد شود، باید استخوان خرد کرده باشد و بفهمد که استاندارد و صنعت چیست. اما حکم برایش صادر کرد و جلسه معارفه هم گذاشت. حتی او سر کار هم نرفت و بعد از دو هفته او را تغییر دادند. یعنی انقدر فاجعه و مبرهن بود که تغییر دادند.

* شرکت احمدی نژاد در انتخابات برایش دو سر برد بوده است که اگر تائید نشود افکار عمومی اینطور می گویند که رئیس جمهوری بوده که به تازگی رفته و این همه پشتیبانی و حمایت داشته اما تائید نشده و این برای نظام خوب نیست. اگر هم تائید می شد شروع به گفتن حرفهایی می کرد که بعضا هم بدون پشتوانه بوده است. در مناظره ایشان با آقای موسوی مدرکی برای خانم زهرا رهنورد درآورد که گفت دکترا ندارد. من گفتم شما که 4 سال رئیس جمهور بودید و اگر این موضوع را می دانستید همان روز به شما نگفته اند و از قبل می دانستید، اگر رئیس جمهور باعرضه و باجنمی بودید و اطلاعات خوبی داشتید باید همان موقع می گفتید که این را درست کنند نه اینکه در تلویزیون عنوان کنید. دوم اینکه فردای همان روز گفتند مدارک درست است. اصلاح نکردن در همان مقطع زمانی که در مسند کار بودی، یک ایراد است و مدرک کذبی هم که ارائه دادی و بازرسی کل کشور اعلام کرد درست است هم ایراد دیگر. این را چه کسی باید پاسخگو باشد؟ دید فردی را کنار بگذارید و به صورت کارشناسی به موضوع نگاه کنید. وقتی نگاه می کنید، می بینید که ایراد است. یکی از ایرادات اساسی این است که وقتی می خواهید مسئولیت اجرایی کشور را داشته باشید، چگونه چیزی که پشتوانه مدرکی ندارد و مستند نیست را مطرح می کنید؟ آنوقت چگونه می شود کشور را اداره کرد؟ نتیجه همینی می شود که با آن مواجه هستیم .

*من همان موقع گفتم که ایشان دیگر تمام شده سیاسی است. دست و پاهای آخر است که روی آب بماند والا تمام شده سیاسی است. در صورتی که دوستانشان و خودشان بحث احمدی نژادیسم را مطرح می کنند. به عنوان یک ایدئولوژی مطرح می کنند که نظام بدون ایشان نمی تواند باشد.

*تصور نمی کنم رقابت سختی بین روحانی و رییسی  باشد.مثل دوره قبل می شود و تصور می کنم رای آقای روحانی نسبت به دوره قبل بیشتر می شود.

*معمولا اصولگرایان خیلی با هم کنار نمی آیند و تجربه گذشته هم این را نشان داده که اصولگراها با هم کنار نمی آیند. این را در مجلس هم دیدیم. همین الان با وجود «جمنا»یی که تشکیل شد هیچ نامزدی از جمنا در بین کاندیداها نیست! یعنی هیچکدام نیستند. آقای میرسلیم، قالیباف و رئیسی هر کدام جدا شرکت کردند یعنی آن تشکیلاتی که برای خودشان مطرح می کردند، نشدند. اینجا ائتلاف کنند یا نکنند به نظرم خیلی اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

*در این دوره یک اتفاقاتی افتاد. همین بحثهایی که در شهرداری مطرح شد. بحث گزارش کارشناسی که مربوط به پلاسکو بود . فضای کشور هم فضایی نیست که این ها بتوانند رای مناسبی داشته باشند. من تصور می کنم که اقبال آقای رئیسی در طیف این قسمت به مراتب از آقای قالیباف بیشتر باشد. اصولگرایانی که شاید دامنه رای شان 8 تا 10 میلیون باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
0
2
این یک پدیده شومی بود که با مدیریت از سر ملت ایران کم شد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین