کد خبر: ۴۴۱۶۰۵
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰

آبرامیان: دولت برای جذب سرمایه گذاری خارجی تلاش زیادی کرده است

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در مجموع تا آنجایی که مطلع هستم و در جایگاه یک نماینده فعالیت‌های دولت را رصد کرده‌ام دولت روحانی دولت موفقی بوده است، اما در عین حال کمبودهایی هم وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز : ژرژیک آبرامیان در گفت‌وگو با ایسنا  در خصوص مهم‌ترین دستاوردهای دولت در چهار سال گذشته اظهار کرد: دولت قطعاً دستاوردهایی داشته است. دولت یازدهم در کنترل قیمت ارز بسیار موفق بوده است؛ هر چند کاستی‌هایی هم وجود دارد. دولت همچنین در کنترل تورم به‌خوبی عمل کرده است.

وی افزود: معمولاً در زمان انتخابات از هر جناحی تبلیغات زیادی انجام می‌شود که بیشتر جنبه تبلیغی دارد تا شکل عملی.

نماینده مسیحیان ارمنی حوزه جنوب در مجلس گفت: در مجموع تا آنجایی که مطلع هستم و در جایگاه یک نماینده فعالیت های دولت را رصد کرده‌ام دولت روحانی دولت موفقی بوده است، اما در عین حال کمبودهایی هم وجود دارد.

آبرامیان تصریح کرد: دولت برای جذب سرمایه گذاری خارجی تلاش زیادی کرده است، اما جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارای پارامترهای متفاوتی است. جذب سرمایه فقط این نیست که عده‌ای بیایند پولشان را وارد کشور کنند. هر سرمایه‌گذاری خارجی که وارد کشور می‌شود به تبع آن یک سری مسائل جانبی نیز وارد کشور خواهد شد که با معیارهای حکومت ما ممکن است تطابق نداشته باشد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در همین خصوص، گفت: این مسائل سرمایه‌گذاری را محدود می‌کند. حفظ برخی ارزش‌ها ممکن است برخی از این سرمایه‌گذاری‌ها را رد کند و این هم به این سادگی نیست که در کشور را باز بگذاریم و یک عده سرمایه وارد کشور کنند.

وی ادامه داد: چشم‌اندازی که داریم رسیدن به یک اقتصاد مقاومتی است که بتواند جوابگوی نیازهای ملت و کشور باشد. اقتصاد چیزی نیست که با بخش نامه و دستور حل شود. باید یک سری مشکلات حل شود تا دولت بتواند در اقتصاد موفق‌تر عمل کند.

آبرامیان خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی بعد از رکود دراز مدت حتی اگر نیم درصد هم باشد یک رشد بسیار خوبی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین