کد خبر: ۴۴۱۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹

بنابر نتایج یک نظرسنجی؛ برجام از همیشه محبوب‌تر است

نتایج نظرسنجی مشترک میان مورنینگ کاسنالت و پولیتیکو نشان می‌دهد، پس از آن‌که دولت ترامپ هفته گذشته تاکید کرد که ایران به توافق هسته‌ای پایبند مانده است حمایت افکار عمومی از این توافق در حال افزایش است.
آفتاب‌‌نیوز :
این نظرسنجی چند روز پس از آن انجام شد که دولت ترامپ اذعان کرد که ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است؛ بنابراین نظرسنجی ۵۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از برجام حمایت کرده‌اند که نسبت به ۴۹ درصد از حامیان این توافق در آگوست ۲۰۱۶ افزایش یافته است.

همچنین در آگوست ۲۰۱۵ نیز ۳۶ درصد از مردم آمریکا از این توافق حمایت کرده بودند حدود ۲۹ درصد یعنی از هر ۱۰ نفر ۳ نفر به این توافق اعلام مخالفت کرده‌اند. در آگوست ۲۰۱۵، ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان مخالفت خود را با این توافق اعلام کرده بودند. ۵۳ درصد از جمهوری خواهانی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند از برجام حمایت کرده‌اند.

این آمار نسبت به جولای ۲۰۱۵ (زمانی که توافق برجام حاصل شد) نشان‌دهنده رشد بالای جمهوری‌خواهان حامی برجام است؛ چراکه اندکی پس از حصول برجام تنها ۱۰ درصد از جمهوری‌خواهان حامی این توافق بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، ۵۶ درصد از کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری به ترامپ رای دادند اعلام کردند که عدم اقدام دولت ترامپ علیه برجام تاکنون باعث حمایت آن‌ها از برجام شده است.

۵۷ درصد از حامیان برجام در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند تا زمانی که ایران به تعهدات خود در برجام عمل کند در راستای امنیت ملی آمریکاست که به این توافق احترام بگذارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین