کد خبر: ۴۴۱۶۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸

حمله دوباره قالیباف به دولت روحانی

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری: شنیدم در یک مصاحبه رئیس محترم دولت اشاره کرد این مشکلات 40 سال وقت می خواهد و گفتند شاید صد سال، به نظرم مردم ما نه صبر حضرت ایوب را دارند نه عمر حضرت نوح.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر قالیباف امروز پس از ضبط تلویزیونی در صداوسیما در جمع خبرنگاران افزود: دولت ما دولت مردم است و ما معتقدیم مشکلات در شرایطی حل خواهد شد که مردم در حل مشکلات کمک کنند. اگر ما چنین حرکتی نکنیم هرگز به اقتصاد پایدار نخواهیم رسید.

قالیباف ادامه داد: دولت مردمی را در آینده توضیح خواهم داد و تاکید بر ساختار درون است. البته این بدان معنا نیست که در حوزه سیاست خارجی بی توجه باشیم. سیاست خارجی باید در راستای صادرات و رونق کالای ایرانی تلاش کند.

وی افزود: اقتصاد خودمان را باید قوی کنیم تا با قدرت اقتصادی در دنیا حضور پیدا کنیم. برخی از افراد یکی از موضوعاتی که می گویند این است که 5 میلیون شغل نمی شود در صورتی که این موضوع قابل حل است و انجام می شود. این موضوع با سرمایه داخلی بدون سرمایه گذار خارجی و بدون نیاز به هیچ کسی قابل انجام است.

وی در پایان درخصوص نحوه ضبط برنامه ها گفت: من از همه امکاناتی که فراهم شده راضی هستم و خسته نباشید به کارکنان صدا و سیما می گویم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حداقل مردم سابقه کاری بنده را می‌دانند و اگر توان کاری نداشته باشم قول نمی‌دهم.

محمدباقر قالیباف بعدازظهر امروز برای ضبط برنامه رادیویی و تلویزیونی با حضور در رسانه ملی در مصاحبه با صداوسیما افزود: امروز مهمترین مشکل کشور بحث بیکاری و ایجاد اشتغال است و من در صحبت هایی که با مردم داشتم قول دادم که در این دوره اگر توفیق خدمت داشتم ۵ میلیون شغل با کمک مردم ایجاد کنم و بتوانم بخشی از مشکلات را حل کنم.

وی گفت: البته برخی گفتند که این کار امکانپذیر نیست فکر می‌کنم کسانی که این سخن را می‌گویند به توان داخلی و سرمایه‌های ملی باور ندارند و بیشتر نگاهشان بیرون از مرزهاست.

قالیباف افزود: اخیرا در برنامه ششم که ابلاغ شد باز متاسفانه دولت هم این قانون را ابلاغ نکرد و بعد از مهلت قانونی رئیس مجلس قانون را ابلاغ کرد که در همان قانون در طول برنامه بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار شغل در این قانون آمده است.

وی گفت: طبیعی است متولدان ۱۳۶۴ که امروز به سن ۳۳ سال رسیده اند یک میلیون و ۶۸۰ هزار نفر هستند که اگر ما ۱۰ سال بعد را تا سال ۱۳۷۴ محاسبه کنیم متوسط تعداد جوانان از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار متولد هستند که شرایط سنی آن‌ها از ۲۳ تا ۳۳ سال است.

قالیباف افزود: هر سال این تعداد به بازار کار اضافه می‌شوند و این‌ها جوان هایی هستند که نیاز به شغل، مسکن و ازدواج دارند و اگر ما نتوانیم این کار را انجام دهیم پس تکلیف چیست.

وی گفت: پس این یک ضرورت است و ظرفیت لازم در کشور برای ایجاد شغل نیز فراهم است.

قالیباف افزود: در مشاغل کوچک و روستایی و برای تحصیل کرده در بخش فناوری و آی تی و همچنین در حوزه صنایع پایین دستی صنعت نفت از جمله پتروشیمی که به ازای هر یک میلیون تن قادریم ۲۰۰ هزار شغل مستقیم و ۴۰۰ هزار شغل غیرمستقیم تولید کنیم و ما می‌توانیم در طول برنامه ششم حداقل ۶ تا ۸ میلیون تن ظرفیت را بالا ببریم و این موجب افزایش اشتغال خواهد شد.
وی گفت: در بخش خدمات و گردشگری نیز می‌توانیم به این صورت عمل کنیم.

قالیباف افزود: من معتقدم با تکیه بر توان و سرمایه داخلی، توان این کار وجود دارد و البته در حوزه سیاست خارجی باید توان خودمان را در بخش تجارت بین المللی افزایش دهیم و در حقیقت کمک کنیم به صادرات کالای ایرانی نه محلی شود برای فروش کالای خارجی.

وی گفت: به هر صورت می‌توانیم ۵ میلیون شغل فراهم کنیم و ما زمانی می‌توانیم موفق باشیم که به توان داخلی تکیه کنیم البته این به معنی عدم ارتباط با حوزه خارجی نیست، ولی تکیه باید سرمایه داخلی باشد.

قالیباف افزود: مشکلات زیادی در سیستم بانکی، گمرک و سیاست‌های پولی داریم که باید متحول شوند و اولویت ما باید مبارزه با قاچاق کالا باشد البته چگونه ممکن است با تمهیدات اندیشیده شده جلیقه انفجاری به هیچ عنوان وارد کشور نشود، اما به راحتی کالاهای قاچاق‌های از طریق ریل و جاده وارد کشور شود به گونه‌ای که ۲۰ میلیارد قاچاق کالا وارد کشور می‌شود.

وی درخصوص ارایه کارانه ۲۵۰ هزار تومانی به جوانان بیکار گفت: همه این‌ها شدنی است و کشورهای دیگر نیز به این موضوع توجه دارند و این ظرفیت وجود دارد.

قالیباف افزود: جوان متاهلی که به هر دلیل از کارخانه به دلیل رکود بازار بیکار می‌شود و عذرش خواسته می‌شود این جوان باید چکار کند؟

وی گفت: ما حتما بحث سامانه ملی کارانه را تشکیل خواهیم داد و اولویت ما جوانان شاغل که بیکار شده اند و متاهل هستند که حتما ۲۵۰ هزار تومان به آن‌ها خواهیم داد.

قالیباف افزود: جوانان ماهری که حرفه بلد هستند نیز برای آنان کارانه و سریعا مشغول به کار خواهیم کرد.

وی گفت: محاسبات انجام شده و منطبق با مقررات و در کلیت برنامه ششم نیز هست و اگر نیاز به قانون داشته باشد حتما در مسیر قانونی پیگیر خواهیم شد تا به تصویب برسانیم.

قالیباف افزود: منابع وجود دارد و چطور می‌شود درآمد و هزینه جاری دولت طی سه سال گذشته از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان به ۳۳۵ میلیارد تومان یعنی ۳ برابر شود، اما توان دادن کارانه ۲۵۰ هزار تومانی برای بیکاران وجود نداشته باشد پس این نشان دهنده ضعف مدیریت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ساکن اکباتان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
0
0
ماموران سد معبر شهرداری منطقه پنج تهران در شهرک اکباتان فاز یک تمام پیاده رو ها راهم اجاره میدهند.وای به حال مردم وقتی که فلانی رئیس جمهور شود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین