کد خبر: ۴۴۲۰۵۲
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

نگذاریم عقلانیتی که بر قوه مجریه حاکم شده از بین برود

رییس ستاد انتخابات روحانی در استان کرمانشاه با بیان اینکه اگر انتخابات دو قطبی شود آقای "روحانی" پیروز انتخابات خواهد بود، گفت: دولت آقای روحانی ابتدا آواربرداری کرد تا دوباره کشور را بسازد.
آفتاب‌‌نیوز :
جلیل صحرایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به تایید صلاحیت سه کاندیدا از تفکر اعتدال گرایی و اصلاح طلبی و سه کاندیدا از تفکر اصول گرایی، افزود: اگر در نهایت از هر طرف افرادی کنار بروند انتخابات دو قطبی خواهد شد و در چنین شرایط آقای "روحانی" پیروز میدان است.

وی در خصوص دلایل رای آوردن آقای روحانی نیز اظهار کرد: ایشان به دلیل خدمات ارزنده‌ای که طی چهار سال ارائه کرده و سوابقی که از گذشته دارد  قطعا رای می‌آورد، به علاوه مردم در دور قبل هم نشان دادند که بیشتر به سمت اعتدال تمایل دارند.

رییس ستاد انتخابات دکتر روحانی در استان کرمانشاه با بیان اینکه هم رای اصلاح طلبان و هم رای اعتدال گرایان برای آقای روحانی خواهد بود، یادآوری کرد: معمولا انتخابات در ایران دو دوره‌ای است.

صحرایی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد در نهایت آقای جهانگیری کنار برود و آقای روحانی کاندیدای اصلی اصلاح طلبان باشد، خاطرنشان کرد: اگر در طرف مقابل کسی به نفع دیگری کنار نرود و نامزدهای اصولگرایان تعدد داشته باشند با شکسته شدن آرا آنان مواجه خواهیم بود که باز باعث پیروزی  روحانی می‌شود.

وی در خصوص پیش بینی گرایش مردم نیز افزود: مردم در دوره قبل نشان دادند که تمایل بیشتری به اعتدال دارند، از سوی دیگر اصولگرایان نیز دارای رای ثابت هستند و معمولا هم با قول و قرارهایی می‌آیند که بسیار مواقع اجرای آن امکان پذیر نیست، مانند دادن یارانه و ... .

به گفته این فعال سیاسی، دادن چنین وعده‌هایی دیگر نمی‌تواند مردم حاشیه شهر و روستاها را نیز به اصولگرایان متمایل کند، زیرا این افراد نیز مانند سایر مردم به فضای مجازی و اطلاعات روز دسترسی دارند و آگاهی لازم را کسب کرده‌اند.

روحانی سایه جنگ را از کشور برداشت

صحرایی در ادامه از عملکرد چهار ساله دولت روحانی هم یاد کرد و افزود: کارنامه دولت یازدهم تا این لحظه بسیار قابل دفاع بوده است.

وی از بحران رد عرصه سیاست خارجی کشور یاد کرد که بر سیاست داخلی هم اثرگذاشته بود و عنوان کرد: دولت با هوشیاری بر حل این بحران تمرکز کرد، مشکلاتی که نباید فراموش کنیم در کدام دوره ایجاد شد و کدام رئیس جمهور از عهده آن برآمد.

رییس ستاد انتخابات روحانی در استان کرمانشاه تشنج زدایی در عرصه بین‌المللی را یکی از مهمترین اقدامات دولت برشمرد و تصریح کرد: تنشی که در عصره بین‌المللی نسبت به ایران وجود داشت، امنیت را حتی برای سرمایه‌گذاری در داخل کشور از بین برده بود.

به گفته صحرایی، سرلوحه اقدامات دولت به سرانجام رسیدن برجام بود که هم تنش زدایی در عرصه جهانی را به همراه داشت و هم سایه جنگ را از سر مردم برداشت.

وی با بیان اینکه در گذشته همه گزینه‌ها از جمله جنگ علیه ایران روی میز بود، تاکید کرد: در پرتو تدابیر دولت، امینت برای کشور برقرار ماند.

صحرایی معتقد است،  ظریف در مذاکرات یک تنه برابر شش کشور قدرتمند ایستاد و هم عزت مردم را حفظ کرد و هم کشور را نجات داد و پس از برجام شاهد بازشدن فضا و ایجاد آرامش برای ورود سرمایه‌گذاران بودیم.

روحانی آواربرداری کرد و ثبات اقتصادی آورد

وی در ادامه با بیان اینکه برخی مشکلات اقتصادی را بهانه نقد عملکرد دولت می‌کنند، ادامه داد: نباید فراموش کرد که مشکلات اقتصادی کشور که آنها را انکار نمی‌کنیم در این دوره ایجاد نشده و در سوء مدیریت‌های دوران قبل از این دولت ریشه داشته و به این زودی هم حل نمی‌شود.

رییس ستاد انتخابات روحانی در استان کرمانشاه گفت: وقتی که مغز یک کشور که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است را منحل می‌کنند، دیگر نباید انتظاری برای برنامه‌ریزی درست و رفع مشکلات اقتصادی داشت.

صحرایی معتقد است، دولت یازدهم ابتدا آواربرداری گذشته را انجام داد تا پس از آن شروع به ساخت کند و علاوه بر آواربرداری در سایر حوزه‌ها نیز اقدامات خوبی انجام داد.

این استاد دانشگاه تک رقمی شدن تورم که مدت‌ها آرزوی کشور بود را از اقدامات این دولت برشمرد که اقتصادانان داخلی و خارجی بر آن صحه می‌گذارند.

به گفته این فعال سیاسی، در این دولت رشد اقتصادی که منفی بود به بیش از هفت رسید که واقعا قابل توجه بود، به علاوه دیگر از نوسان شدید قیمت‌ها خبری نیست و بازار در بخش‌های مختلف به ثبات رسیده است.

11 میلیون ایرانی با پول کم بیمه شدند

وی افزود: برای مثال در هیچ دولتی به اندازه دولت روحانی گازرسانی به روستاها را نداشتیم، آن هم با وجود مشکلات زیادی که دولت با آن مواجه بود.

رییس ستاد انتخابات روحانی در استان کرمانشاه طرح تحول نظام سلامت را نیز از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم برشمرد و تاکید کرد: یازده میلیون ایرانی با حداقل پول واریزی بیمه شدند و پرداختی آنان برای مسائل درمان بسیار کاهش پیدا کرد.

صحرایی، گشایش فضای دانشگاه‌ها که نشاط بیشتری در بعد فرهنگی و سیاسی ایجاد شده را نیز از دیگر اقدامات این دولت برشمرد و افزود: در این دولت فضا برای کار هنرمندان هم به اذعان خود آنها بازتر شده است. امروز مردم در آسایش نسبی به سر می‌برند و در بعد داخلی فضای امنیتی گذشته نیز تا حدودی برداشته شده است.

نگذاریم عقلانیتی که بر قوه مجریه حاکم شده از بین برود

رییس ستاد انتخابات روحانی در استان کرمانشاه با بیان اینکه اکنون یک عقلانیتی بر کشور و قوه مجریه حاکم شده، افزود: این روند باید ادامه پیدا کند و نباید اجازه دهیم که به قبل بازگردیم.

صحرایی با گرامیداشت یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و تایید آقای روحانی از سوی ایشان و خاتمی، خاطرنشان کرد: این افراد آقای روحانی را تایید کردند و برای ادامه مسیرشان راهی جز انتخاب آقای روحانی نداریم. نباید سکان کشور و قوه مجریه را به دست افرادی بدهیم که کار اجرایی نکرده‌اند و یا اگر هم کار اجرایی کرده اند، در آن موفق نبوده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین