کد خبر: ۴۴۲۴۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳

اظهارات رئیسی در جمع هوادارانش در زنجان

سید ابراهیم رییسی گفت: امروز سی و هشت سال از انقلاب می‌گذرد و آنچه سایه جنگ را از کشور برداشته است حضور مردم و نیروهای حزب‌اللهی در صحنه است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم زنجان با بیان اینکه زنجان عضو استانهایی است که پایین ترین نرخ جرم را دارد، گفت: مردم این شهر با تمام مشکلاتشان حاضر نیستند از خط اباعبدالله (ع) تخطی کنند و سرمایه این مردم همین شور و شعورشان است که بزرگترین سرمایه به شمار می‌آید و ما را برای زندگی فردی، خانواده و شخص خودم یک سرمایه حقیقی و واقعی است که هم اندیشه هم راه و هم مقصد است و ما به آن را برای ادامه زندگی فردی و اجتماعی مان نیازمندیم.

وی افزود: حسین بن علی به ما درس کرامت و عزت را آموخت و باید یک مسلمان و خانواده اش با کرامت و عزت زندگی کند و نه خود و نه دیگری حق مخدوش کردن آن را ندارد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باورمان این است که این زندگی با عزت و کرامت به ما می آموزد که همه شئون زندگی مان با کرامت انجام شود و به هیچ عنوان نباید هیچ قرارداد خارجی به عزت و کرامت مردم خدشه وارد کند

وی افزود: نباید کرامت جوانی که به دنبال کار است چه تحصیل کرده است و چه نیست برای جویای کار بودن کرامتش مخدوش شود باید به شغلی دست یابد که برابر با کرامت انسانی اش باشد.

رییسی تصریح کرد: امروز آنچه در جامعه ما بسیار اهمیت دارد این است که روابط اجتماعی و اقتصادی ما باید با همین کرامت دنبال شود.

وی گفت: امروز سی و هشت سال از انقلاب می‌گذرد و آنچه سایه جنگ را از کشور برداشته است حضور مردم و نیروهای حزب‌اللهی در صحنه است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما چرا در درون کشور مشکل بیکاری و فقر داشته باشیم آیا ثروت هایی که خدا در اختیار ما قرار داده است کافی نیست؟ ما نیروی انسانی کارآمد و مناسبی در اختیار داریم و می توانیم فقر را از این کشور بزداییم و فساد را ریشه کن کنیم.

وی افزود: ما اصلاً دست مان نباید به سمت بیگانه دراز شود، بیگانگان هیچ گاه گره ای از مشکلات هیچ کشوری ناگشوده که ما دومینش باشیم.

رییسی گفت: این که هرروزه تیتر روزنامه‌ها فساد باشد زیبنده کشور ما نیست و مردم را نگران می‌کند که هر دولتی بیاید و آن را به گردن دولت قبلی بیندازد.

وی افزود: فساد یا ساختارهای فسادزا است که در زمانی که باید امضاهای طلایی انجام شود و دولت به بخش خصوصی مجوز دهد، در این زمان است که باید جلوی نفوذ فساد را گرفت.

رییسی تصریح کرد: ما وقتی دولت را در دست می گیریم باید گزارشی از مقابله با فساد ارائه کنیم و بگوییم که کدام ساختارها را اصلاح کردیم و گر نه صرف گفتن دزد، دزد و فساد، فساد مشکلی از مردم حل نمی کند بلکه آنان را نگران تر می کند.

وی اظهار کرد: امروز فساد فراجناحی شده و به این جناح و آن جناح محدود نمی‌شود، فساد اداری با وجود این همه کارکنان صالحی که دارد زیبنده‌اش نیست که با فساد همراه باشد.

رییسی افزود: امروز دولت وظیفه قانونی‌اش است که برای همه کسانی که جویای کار هستند شغل ایجاد کند.


این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: میزان واردات در کشور که ابتدای دولت مطرح شد که چرا کشور ما باید بازار واردات چینی باشد اما امروز واردات کالاهای چینی از پنج میلیارد در سال گذشته به ده میلیارد دلار در زمان فعلی رسیده است. آن هم واردات کالاهای مصرفی در حالی که می شود با بهبود وضعیت تولید هم کار ایجاد کرد و هم از تولید کننده ملی و داخلی حمایت نکرد.

وی افزود: اگر برای جوانان شغل، تحصیلات و مسکن مناسب طراحی کردیم عملاً به وضعیت خوبی می رسیم اما اگر پانصد و شش هزار نفر در نوبت گرفتن وام باشند اما عده‌ای بد حساب بیایند و از بانک وام های میلیاردی بگیرند، نه عدالت است نه انصاف است و نه قابل پذیرش.

رئیسی تصریح کرد: ما باید در نظام مدیریت بانکی، اجرایی و اقتصادی کشور تغییر ایجاد کنیم و این گام نخست ما در ایجاد تغییر برای مردم است که ان‌شاءالله در انتخابات این اتفاق رقم خواهد خورد.

وی افزود: ما سه هزار کیلومتر با دریا ارتباط داریم و کشورهای اروپایی که میزان ارتباط شان با دریا بسیار کمتر از ماست با همان ارتباط شان پنجاه درصد تولید ملی شان را از طریق دریا به دست می آورند اما برای ما این سهم در تولید ملی تنها دو درصد است، آیا این به کمبود امکانات بازمی‌گردد یا به ضعف مدیریت؟

رییسی گفت: ما بعد از سی و هشت سال و پس از پیشرفت‌هایی که داشته‌ایم باید بتوانیم در سایر زمینه‌ها هم به پیشرفت برسیم. ما چطور در نانوتکنولوژی به پیشرفت های قابل توجهی رسیدیم اما در سایر زمینه ها که ضعف داریم نمی توانیم؟ دلیلش این است که در هر جایی که ما مدیریت انقلابی و جهادی داشتیم به موفقیت رسیدیم و پیشرفت کردیم و هر جا که گفتیم نمی شود و نمی توانیم، پیشرفتی نداشتیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین