کد خبر: ۴۴۳۲۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

دیدار عباس با ترامپ در کاخ سفید

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سفرش به واشنگتن با رییس‌جمهوری آمریکا دیدار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی به محمود عباس، رییس تشکیلات خودگران فلسطین گفت: می‌خواهم از شما حمایت کنم تا رهبر فلسطینی باشید که نامش در توافق صلح نهایی می‌آید.

در همین حال، بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، عباس نیز در خصوص دستیابی به توافق صلح تاریخی در دوران ریاست جمهوری ترامپ ابراز امیدواری کرد.

وی گفت: گزینه راهبردی ما تحقق صلح بر اساس نگاه مبتنی بر راهکار دو کشور است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: تمامی مسائل نهایی از جمله مساله آوارگان و اسرا با استناد به قوانین و معاهدات بین‌المللی قابل حل و فصل هستند.

عباس اظهار داشت: زمان پایان اشغالگری ۵۰ ساله رژیم صهیونیستی در فلسطین فرا رسیده است.

وی همچنین گفت: ما تنها ملتی هستیم که هنوز تحت اشغال باقی مانده‌ایم و اسرائیل همان‌گونه که ما این رژیم را به رسمیت شناخته‌ایم، باید کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

وی تأکید کرد: ما نیز همانند تمامی جهانیان تلاش می‌کنیم تا در امنیت و آرامش زندگی کنیم.

عباس با اشاره به این که ترامپ قادر به تحقق صلح و سازش و پایان دادن به رنج و محنت‌های ملت فلسطین خواهد بود، گفت: دولت آمریکا عزم و اراده‌ای جدی برای تحقق صلح دارد و ما نیز شرکایی حقیقی برای تحقق یک صلح تاریخی خواهیم بود.

از سوی دیگر، ترامپ گفت که با عباس در مورد داعش و گروه‌های تروریستی گفت‌وگو کرده و قرار بر این شده تا نیروهای امنیتی فلسطینی در مبارزه با تروریسم مشارکت داشته باشند.

ترامپ همچنین همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی را ستود و تصریح کرد که نشست‌ها و دیدارهایی تاکنون برگزار کرده و طی این دیدارها دریافته است که دو طرف عزم و اراده‌ای جدی برای تحقق صلح دارند. اگر ملت و رهبران فلسطینی یکپارچه در برابر خشونت و تنش بایستند، تحقق صلح دور از دسترس نخواهد بود.

رییس‌جمهوری آمریکا همچنین خاطرنشان کرد که با عباس درباره تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق صلح و ایجاد فرصت‌های اقتصادی برای ملت فلسطین از طریق همکاری میان آمریکا و فلسطین در زمینه‌های مختلف و پاره‌ای مسائل دیگر که می‌تواند به پیشبرد صلح در فلسطین کمک کند، گفت‌وگو کرده است.

به گزارش ایسنا، ترامپ افزود، سفر عباس به واشنگتن بیانگر عمق همکاری و شراکتی است که برای همکاری میان آمریکا و فلسطین نیاز است. ترامپ تلاش‌های عباس برای دستیابی به صلح با رژیم صهیونیستی را ستود.

ترامپ در پایان این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: ما با جدیت در تلاش برای تحقق صلح خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
0
2
عباس نیز در خصوص دستیابی به توافق صلح تاریخی در دوران ریاست جمهوری ترامپ ابراز امیدواری کرد.

با جلب توافق کاسبان جنگ منطقه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین