کد خبر: ۴۴۳۶۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱

واكنش پرویزیان به اتهام‌های قالیباف

ادعای یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری مبنی بر زد و بند در شبکه بانکی با واکنش تند رييس شوراي عالي كانون بانك‌ها و موسسات اعتباری خصوصي مواجه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
كوروش پرويزيان در پاسخ به اظهارات اتهام‌گونه‌ای که محمدباقر قاليباف يكي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در جریان دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری درباهر شبکه بانکی کشور مطرح‌کرد، گفت: موجب تاسف است كه اين چنين بانك‌ها و كاركنان خدوم آ‌نها در سالی که  اقتصادمقاومتی، توليدو اشتغال نام‌گذاری شده‌است، مورد هتك حرمت قرار بگيرند. 

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با طرح این سوال که امروز در اجرای برجام چه کرد‌‌ه‌ایم و در اجرای برجام آثار آن برای مردم چه بوده است؟ مدعی شد"... وقتی جلوگیری از قاچاق کالا و ارز نمی شود، وقتی وارداتچی این کار را انجام می دهد، وقتی بانک های ما سروپا در ضد و بند است و ظلم به مردم می کنند، اگر امکانی هم بیاید باز همین چهار درصدی ها بهره مند می شوند".

پرویزیان در ادامه واکنش به این اظهارات افزود: نظام بانكي كشور همواره بار عمده‌اي از توسعه  كشور را بر دوش کشیده و تامين مالي بسياري از پروژه‌هاي اقتصادي، فناوري و صنعتي و توليدي را انجام داده است. اتهام زد و بند به كاركنان شريف نظام بانكي جفا به اين مجموعه و خانواده زحمتكش آن است كه با تمام توان برای پيشرفت كشور صادقانه فعال هستند و شاخص هاي پولي و بانكي و جزئيات آنها نشان مي‌دهد كه بانك‌ها با وجود تنگناي مالي و فشار شديد بر روي منابع آن‌ها، حداكثر استفاده از منابع خود را براي كمك به توليد و ايجاد رونق داشته‌اند.

وی با تکرار اینکه چنین اظهاراتی جاي گله و تاسف  فراوان دارد، افزود: تأسف زمانی بیشتر می‌شود که چنین اتهاماتی از سوی فردی مطرح می‌شود که سازمان تحت مدیریتش، سهامدار اصلی يك بانك خصوصي است. اتهام زد و بند و قربانی کردن سلامت و شفافیت شبکه بانکی کشور به پای رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی زيبنده چنين فردی نيست.

پرویزیان ادامه‌داد: طرح چنین ادعاهایی این سوال را پیش‌می‌آورد که آیا مدعی میتواند  مصداقی برای آنچه زد و بند عنوان شده در بانک زيرمجموعه خود بیابد یا خیر؟

رييس شوراي عالي كانون بانك‌ها و موسسات اعتباری خصوصي افزود: مطمئنا علي‌رغم وجود برخي مشكلات در بانك‌ها كه ريشه بيروني دارد،  چنين موضوعي نمي‌تواند دركليت و  مجموعه نظام بانكي مطرح باشد. از این رو ضمن اعتراض و ابراز گله شديد از اين نامزد بابت طرح چنین اتهامی،  تأکید می‌کنم حق بانك‌ها و كاركنان خدوم آن‌ها برای پیگیری این اتهام از طريق مقتضي محفوظ است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین