کد خبر: ۴۴۴۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳

راهنمای سفر به پاریس و آشنا شدن با این شهر زیبا

پاریس آب‌وهوای اقیانوسی دارد و اغلب تحت تاثیر جبهه‌های هوای اقیانوس اطلس شمالی است. متوسط دما در این شهر در سال ۱۵ درجه سانتی‌گراد بوده و مسافران می‌توانند در تمام طول سال شاهد بارندگی در پاریس باشند. این شهر به خاطر باران‌های ناگهانی خود مشهور است. اگرچه به‌ندرت در پاریس برف می‌بارد، اما متوسط سالانه بارش باران ۶۴۰ میلی‌متر است.
آفتاب‌‌نیوز :
پاریس ما را به یاد شاعران، نویسندگان، نمایش‌نامه نویسان و روزنامه‌نگاران بزرگی می‌اندازد که در نوشته‌های خود مرتبا به زیبایی‌های این شهر اشاره داشته‌اند. پاریس به‌سرعت همه را عاشق خود می‌کند. فرهنگ، هنر، جذابیت و شور و نشاط از گوشه و کنار این شهر می‌بارد. پاریس با تاریخ پرفرازونشیب خود، شهری بزرگ است. اگرچه گشت زدن در گوشه و کنار این شهر به یک عمر زمان نیاز دارد، اما می‌توان در فرصت محدود هم زیبایی‌های آن را لمس کرد. فلایتیو در این مقاله به بررسی جاذبه‌های پاریس پرداخته و شما را به‌طور جامع برای سفر به پایتخت فرانسه راهنمایی می‌کند.

پاریس از نظر زمانی دو ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است. زبان غالب در این شهر فرانسوی بوده و ازآنجایی‌که فرانسه در اتحادیه اروپا قرار دارد، واحد پولی رایج در این شهر یورو است. خودروها در پاریس به‌مانند اکثر شهرهای جهان از سمت راست خیابان‌ها حرکت می‌کنند. فرودگاه اصلی شهر، فرودگاه شارل دو گل است.

راهنمای سفر به پاریس و آشنا شدن با این شهر زیبا

برای خرید بلیط هواپیما پاریس و رزرو هتل و همچنین خرید بلیط هواپیما ارزان از خدمات فلایتیو استفاده کنید. 

آب‌وهوای پاریس

پاریس آب‌وهوای اقیانوسی دارد و اغلب تحت تاثیر جبهه‌های هوای اقیانوس اطلس شمالی است. متوسط دما در این شهر در سال ۱۵ درجه سانتی‌گراد بوده و مسافران می‌توانند در تمام طول سال شاهد بارندگی در پاریس باشند. این شهر به خاطر باران‌های ناگهانی خود مشهور است. اگرچه به‌ندرت در پاریس برف می‌بارد، اما متوسط سالانه بارش باران ۶۴۰ میلی‌متر است.

بهترین زمان برای سفر به پاریس، بین ماه‌های ژوئن تا اوت است. روزها در این مدت از سال بلند بوده و پاریس هوای مطلوبی برای گشت‌وگذار دارد. البته فصل تابستان نسبت به فصل‌های دیگر سال شلوغ‌تر بوده و قیمت اقامتگاه‌ها افزایش می‌یابد. اگر بودجه شما برای سفر به پاریس محدود است یا اینکه تحمل شلوغی را ندارید، بهتر است تا فصل پاییز را برای سفر به شهر عشاق انتخاب کنید.

هزینه‌های سفر

قیمت بلیط هواپیما

برای سفر به پاریس از ایران، خط هوایی مستقیم وجود دارد. مسافران می‌توانند با خطوط هوایی متعدد از فرودگاه امام خمینی تهران را به مقصد پاریس و فرودگاه شارل دو گل ترک کنند. میانگین قیمت بلیط هواپیما از تهران به مقصد پاریس ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است. فلایتیو هرلحظه بهترین نرخ بلیط هواپیما به مقصد پاریس را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اقامت در هاستل

برخلاف سایر شهرهای دنیا، هاستل‌های پاریس اصلا ارزان نیستند. هاستل‌هایی که به جاذبه‌های گردشگری شهر نزدیک هستند، قیمت بالایی دارند. برای مثال، قیمت یک هاستل با خوابگاه مشترک ۶ تخته، شبی ۳۰ یورو است. البته می‌توان در محله‌های دور از مرکز شهر هاستل‌های ارزان‌تری با مبلغ شبی ۲۰ یورو پیدا کرد.

در فصل تابستان قیمت اقامتگاه‌ها افزایش می‌یابد. برای مثال قیمت یک اتاق خصوصی دوتخته در یک هاستل به شبی ۸۰ یورو می‌رسد. بااین‌حال، در بیشتر هاستل‌های پاریس صبحانه رایگان سرو می‌شود.

اقامت در هتل‌های ارزان

هتل‌های ارزان در پاریس شامل هتل‌های دوستاره در حوالی مرکز شهر می‌شود. قیمت در این هتل‌ها از شبی ۵۰ یورو آغاز شده و با توجه به امکانات موجود افزایش می‌یابد. در این هتل‌ها اینترنت بی‌سیم رایگان است.

هزینه‌های خوراک

گردشگران باید برای یک شام خوب در رستورانی قابل‌قبول در پاریس، مبلغی بین ۲۰ تا ۴۰ یورو پرداخت کنند. اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستید، از مناطق توریستی فاصله گرفته و هزینه غذای خود را تا ۳۰ درصد کاهش دهید. اگر خودتان قصد آشپزی دارید، باید بدانید که پاریس پر از سوپرمارکت‌هایی است که می‌توان در آن‌ها مواد اولیه لازم برای تهیه غذا را پیدا کرد. در این صورت هزینه غذا برای شما تا ۹ یورو در هر وعده کاهش می‌یابد. یکی دیگر از راه‌های کاهش هزینه‌ها، استفاده از ساندویچ‌های نیمه آماده یا رفتن به سراغ فست‌فود است. به‌علاوه، باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت غذا در رستوران‌های پاریس برای وعده‌های شام، گران‌تر از سایر وعده‌ها است؛ بنابراین اگر به دنبال تجربه صرف غذا در رستوران‌های پاریس هستید، بهتر است تا زمان نهار را برای این کار انتخاب کنید.

هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی

پاریس یکی از کامل‌ترین خطوط حمل‌ونقل در جهان را دارد. تقریبا در هر محله این شهر یک ایستگاه مترو دیده می‌شود. بلیط تک‌سفره مترو و اتوبوس حدود ۲ یورو قیمت دارد. خرید کارت‌های ده سفره برای شما حدود ۱۵ یورو تمام می‌شود. می‌توان با پرداخت ۱۲ یورو، یک بلیط چندمنظوره برای استفاده از تمامی وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو، تراموا، قطارهای شهری و اتوبوس تهیه کرد. کارت‌های پاریس‌ویزیت هم گزینه‌ای ایده‌آل برای گرفتن تخفیف در ورودی جاذبه‌های گردشگری پاریس است.

تاکسی وسیله‌ای گران در پاریس محسوب می‌شود. سفر با این وسیله حداقل ۷ یورو برای شما هزینه دارد. با وجود وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر، به‌ندرت به تاکسی نیاز می‌شود. به‌علاوه امکان استفاده از اپلیکیشن اوبر در پاریس هم وجود دارد.

چگونه هزینه‌ها را کاهش دهیم؟

دیدار رایگان از لوور

موزه لوور از ساعت ۶ بعدازظهر به بعد در روزهای جمعه رایگان است. به‌علاوه مسافران می‌توانند در اولین یکشنبه‌های اکتبر تا مارس به‌طور رایگان از این موزه دیدن کنند.

کارت تخفیف موزه

خرید کارت‌های تخفیف به شما این امکان را می‌دهد تا با مبلغی کمتر از موزه‌های پاریس دیدن کنید. برای مثال، کارت دو روزه موزه‌ها ۴۲ یورو و کارت ۶ روزه ۶۹ یورو قیمت دارد. به‌علاوه داشتن این کارت‌ها به شما کمک می‌کند تا کمتر در صف بلیط موزه‌ها بمانید.

کارت پاریس پَس

این کارت مناسب افراد با زمان محدود برای دیدار از جاذبه‌های پاریس است. کارت‌های دو، چهار و شش‌روزه به شما امکان دیدار از جاذبه‌های گردشگری پاریس با مبالغی کمتر را می‌دهند. کارت‌های پاریس پس (Paris Pass) راهی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند.

دوست شدن با یک محلی

راه دیگر برای سفر به پاریس، دوست شدن با یک پاریسی و اقامت در نزد وی است. شما با این روش می‌توانید با یک محلی دوست شده و علاوه بر گرفتن راهنمایی از او برای دیدار در شهر، در هزینه‌های خود نیز به میزان زیادی صرفه‌جویی کنید.

جاذبه‌های گردشگری پاریس

پاریس در کرانه رود سن، جاذبه‌های فراوانی دارد. فضای دنج این شهر پر از جاذبه‌هایی است که در تمام دنیا شهرت دارند. از بسیاری از این جاذبه‌های گردشگری در رمان‌های نویسندگان بزرگ دنیا یاد شده است.

خیابان‌های سنگ‌فرش، فضاهای سبز، کافه‌ها، شیرینی فروشی‌ها و گالری‌های پاریسی زبانزد همه هستند. به‌راستی پاریس یک موزه روباز است که در هر گوشه از آن چیزی توجه شما را به خود جلب می‌کند.

برج ایفل

ایفل نماد پاریس در سراسر دنیا است. این سازه سوزنی شکل در سال ۱۸۸۹ توسط الکساندر گوستاو ایفل به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب کبیر فرانسه طراحی شد. برج از ۱۵ هزار قطعه فلزی تشکیل شده و ۲.۵ میلیون پرچ آن‌ها را در کنار هم نگه داشته است. امروزه از برج ایفل به‌عنوان یکی از شاهکارهای علم مهندسی یاد می‌شود. شهر پاریس از بالای این سازه ۳۰۷ متری بسیار تماشایی است. رستوران ژول‌ورن در طبقه دوم برج قرار داشته و چشم‌انداز زیبایی از شهر به شما هدیه می‌دهد.

موزه لوور

موزه لوور یکی از مشهورترین موزه‌های دنیا بوده و میزبان برخی از مهم‌ترین آثار هنری و تاریخی از سراسر جهان است. در زیر هرم شیشه‌ای موزه، بیش از ۳۰ هزار اثر از دوران باستان تا قرون‌وسطی نگهداری می‌شود. مونالیزا مشهورترین اثر هنری این موزه است. از دیگر آثار نفیس موزه می‌توان به تندیس ونوس، لوح حمورابی، گاو بالدار آشوری و بخش‌هایی از تخت جمشید و بز بالدار طلایی اشاره کرد.
کلیسای نوتردام
کلیسای نوتردام از شاهکارهای معماری سبک گوتیک در جزیره ایل دولا سیته در وسط رود سن است. این جزیره علاوه بر کلیسای نوتردام، جاذبه‌های تفریحی و فرهنگی دیگری نیز دارد. زندان کونسیرژری از دیگر جاذبه‌های این جزیره محسوب می‌شود که حالا تبدیل به موزه شده است. فضای داخلی کلیسای نوتردام با شمعدان‌های تماشایی تزئین شده است. پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی به زیبایی این کلیسا افزوده‌اند.

خیابان شانزه لیزه

شانزه لیزه یکی از نمادهای پاریس است. این خیابان به دو بخش تقسیم می‌شود: بخش پایینی آن با کاخ کونکورد و باغ شانزه لیزه احاطه شده و در بخش بالایی آن طاق پیروزی قرار دارد. در بخش بالایی فروشگاه‌های لوکس، هتل‌ها و رستوران‌ها دیده می‌شوند. شانزه لیزه خیابانی گران‌قیمت است و بهترین برندهای دنیا یک شعبه در این خیابان دارند.

طاق پیروزی

طاق پیروزی به یاد سربازان فرانسوی ساخته شده که در طول تاریخ جان خود را فدای فرانسه کرده‌اند. ناپلئون در سال ۱۸۰۶ دستور ساخت این بنا را داد، اما آن‌قدر زنده نماد تا بنای تکمیل‌شده را در سال ۱۸۳۶ ببیند. در زیر این بنا مقبره سربازان گمنام جنگ جهانی اول قرار دارد. در ضلع شرقی طاق پیروزی، آتشی به یاد این سربازان روشن است و هرروز طی مراسمی خاص، این آتش روشن نگاه داشته می‌شود.

پانتئون

پانتئون یکی از بناهای یادبود فرانسه است که بسیاری از بزرگان این کشور در آن دفن شده‌اند. این کلیسا با معماری سبک نئوکلاسیک در سال ۱۷۹۰ ساخته شده و نمای ساده‌ای دارد. بزرگانی چون ژان ژاک روسو، ولتر، ویکتور هوگو و امیل زولا در این کلیسا آرمیده‌اند.

غذاهای محبوب

آشپزی فرانسه در دنیا حرف اول را می‌زند. پنیر مهم‌ترین ماده اولیه در بیشتر غذاهای فرانسوی است. آشپزی این کشور تا قرن هفدهم تحت تاثیر آشپزی ایتالیا بود، اما بعدها توانست استقلال خود را به دست‌ آورد. حالا امروزه آشپزی فرانسه جزو برترین متدهای آشپزی در دنیا است. پاریس نیز از این قاعده مستثنا نبوده و رستوران‌های فوق‌العاده دارد. آشپزی فرانسه در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان میراث ناملموس در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. سوپ پیاز، سوفله شکلات، فلامیش، راتاتویی، تارت تاتن، شیرینی ماکارون و کروسان از محبوب‌ترین خوراکی‌های فرانسوی هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین